Hoger in Google in 2019 – de 3 beste SEO tips

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Wat je moet weten voor je begint met doe-het-zelf SEO

Collega Rene schreef onlangs de mooie blogserie SEO voor doe-het-zelvers. Voor je start met deel 1, raden we je aan eerst even onderstaande gouden tips te lezen. Zo start jij succesvol in 2019!

1. Content = koning, content met structuur = keizer

Content is onmisbaar in je huidige online strategie, dat kan je niet ontgaan zijn. Zonder goede content die vindbaar is en de juiste mensen trekt, wordt online bezoekers aantrekken die met jouw bedrijf kennismaken anno 2019 echt lastig. En dus ga je aan de slag; je schrijft mooie artikelen en jullie stagiaire vlogt er op los. Toch lijkt er weinig te gebeuren. Dat kan legio redenen hebben, maar wat we vaak zien is dat er geen goede structuur in de content zit. Zonder deze structuur ‘vindt’ Google jouw mooie content niet, of je die nu op je eigen website of extern publiceert. Mega zonde dus.

Tijd om je content te baseren op de daadwerkelijk vraag van de bezoeker. Maar ook om de meta description in te vullen, en bijvoorbeeld een schema te implementeren zodat je Google jouw content beter herkent, zeker voor mensen die een voice assistent gebruiken.

BlooCademy training

2. Opleiding maakt het verschil

Staat er in bovenstaande alinea iets wat jou niet bekend voorkomt? Of weet je zeker dat de collega verantwoordelijk voor content dit niet weet? Aarzel dan niet en schrijf je in voor een korte training. Want die investering ga je in 2019 dubbel en dwars terugverdienen. Hoewel veel mensen SEO en content marketing als ‘gratis’ kanaal zien; is dat natuurlijk onzin. Ja, je spendeert er niet (altijd) direct media geld aan; maar de inspanningen die je ervoor moet verrichten zijn behoorlijk tijdrovend. En jij krijgt toch ook graag salaris? Een mooi goed voornemen dus, om je effectiviteit op dit gebied in 2019 flink te verhogen.

3. Voorkom teleurstellingen

Direct in het verlengde van nummer 2: vindbaarheid kost tijd. Hoe je het ook aanpakt, een content strategie met goede achterliggende SEO techniek vereist een lange adem. Je ziet echt niet altijd de bezoekersaantallen omhoog springen, om van directe conversie maar te zwijgen. Om niet gedemotiveerd te raken is het dus juist belangrijk effectief te zijn en vanaf het begin helder te hebben:

  • Wat zijn mijn SEO doelstellingen en hoe werk ik daar naartoe?
  • Hoe meet ik wat de resultaten zijn van mijn SEO inspanningen?
  • Hoe maak ik een goede en effectieve content kalender?

Geen idee waar te beginnen? Bekijk onze training SEO voor tekstschrijvers. Dan steel jij in 2019 de show met je goede content!

 Eva-promovenster

  Meer weten over online performance marketing? Neem dan contact op met Eva!