Meer controle over de landingspagina’s bij DSA

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

DSA geeft meer inzicht

Google veranderde lange tijd weinig aan de Dynamic Search Ads mogelijkheden, maar inmiddels zijn er weer wat wijzigingen. Inzetten van DSA blijft soms lastig; want hoe werkt hij samen met je andere campagnes en wat is de meerwaarde? Gebruikt hij niet per ongeluk de pagina met mijn personeelsleden of andere irrelevante informatie? Toch blijft de DSA – zeker in combinatie met een CPA target, een krachtige campagne en levert deze ook input voor zoekwoorden. De nieuwste updates maken hem weer wat beter ‘gecontroleerd’ in te zetten.

Alleen Landingspagina’s uit je campagnes gebruiken

Klinkt voor de hand liggend als simpele oplossing voor ongewenste ads en daar is hij dan ook; je kunt er voortaan voor kiezen alleen pagina’s te gebruiken die ook in je andere ads voorkomen. Dat is dus wel handig. Je selecteert het bij de dynamische advertentie-opties.

De ‘URL is’ functie

Met deze functie kun je makkelijker campagnes opzetten voor je best presterende pagina’s. Je kunt deze opnieuw instellen bij de dynamische advertentie opties, waarbij je kiest voor de exacte URL’s.

DSA Landingspagina's instellen Google Ads

Wat zijn dan mijn best presterende pagina’s?

Dat maakt Google Ads nu gelukkig ook inzichtelijk. Bij je ‘zoektermen’ kun je nu kiezen voor ‘landingspagina’s’ en daar de specifieke statistieken van bekijken. Hartstikke handig.

Moet ik gelijk alles omgooien? 

Wij denken eerlijk gezegd dat het wel meevalt, want als je voorheen je DSA een beetje kritisch instelde kon je ook al een hoop zaken voorkomen. Zo kon je altijd al pagina’s uitsluiten die je niet wenste te targeten.

 Eva-promovenster

  Meer weten over online performance marketing? Neem dan contact op met Eva!