Nog meer ruimte in je Google Ad

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Expanded Text Ads – let op met verlengen!

De CTR van de Expanded Text Ads beviel iedereen wel, daarom heeft Google onlangs nog een extra kop en extra beschrijvingsregel toegevoegd. Maar belangrijk om hierbij in gedachten te houden is dat de nieuwe koppen en regels niet altijd vertoond zullen worden. De eerste twee koppen moeten ook zonder de derde kop logisch zijn. Sluit dus nog steeds je eerste beschrijvingsregel af met een call-to-action.

De extra regels dienen als een plek voor extra informatie, maar zijn niet de juiste plek voor de belangrijkste informatie. De reden hiervoor is simpelweg dat niet ieder scherm even groot is, dus op mobiele apparaten is de tekstverlenging mogelijk niet zichtbaar.

Wat is er precies anders?

Het is nu mogelijk om een derde titel toe te voegen en een tweede beschrijvingsregel. De beschrijvingsregels zijn nu 90 tekens ipv 80 tekens lang. In totaal heb je hierdoor 300 tekens – waar je er voorheen slechts 170 had. Hiernaast zie je een voorbeeld van de nieuwe mogelijkheden.

Wat is een Expanded Text Ad ook alweer?

In mei 2016 lanceerde Google de Expanded Text Ads (ETA’s): een advertentietype met 2 koppen en 1 lange beschrijvingsregel. Tot daarvoor gebruikte men de ‘standard text ads’ die slechts 1 kop en 2 kortere beschrijvingsregels hadden. Met deze langere ETA’s konden online marketeers ineens veel meer tekst kwijt. Dit zorgde in veel gevallen voor een stijging in CTR.

Wat moet er nu gebeuren?

De ‘oude’ ETA’s blijven voorlopig gewoon draaien. Natuurlijk zijn we aan het testen met deze nieuwe advertenties, we zijn benieuwd naar de resultaten.

Expanded Text Ad

 Eva-promovenster

  Meer weten over Expanded Text Ads of Google Ads? Neem dan contact op met Eva!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *