De nieuwste features van LinkedIn – hoe te gebruiken?
Organisch
In Nederland zijn we heel actief op LinkedIn. In totaal zijn er 4,7 miljoen persoonlijke profielen, waarvan 0,7 miljoen gebruikers LinkedIn dagelijks opent (bron: Newcom Research 2020). Dat is een stijging van 26% ten opzichte van 2019. Naast dat we onze tijdlijn openen en bekijken wordt er natuurlijk ook regelmatig een bijdrage gedeeld in de vorm van een leuke foto, artikel, link naar een site of een video. Maar er is nog veel meer mogelijk!
LinkedIn Stories
In februari schreef BlooSEM al een update over dat LinkedIn Stories eraan komt. Het goede nieuws is dat het sinds 13 mei ook echt beschikbaar is in Nederland. Leuk feitje is dat wij het eerste Europese land zijn waar LinkedIn het heeft geïntroduceerd. Op dit moment nog niet voor iedereen, want het wordt gefaseerd uitgerold. Net als op Facebook en Instagram blijven deze 24 uur zichtbaar op jouw profiel. Ga jij regelmatig stories plaatsen?
LinkedIn events
LinkedIn Live
LinkedIn Live is al een tijdje beschikbaar, maar het is niet zoals op Instagram of Facebook dat je direct kan starten met uitzenden. Voordat je dat kan doen, moet je jezelf namelijk eerst aanmelden en dan beoordeelt LinkedIn of jouw profiel of bedrijfspagina in aanmerking komt. Goed om te weten is dat je niet direct via LinkedIn streamt, maar dat je hiervoor een ander programma gebruikt. Op deze pagina vertelt LinkedIn er meer over.
Video tab
Poll
Teamlid Vieren
Expert vinden
Invite to follow
Adverteren
Bedrijfscategorie
Personeelsgroei van het bedrijf
Kenmerken van lid
Conversation Ads
In de afgelopen vijf jaar zag LinkedIn het gebruik van de chatfunctie verviervoudigen. Dat laat wel zien dat persoonlijk contact steeds belangrijker wordt. Daarom hebben ze een nieuw advertentieformat ontwikkeld: Conversation Ads. Het is een doorontwikkeling van de al bestaande Sponsored InMail. Het grote verschil zit ‘m in de personificatie. Waar je bij de Sponsored InMail maar één bericht kan versturen, is het met Conversion Ads mogelijk om meerdere calls-to-action en berichten toe te voegen.
Het voordeel van deze nieuwe functie is dat de ontvangers zelf kunnen bepalen waar ze behoefte aan hebben, zoals het downloaden van een whitepaper, het bijwonen van een webinar of de website bezoeken. Aan de hand van het klikgedrag kun je een vervolgbericht instellen en daar ook weer CTA’s aan toevoegen, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief. Deze nieuwe vorm zorgt ervoor dat advertenties persoonlijker worden, waardoor de engagement toeneemt en je meerdere conversies genereert met één advertentie.