Google Nieuws

Ben je wel op de hoogte van de nieuwste Adwords wijzigingen?

Google blijft haar platform door ontwikkelen en ook nu zijn er weer een paar interessante nieuwe features. In deze blogpost brengen we je helemaal op de hoogte over Dynamic Remarketing, Ad Customizers en Form Extensies. Dynamic Remarketing voor alle verticals Was Dynamic Remarketing al beschikbaar voor retailers, nu heeft Google aangekondigd dat het binnen een […]

Benchmark Google

Nieuw rapport in Google Analytics: Benchmarking

De oplettende Google Analytics gebruiker onder ons heeft het al gezien; er is sinds kort een nieuwe rapportcategorie beschikbaar. De ‘benchmarking’ rapportage maakt het mogelijk om de prestaties van je website te vergelijken met anderen in dezelfde branche. Je krijgt per kanaal, locatie of apparaat inzicht in metrics als bijvoorbeeld sessies en bounce rate. Eerder […]

Filter

Vijf nuttige Google Analytics filters

Google Analytics is in de basis een simpele tool. Installeer een stukje code op de website en binnen korte tijd verschijnt de eerste data in je Google Analytics account. In de praktijk zijn er nog diverse acties vereist om de data betrouwbaar binnen te laten komen. In dit artikel ga ik in op het gebruik van filters, […]

Mobiele Advertenties

Mobiele advertenties. Korte boodschap steeds belangrijker!

Google is voortdurend bezig de weergave van haar advertenties te optimaliseren. Uiteraard ook voor mobiele advertenties, waar de beperkte ruimte een extra uitdaging biedt. Google heeft daarom aangekondigd dat het per 15 oktober kan voorkomen dat bij mobiele zoekadvertenties de 2e beschrijvingsregel niet meer wordt vertoond. In plaats hiervan zullen (extra) advertentie extensies vertoond worden. […]

21 Checks

21 belangrijke checks bij de lancering van je nieuwe website

Het ontwerp van je website is klaar, het CMS werkt, je hebt de site gevuld met content – klaar om live te gaan. Of toch niet? Bij het lanceren van een nieuwe website kunnen er in het enthousiasme om live te gaan veel dingen vergeten worden. Vandaar deze checklist. Zorg dat je website voldoet aan […]

Focus conversies

Eindelijk! Focus op de meest belangrijke conversies!

Vorige week heeft Google een belangrijke nieuwe feature in Adwords aangekondigd: Conversies voor Optimalisatie. Deze setting, die de komende weken wordt doorgevoerd in alle Adwords accounts, maakt het mogelijk voor Search marketeers om zich te focussen op de meest belangrijke conversies in hun Google Adwords accounts. Hoe het werkt Vaak komt het voor dat er […]

Bing Ads

Bing Ads Make-over. Alle wijzigingen op een rijtje

Alhoewel het marktaandeel van Bing in Nederland niet substantieel is, zijn we binnen BlooSEM erg tevreden over de resultaten die we binnen Bing weten te behalen voor onze klanten. De kosten per conversie liggen vaak lager dan bij Google AdWords! Bij Bing Ads zitten ze gelukkig niet stil. Ze hebben de afgelopen periode een aantal […]

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!