Bing Ads wordt Microsoft Advertising en introduceert action extensie

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Microsoft verandert Bing Ads naar Microsoft Advertising. De verandering is nu al te zien bij Bing Ads inlog en zal de komende maanden verder uitrollen over de Microsoft producten. Ook laat Microsoft weten hard te werken aan nieuwe AI aangedreven advertentie-oplossingen. Of wij die in Nederland binnen afzienbare tijd te zien krijgen is overigens de vraag, de meeste producten van Microsoft zijn niet of beperkt beschikbaar in Europa. Zo kunnen we hier ook geen gebruiken van het Microsoft Audience Network en Sponsored Products. Vooralsnog doen we het hier dus met Microsoft Search Advertising, waar wel enkele nieuwe dingen te bespeuren zijn.

Nieuwe extensie in Microsoft Advertising

In het Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) platform introduceerden ze recent nog een nieuwe extensie: de Action extensie. Met deze extensie kan je een call-to-action toevoegen aan je advertenties. Bijvoorbeeld ‘koop nu’ of ‘lees meer’. Bijzonder weetje: deze extensie zit alleen nog in Bing Ads en (nog) niet in Google Ads. Dat zien we niet vaak, gezien Bing doorgaans zijn grotere concurrent volgt in ontwikkelingen. Door het gebruik van een extensie krijg je meer zichtbaarheid waardoor je advertentie sneller zal opvallen. De extensie wordt getoond als een knop met een andere kleur als achtergrond. Dat is goed nieuws, want mogelijk verbetert dit je CTR. Ook houd je meer ruimte over in je teksten; de call to action kun je tenslotte uit je tekst halen. Meer ruimte voor jouw USP’s dus.

Kies uit verschillende Call-to-Actions

Deze nieuwe action extensie in Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) kan je inzetten op account, campagne of advertentiegroep niveau. Je kan er hiervan maximaal 20 inzetten per niveau. De keuze is reuze; je kiest uit ongeveer 70 CTA buttons. Nadeeltje; je kan de tekst hiervoor helaas niet zelf aanpassen. Maar met 70 opties zit er vast wel één tussen die van toepassing is op jouw bedrijf.

Andere URL toevoegen aan de Action extensie in Microsoft Advertising

Interessant aan de extensie is de mogelijkheid  een aangepaste url toe te voegen aan de Action extensie. Dat is mooi, want hiermee kan je dus naar een andere url linken dan de url die je gebruikt in je advertentie. Zo zou je kunnen kijken of de conversie verbetert als je mensen bijvoorbeeld eerst naar een pagina leidt waar ze antwoorden krijgen op vragen die mensen hebben in de THINK fase. Je kan de url ook leeg laten, dan wordt de advertentie url gebruikt waarbij je extensie te zien is. Voor de action extensies betaal je hetzelfde als een sitelink extensie, op basis van klikken.

Zeker de moeite waard om deze extentie eens te proberen. Het geeft je advertentie meer zichtbaarheid, je kan eventueel een andere url toevoegen en je betaalt voor deze extensie hetzelfde als voor bijvoorbeeld een sitelink.

Bing Action extensions

Extensie instellen in Bing Ads

Bing Action Extenstion mobile

Voorbeeld extensie mobiele weergave

Bing Action Extension pc

Voorbeeld extensie op pc

 Daan-promovenster

 Meer weten over online performance marketing? Neem dan contact op met Daan!