NEW: Facebook gezamenlijke advertenties; merk en e-commerce werken samen

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Facebook heeft een nieuwe feature aangekondigd: ‘gezamenlijke advertenties’ (collaborative ads). Dit houdt in dat een merk op zijn eigen Facebookpagina kan adverteren via de catalogus van een webshop. In deze update lees je meer over deze nieuwe functie en hoe wij je hierbij kunnen ondersteunen.

Veilig samenwerken en meer verkopen

Facebook biedt met deze nieuwe manier van adverteren merken en retailers een nieuwe manier van veilig samenwerken om, uiteraard, de verkopen te verhogen.

Als webshop kan je een catalogus aanmaken en daarin maak je een segment aan. Nu is het mogelijk om dit segment te delen met het merk. Het merk kan zo targeten op bezoekers die interesse hebben getoond in zijn merk en of specifiek product en dynamische performancecampagnes opstellen op hun eigen Facebookpagina met de catalogus van de webshop.

Hierdoor worden producten getoond op de pagina van het merk en als er op geklikt wordt dan ga je naar de website van de retailer! Hier kan je uiteraard je aankoop afronden.

Collaborative ads Facebook

Voordelen

Voor een merk:

  • Meer relevante producten tonen aan geïnteresseerden
  • Verkeer naar de website van de retailer leiden
  • Impact van campagnes meten en business intelligence opbouwen

Voor de retailer:

  • Partner worden met het merk
  • Bereik vergroten
  • Meer online verkopen genereren met het verkeer vanuit de merken

 Daan-promovenster

 BlooSEM kan je helpen bij het aanmaken van een catalogus en uiteraard ook bij het opzetten van campagnes en het sturen op verkopen. Benieuwd welke kansen er specifiek voor jou zijn als merk of als verkopende partij? Neem dan contact op met Daan!