fbpx
De eerste maand van Jasper als Online Marketing Consultant

De eerste maand van Jasper als Online Marketing Consultant

Home » De eerste maand van Jasper als Online Marketing Consultant

De eerste maand van Jasper als Online Marketing Consultant

Vertel eens: sinds wanneer werk je bij BlooSEM?

Met ervaring op het gebied van sales en marketing, een levendige fantasie en een voorliefde voor strategie, heb ik het geluk gehad om sinds juni 2021 onderdeel te zijn van het team van online marketing bureau BlooSEM. Een gevarieerd team van warme en getalenteerde mensen die allemaal een unieke rugzak met ervaring bij zich dragen. Mijn rol in het team zal enerzijds gefocust zijn op uitvoerende online marketing taken en anderzijds op het onderhouden van relaties met bestaande en potentiële klanten.

Waar ben je mee bezig geweest?

Na een fijne kennismaking met alle collega’s in de eerste week en een uitgebreid college van oprichter-eigenaar Otto over de journey van BlooSEM werd mijn eerste journey duidelijk: zo snel mogelijk bekwaam worden in de kunst van e-mailmarketing. Van database management tot aan het opmaken van goed ogende mailings, voor het succesvol inzetten van e-mailmarketing moet je aan een hoop dingen denken. Gelukkig heeft collega Céline hier ruime kennis over en ben ik door haar vakkundig getraind.

Jasper online marketing consultant bij BlooSEM bij PacMan
Foto e-mail marketing met schrift, pen en brilfoto

Online marketing is een breed begrip en omvat zo een beetje alles dat te maken heeft met het digitaal verbinden van bedrijven en hun (potentiële) klanten. In mijn tweede week zijn de vervolgstappen dan ook snel gemaakt. BlooSEM’s Search Engine Advertising grootmeesters Vivian en Sander stonden klaar om mij de fijne kneepjes van Google Advertising te leren. Van het opzetten van smart accountstructuren tot aan het optimaliseren van campagneresultaten; alles over het effectief inzetten van Google Advertising!

Met online adverteren alleen zijn we er nog niet. De kracht van online adverteren ligt hem voornamelijk in de inzichten die uit de data voortvloeien. Om data inzichtelijk te maken moeten de handelingen op een website en de verbonden advertentiekanalen goed bijgehouden worden. Dankzij Robert, BlooSEM’s Google Tag Manager mastermind, begrijp ik een stuk beter waar we allemaal rekening mee moeten houden om online campagnes tot een succes te maken.

In mijn derde week ben ik door collega Daan op sleeptouw genomen door de wereld van online retailers ofwel etailers. Om de relaties in goede banen te leiden moeten er een hoop oplossingen gevonden worden voor het versoepelen van de digitale infrastructuur. Bij BlooSEM hebben ze hier gelukkig al ruime ervaring in. Dankzij webshop superster Daan ben ik een stuk wijzer geworden over API’s, orderterugkoppeling, commissiestructuren, het belang van filters in webshops, … en meer.

Takenpakket de eerste maand:

  • Business Development
  • E-mailmarketing: database management
  • E-mailmarketing: mails opstellen
  • Google Ads campagnes opzetten
  • Google Ads campagnes optimaliseren

Niet elke dienst of product leent zich om via webshops verkocht te worden. Sommige proposities moeten direct voorgelegd kunnen worden aan de juiste personen binnen een bedrijf. Mijn nieuwe collega Kim weet hier continu nieuwe creatieve oplossingen voor te bedenken. In mijn vierde week heeft zij mij meegenomen op een tour door de targeting mogelijkheden van social media kanalen zoals LinkedIn. Met een beetje geduld en de nodige slides heeft ze me weten te overtuigen van de kracht van deze kanalen. Om de mogelijkheden binnen deze platformen optimaal te benutten moet ik nog flink wat leren. Gelukkig kan ik Kim altijd bellen, ook als ze in quarantaine zit.

Collega Jasper van BlooSEM aan het tafeltennissen

Wat maakt het werken voor BlooSEM nou zo leuk?

Bij BlooSEM is werk niet het enige waar de nadruk op ligt. Om goede kwaliteit werk te kunnen leveren, moeten er namelijk een aantal fundamentele zaken in orde zijn. Het belangrijkste is dat je goed in je vel zit, zodat gedachtes vrijuit gedeeld kunnen worden en altijd de beste ideeën aan klanten kunnen worden voorgelegd. Daarnaast is een goede dynamiek in het team van groot belang. Om dit te faciliteren zijn er bij BlooSEM meer dan voldoende brainstormruimtes en tafeltennistafels. Dit maakt het niet alleen makkelijker en leuker om ideeën te delen, maar ook om collega’s en mezelf beter te leren kennen! Zo kwam ik er snel achter dat mijn atletisch vermogen niet altijd even geweldig is, nee, soms zelfs teleurstellend. Mijn algemene kennis en creatieve geest daarentegen…

Voordat ik bij Team BlooSEM kwam heb ik een boel verschillende dingen gedaan die sales en marketing als gemene deler hebben. Zo heb ik in mijn jeugd onder andere bij een callcenter geleerd om zo een beetje alles wat je kunt bedenken via de telefoon te verkopen. Van abonnementen op onderbroeken tot aan levensverzekeringen. Onder het mom van “alles wat je doet in je leven draagt bij aan je ervaring” ben ik blij met alles wat ik tot dusver in mijn professionele leven heb ervaren. Zelfs de bijbaantjes uit mijn jeugd. Tijdens mijn eerste maand bij BlooSEM vond ik gelukkig bevestiging voor dat wat ik al wist: van online marketing word ik een stuk blijer dan van onderbroeken verkopen aan de telefoon!

Dit allemaal is maar een klein deel van mijn eerste werkmaand bij BlooSEM.

Jasper online marketing consultant bij BlooSEM

Lijkt het jou ook leuk om als online marketing consultant aan de slag te gaan bij BlooSEM? Bekijk dan de vacatures via de button!