Instagram heeft een goed jaar gehad en heeft niet stilgezeten! Veel nieuwe features zijn er toegevoegd. Af en toe wist je niet waar je het zoeken moest. Ook voor 2022 zijn er meerdere Instagramtrends in het vooruitzicht. Check hier welke..
Shopping gets bigger and bigger
Sinds corona is gebleken hoe onmisbaar online shopping is. Instagram speelt daar slim op in en is constant de eigen Shopping mogelijkheden aan het verbeteren. Zo hoeven gebruikers niet naar de website van een aanbieder om een aankoop te doen, maar kan dit direct in de Instagramapp. Bij enkele grote merkaccounts kun je ook al via Facebook Pay in de app betalen, geen IDEAL meer dus! Binnenkort zal ook live shopping worden toegevoegd, zodat er ook producten via Instagram Live kunnen worden verkocht. Wij zijn benieuwd!
Please don’t stop the music
Vele muziekfans zitten op Instagram en ontdekken muziek van hun favoriete artiesten, én van nieuwe (onbekende) artiesten. De perfecte tool dus voor artiesten om hun fanbase uit te breiden. Dit zal zeker nog groter worden in 2022.
Maar laten we vooral de leuke dans-challenges op hippe muziek niet vergeten. Alle dansstijlen komen voorbij en we verwachten er nog veel meer in 2022. Dus gooi die heupen maar los!


Storylinks
Voorheen kon je een link alleen toevoegen als je een Instagramaccount had met meer dan 10.000 volgers. De link was dan in de vorm van een swipe-up. Sinds kort heeft Instagram dit aangepast, en kan iedereen een link toevoegen! De swipe-up is vervangen door een link die je via de stickerbutton kunt toevoegen. Hiervan kun je ook nog de tekst aanpassen en de kleur. Omdat het nu zo toegankelijk en makkelijk is een storylink toe te voegen, gaan we dit in 2022 zeker meer zien!
More Reels
Reels, ooit geïntroduceerd om de concurrentie aan te gaan met TikTok, wordt steeds vaker gebruikt. Deze korte video’s helpen voor interactie met je volgers en daarbuiten. Instagram beloont namelijk de makers van Reels door de post een boost te geven. Je video wordt dan door meer mensen gezien en de interactie wordt ook hoger. Dit stimuleert om vaker Reels te maken.
Polls
Yes, eindelijk komen er meer opties om een poll te maken! Wanneer je nu een story maakt kun je een poll toevoegen via de stickerbutton. Daarbij kun je een vraag stellen en twee antwoorden selecteren die je volgers kunnen invullen. Binnenkort wordt het mogelijk om vier opties toe te voegen! Je ziet dan een melding dat je Poll sticker is aangepast en kunt gelijk aan de slag. Voor nu alleen nog beschikbaar in Amerika, maar wij kunnen niet wachten om hier mee te starten!

Instagram hip, hot and happening
Het lijkt erop dat Instagram ook dit jaar populair blijft. Voor alle social media fans is de keuze reuze. TikTok blijft een grote concurrent van Instagram en moederbedrijf Meta (heeft ook Facebook en Whatsapp onder haar vleugels). Als Instagram op nieuwe trends blijft inspelen gaan zij een zonnige toekomst tegemoet.

Meer weten over Instagram en hoe het voor je bedrijf in te zetten? Neem contact op en vraag naar Lisa!