Mobiele advertenties. Korte boodschap steeds belangrijker!

Mobiele zoekadvertentiesGoogle is voortdurend bezig de weergave van haar advertenties te optimaliseren. Uiteraard ook voor mobiele advertenties, waar de beperkte ruimte een extra uitdaging biedt.
Google heeft daarom aangekondigd dat het per 15 oktober kan voorkomen dat bij mobiele zoekadvertenties de 2e beschrijvingsregel niet meer wordt vertoond. In plaats hiervan zullen (extra) advertentie extensies vertoond worden.

Belangrijke informatie voor mobiele klanten
Door advertentie extensies op deze meer prominente plek te tonen, zullen volgens Google consumenten sneller toegang hebben tot informatie over het bedrijf, zoals bijvoorbeeld de locatie, maar ook speciale aanbiedingen.

Hoe gaat dit eruit zien?
Google gebruikt het voorbeeld van “Flowers Forever”. Voor de update zag men de linker advertentie, waarbij de website URL te zien was, twee regels met algemene informatie en een tweetal sitelinks.

Mobiele advertenties. Korte boodschap steeds belangrijker!

Na de update zullen gebruikers de afbeelding aan de rechterkant zien. Het verschil zit in de Google Maps aanduiding welke de locatie van en afstand tot de fysieke winkel laat zien. Dit in aanvulling op de website URL, één regel met algemene informatie, en een tweetal sitelinks. De 2e beschrijvingsregel is dus weggehaald, en heeft in dit geval plaatsgemaakt voor de locatie extensie.

Met maar één klik op hun smartphone kunnen gebruikers nu op drie manieren direct in contact komen met Flowers Forever: ze kunnen de mobiele website bezoeken, direct een online bestelling plaatsen of een routebeschrijving krijgen naar de winkel.

Optimaal aanwezig op mobiel
Ondanks dat Google aangeeft dat er geen actie ondernomen hoeft te worden om gebruik te kunnen maken van deze aanpassing, is het wel van belang een aantal punten in de gaten te houden.

  • Zorg ervoor dat de meest belangrijke informatie in de eerste beschrijvingsregel staat. Gebruik hiervoor niet meer dan 35 tekens, het liefst minder
  • Maak gebruik van alle mogelijke en relevante advertentie extensies
  • Gebruik advertenties die geoptimaliseerd zijn voor vertoning op smartphones

Het is een leuke uitdaging om je sterkste “benefit” èn je call-to-action in de kop en je 1e beschrijvingsregel te krijgen. Minder tekens voor dezelfde boodschap. Maar wel met het voordeel van meerdere contact mogelijkheden voor je potentiele klant.

Bloo is good for you!
Komt u er zelf niet uit? Bij BlooSEM zijn de SEA consultants gespecialiseerd in het schrijven van goede Adwords advertentie teksten. Wellicht een goed moment om het uitbesteden van uw SEA activiteiten te overwegen? Neem contact met ons op, bel naar 035 3030320.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *