Jantiene te Voortwis: betere online klantervaring voor Hairplus medical care

jantiene-te-voortwis

Hairplus medical care werd in 1980 opgericht als eerste privékliniek van Nederland. Tegenwoordig is het de haartransplantatiekliniek in Nederland met de meeste ervaring. Om de online presentatie en vindbaarheid verder te optimaliseren, vindt directeur Jantiene te Voortwis in BlooSEM de ideale partner.

Jantiene: “Online vindbaarheid is voor bijna elke organisatie natuurlijk belangrijk. Dat geldt al helemaal voor Hairplus medical care, onze doelgroep zoekt in eerste instantie vooral online naar informatie over haartransplantatie.”

Informatie zoeken op internet

Ze vervolgt: “Dat komt vooral doordat mensen het nog spannend vinden om erover te praten met bijvoorbeeld vrienden, familie of collega’s. Hoewel het onderwerp de laatste jaren steeds meer geaccepteerd is, zoeken we vaak liever eerst anoniem informatie op internet.”

In contact met BlooSEM

Daarom is de online zichtbaarheid van Hairplus medical care ontzettend belangrijk. Dat is dan ook de reden dat Jantiene in de loop van 2015 contact zocht met BlooSEM. “Als mensen in Google gaan zoeken op haartransplantatie onderwerpen, zijn er heel veel manieren waarop klanten Hairplus medical care uitkomen. Ik wilde dat zoekproces in kaart brengen en optimaliseren. BlooSEM kon ons daar bij helpen.”

SEO-kansen voor website

BlooSEM maakt voor Hairplus medical care een inventarisatie van de toenmalige website. Jantiene: “Er kwam een aantal verbeterpunten naar voren. Zo konden we ons linkprofiel verbeteren en waren er ook volop kansen voor meer SEO-optimalisatie in de teksten. BlooSEM heeft ons daarin goed begeleid.”

Keywordonderzoek

BlooSEM verzorgde onder meer een gedegen keywordonderzoek. Jantiene: “Hieruit kwamen veelgebruikte, relevante zoektermen voor Hairplus medical care naar voren. Aan de hand daarvan hebben we een specifieke contentstrategie opgesteld voor onze nieuwe website. We willen onze potentiële klanten zo veel mogelijk relevante informatie aanbieden op het juiste moment. De voorlichting die we in de kliniek geven, willen we eerder al online beschikbaar maken voor potentiële klanten. Zo komt de online positie van onze kliniek steeds meer overeen met de offline positie.”

Het zijn mensen die ik echt vertrouw. BlooSEM denkt echt mee en ze laten niets aan het toeval over.

Belangrijk: eerlijkheid en vertrouwen

De samenwerking met BlooSEM verloopt goed, vindt Jantiene. “Het zijn mensen die ik echt vertrouw. Binnen de branche heb je veel aanbieders die vaak grote, maar eenzijdige beloftes doen. Die zeggen dan: ‘Als je met ons in zee gaat, zorgen wij dat je binnen een jaar op nummer 1 staat in Google.’ BlooSEM gaat voor het allerbeste resultaat, maar in combinatie met relevantie voor de Google gebruiker. Een lange termijn aanpak die past bij de ontwikkelingen van het Google algoritme. Die benadering is niet alleen het beste voor de online vindbaarheid op de lange termijn, maar past ook bij de klantbenadering van de kliniek.”

Partners in de ogen kijken

“Bij BlooSEM zijn er korte lijnen”, vervolgt Jantiene. “Dat vind ik goed werken. Ik heb twee vaste aanspreekpunten. Een afspraak is zo gemaakt. Dat verhoogt de efficiëntie, ik wil partners snel kunnen uitleggen wat ik wil. Ook vind ik het fijn dat BlooSEM meedenkt en echt ingespeeld op onze manier van werken. Ze laten niets aan het toeval over.”

Campagnematig aan de slag

De verdere SEO optimalisatie van de website viel samen met een aanpassing in de huisstijl van Hairplus medical care. Jantiene: “We hebben de huisstijl en uitstraling iets versterkt om de kernwaarden van de kliniek beter naar voren te laten komen. Die kernwaarden zullen straks ook terug te zien zijn in de SEO campagnes die gepland staan.”

Langdurig partnership

En of Hairplus medical care al voordeel ondervindt van de nieuwe SEO-aanpak? Jantiene: “We krijgen veel positieve feedback van cliënten over de online presentatie. De website groeit in autoriteit en de grote hoeveelheid content van de website is beter vindbaar via Google, maar ook op de website zelf.” Wat Jantiene betreft is de optimalisatie van de website de start van een langdurige samenwerking met BlooSEM. “De eerste verbeteringen van de website zijn cruciaal, maar nog maar het begin. Hij staat nu, maar er kunnen altijd verbeteringen gevonden worden. Zoekgedrag verandert en haartransplantatie is een vakgebied dat ook niet stil zit.”

Toekomstplannen

Voor de toekomst voorziet Jantiene dan ook nog mooie uitdagingen. Ze besluit: “Zo zijn we samen met BlooSEM begonnen om ook de mobiele presentatie van onze website te optimaliseren, want meer dan 50% van het eerste online contact met de kliniek komt binnen via mobiel zoekverkeer. Zo blijven we werken aan een perfecte online en offline klantervaring voor (potentiële) cliënten van Hairplus medical care.”

Over Hairplus medical care

Hairplus medical care werd in 1980 opgericht. Sindsdien kunnen cliënten er terecht voor haartransplantatiebehandelingen. Behalve hoofdhaartransplantaties is de kliniek ook deskundig en ervaren in meer specialistische behandelingen, zoals wenkbrauw-, wimper- en baardtransplantaties.

In de 35 jaar dat de kliniek nu bestaat vonden ruim 35.000 cliënten hun weg naar Hairplus medical care, waaronder BN’ers Marc-Marie Huijbregts, Andy van der Meijde en Gerard Ekdom.

hairplus-receptie

Meer weten over haartransplantaties? Ga voor meer informatie naar www.hairplusmc.nl.

Dit is een interview in de reeks ‘Klantverhalen‘. Hierin laten we klanten aan het woord en vertellen zij over hun bedrijf en de samenwerking met BlooSEM. Houd onze site in de gaten voor de volgende delen!

 

Misschien vind je deze blogs ook interessant?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *