[Exact] weer een stukje minder exact

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

[Exact] zoekwoord weer een stukje minder exact

Vanaf oktober 2018 gaat de nieuwste variant van het [exact] zoekwoord live in Google Ads voor de Engelse taal. Andere talen volgen in de maanden daarna. De nieuwe variant zal ook reageren op synoniemen en bijvoorbeeld korte zinnen die volgens Google hetzelfde betekenen. Belangrijkste is daarbij de intentie de zoeker volgens Google heeft. In de testfase zorgde deze aanpassing in de triggers voor zoekwoorden volgens Google voor 3% meer clicks en conversies.

Eerdere wijzigingen in zoekwoorden

De ‘exact match’ voor zoekwoorden wordt al langer niet meer alleen gematcht op het precieze woord dat je intypt. Meervouden, verkeerd gespelde woorden en andere volgorde werden al eerder toegevoegd als trigger voor je ad in de zoekresultaten.

Actie ondernemen

Het search term rapport houden we nu natuurlijk nog nauwlettender in de gaten. Mogelijk moeten ook scripts aangepast worden.

SEA Update

 Eva-promovenster

  Meer weten over exact match of Google Ads? Neem dan contact op met Eva!