Marlies Nillessen: marketingvrouw in de wereld van voetbalreizen

Marlies-Equipo-klantverhalenEquipo Voetbalreizen verkoopt geheel verzorgde voetbalreizen naar het buitenland. Online marketing manager Marlies Nillessen: “Toen onze website in 2013 online ging waren we in Google nog onzichtbaar. Ik kende iemand bij BlooSEM en had in eerdere opdrachten de naam positief horen vallen.” Marlies neemt contact op voor een AdWords-campagne. Dat bleek de aftrap van een mooie samenwerking.

Marlies zit sinds 2006 in het vak. Ze vertelt: “Mijn toenmalige werkgever startte met zoekmachinemarketing. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen en heb ik steeds meer online marketingactiviteiten opgepakt. In 2010 heb ik de post hbo-opleiding Internet Marketing Professional afgerond. Sindsdien ben ik fulltime werkzaam in het vakgebied online marketing.”

Samenwerking met BlooSEM

Na de AdWords-campagne volgen er meer projecten naar aanleiding van een naamswijziging – Equipo Voetbalreizen heette voorheen voetbalreizenonline.com. “BlooSEM heeft toen een technische SEO audit gedaan voor de nieuwe (mobiele) website. Momenteel lopen er een usability-onderzoek en een autoriteitbuildingtraject. BlooSEM doet ook onze Facebook advertising.”

Flexibele dienstverlening

Marlies: “Door de naamswijziging en wisseling van de website moesten we een beroep doen op de flexibiliteit van BlooSEM. Daar zijn ze fantastisch mee omgegaan. BlooSEM heeft ons in deze hectische tijd geholpen door meer te doen dan er was afgesproken. Toen kregen wij écht het gevoel een partner in BlooSEM te hebben gevonden waar je op kan rekenen.”

BlooSEM komt met ideeën en adviezen nog vóór je er zelf aan denkt

Persoonlijk contact

Het contact tussen Equipo en BlooSEM loopt via een vast contactpersoon. “Ik heb hiervoor met andere, voornamelijk grotere, partijen gewerkt. Het vaste aanspreekpunt werkt heel goed. Het contact is informeel en open, dat werkt plezierig. Daarnaast komt BlooSEM zelf met ideeën en adviezen nog voor je er zelf aan denkt. BlooSEM denkt echt met ons mee.”

Werken in een mannenwereld

Voetbal is een echte mannenwereld. Hoe zit dat eigenlijk met online marketing? Marlies: “De man-vrouwverhouding in ons vakgebied is mooi in balans. Dat zag ik in 2010 tijdens mijn studie en dat zie ik nog steeds op vakbeurzen. Wat je wel ziet is dat de technische kant vooral door mannen wordt gedaan en de social & content kant door vrouwen.”

Trends in online marketing

Welke trends ziet Marlies in online marketing? “Alles is constant in verandering. Die uitdaging maakt het interessant én het dynamische daarvan vind ik leuk. De aandacht ligt nu op het verspreiden van content. Uiteraard blijft social media belangrijk, steeds vaker met beeld: Instagram en video zie je tegenwoordig veel. Allemaal dingen die perfect passen in het straatje van een online platform als Equipo Voetbalreizen.”

Recente uitdagingen

Doordat alles constant in verandering is zijn er ook steeds nieuwe uitdagingen. Marlies: “Het is interessant om te zien wat er gebeurt wanneer je een bepaald kanaal inzet en wat dat dan doet voor ons bedrijf. De komende weken komen de uitslagen van BlooSEM binnen op het usability-onderzoek. Ik zie er naar uit om daarmee aan de slag te gaan. Daarbij is het nieuwe voetbalseizoen begonnen, een drukke maar mooie periode voor Equipo.”

Equipo-Voetbalreizen

Interesse in een voetbalreis bij Equipo Voetbalreizen? Ga voor meer informatie en tickets naar www.equipovoetbalreizen.nl!

Dit is een interview in de reeks ‘Klantverhalen‘. Hierin laten we klanten aan het woord en vertellen zij over hun bedrijf en de samenwerking met BlooSEM. Lees ook de interviews met Brenda van Ordina en Anne van bo medical. Houd onze site in de gaten voor de volgende delen!

 

Misschien vind je deze blogs ook interessant?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *