Brenda Reenders: specialist arbeidsmarktcommunicatie

interview-brendaMet ruim 2900 medewerkers is Ordina de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux. Specialist Arbeidsmarktcommunicatie Brenda Reenders werkt nauw samen met BlooSEM. Brenda: “Mensen zijn de corebusiness van Ordina. BlooSEM is sinds 2007 onze partner in het zichtbaar maken van onze online identiteit op de arbeidsmarkt.”

Ordina verkoopt de expertise van haar medewerkers aan opdrachtgevers. Brenda: “We willen in een concurrerende markt de beste mensen aan ons binden. Daarom is het employer brand van Ordina ook zo belangrijk. Mijn uitdaging is onze brand nog sterker te maken. Met de expertise van BlooSEM zet ik Ordina online op de kaart als aantrekkelijke werkgever.”

BlooSEM is proactief, open, pragmatisch en constructief

Onderscheidend vermogen

Ordina zoekt in haar partners naar onderscheidend vermogen. Brenda vertelt: “BlooSEM doet dit door heel goed te luisteren naar wat wij willen. We hebben een langdurige samenwerking, waardoor BlooSEM ons goed kent. BlooSEM komt met adviezen op maat, is proactief met oplossingen en ze werken pragmatisch en constructief. Telkens weer. Dat blijft mij verrassen.”

Duurzame samenwerking

Die samenwerking begon in 2007. Brenda: “Dat is heel lang in onze branche. Toen ik in 2011 bij Ordina kwam hielpen ze ons met de online zichtbaarheid van corporate recruitment, en dat doen ze nog steeds. De achterliggende vraag daarbij is: hoe krijgen we de wervingsbehoefte van Ordina vervuld?”

Targets halen

Brenda vervolgt: “Onlangs hebben we extra hulp van BlooSEM ingeschakeld. Zij hebben een realistische prognose en inzet van middelen gemaakt om ons target te halen dit jaar. Zo hebben ze een SEO-verbeterslag op ons online sollicitatieformulier doorgevoerd. Dit gaat zeker bijdragen aan het halen van de targets!”

Als innovatieve dienstverlener wil Ordina vooroplopen in de arbeidsmarkt

Trends en ontwikkelingen

Als innovatieve ICT-dienstverlener wil Ordina voorop blijven lopen in de arbeidsmarkt. Brenda: “De markt voor ICT-talenten is zeer concurrerend. Dat maakt de uitdaging extra groot. Als toonaangevende partij moet je mee met de trends en ontwikkelingen om de beste mensen aan je te binden.”

De meerwaarde van BlooSEM

Brenda vervolgt: “BlooSEM helpt mij door die trends en ontwikkelingen te volgen die voor ons van belang zijn om in mee te gaan. Denk aan veranderingen in het speelveld van online advertising. Ze luisteren naar wat wij willen. Om dat goed te doen moet je het bedrijf ook écht kennen. BlooSEM lukt dat, ze snappen wat Ordina nodig heeft. Dat is meerwaarde.”

Over Brenda

Brenda Reenders is Specialist Arbeidsmarktcommunicatie bij Ordina. Tijdens haar studie Communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen ontdekt ze haar passie voor communicatie.

Bij Blauw Research werkt Brenda aan een werknemersonderzoek van Randstad. Zo komt ze erachter dat arbeidsmarktvraagstukken haar intrigeren. Daarna werkt ze bij een reclamebureau voor arbeidsmarktcommunicatie aan het employer brand van diverse Nederlandse corporates.

In 2011 maakt ze de overstap naar Ordina waar ze verantwoordelijk is voor het hele (online) employer brand van het bedrijf. Brenda vertelt: “Het leukste aan mijn werk vind ik de concrete resultaten. Dat zijn de nieuwe collega’s bij Ordina die elke maand starten met een introductiedag.”

Ordina-Nieuwegein

Meer weten over Ordina? Kijk dan op werkenbijordina.nl!

Dit is een interview in de reeks ‘Klantverhalen‘. Hierin laten we klanten aan het woord en vertellen zij over hun bedrijf en de samenwerking met BlooSEM. Lees ook de interviews met Marlies van Equipo Voetbalreizen en Anne van bo medical. Houd onze site in de gaten voor de volgende delen!

 

Misschien vind je deze blogs ook interessant?

1 Comment

  1. Susan schreef:

    Wat een leuk artikel en een zeer goede samenwerking 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *