Blog

Wil je op de hoogte blijven van het laatste online marketingnieuws? De laatste ontwikkelingen, de nieuwste features en interessante long reads; je leest ze op ons online marketing blog.

UET

Nieuw in Bing Ads: Universal Event Tracking

Groot nieuws bij Bing Ads: de aankondiging van Universal Event Tracking! Simpel gezegd is Universal Event Tracking een manier om prestatie- en conversie doelen te definiëren en bij te houden. Dit moet adverteerders in staat stellen om het volgende te kunnen bepalen: Welke campagnes het meest effectief zijn, gebaseerd op conversie doelen Welke zoekwoorden beter converteren en […]

Pinque

Iedereen houdt van pinguins?! Google Penguin 3.0 update

Wanneer Google een Penguin of Panda update doet is de SEO-wereld in rep en roer. Getroffen websites kunnen van vandaag op morgen ineens niet meer gevonden worden, wat natuurlijk funest is voor je online zichtbaarheid. BlooSEM legt je kort uit wat Google Penguin doet, hoe je kunt zien of je getroffen bent en hoe je […]

Analytics Filters

Zeven Web Analytics tips die je direct kunt toepassen

Hoe maak ik mijn Web Analytics investering rendabel? Welke data uit Google Analytics reflecteert de doelen van mijn organisatie het beste? En hoe krijg ik meer draagkracht om op basis van Analytics data beslissingen te nemen? Dit artikel bevat zeven actionable tips om Web Analytics binnen je organisatie écht op de kaart te zetten.

Writer Afbeelding

Meta description: 5 SEO tips

De ‘meta description tag’ wordt gebruikt om een samenvatting van de pagina te geven aan zoekmachines. Deze tag is vergelijkbaar met de beschrijvende regels uit een advertentietekst van Google AdWords. Deze tag is niet zichtbaar op de pagina, maar is te vinden in de broncode binnen het <head> element. Deze is te vinden onder: <meta […]

Google Nieuws

Ben je wel op de hoogte van de nieuwste Adwords wijzigingen?

Google blijft haar platform door ontwikkelen en ook nu zijn er weer een paar interessante nieuwe features. In deze blogpost brengen we je helemaal op de hoogte over Dynamic Remarketing, Ad Customizers en Form Extensies. Dynamic Remarketing voor alle verticals Was Dynamic Remarketing al beschikbaar voor retailers, nu heeft Google aangekondigd dat het binnen een […]

Benchmark Google

Nieuw rapport in Google Analytics: Benchmarking

De oplettende Google Analytics gebruiker onder ons heeft het al gezien; er is sinds kort een nieuwe rapportcategorie beschikbaar. De ‘benchmarking’ rapportage maakt het mogelijk om de prestaties van je website te vergelijken met anderen in dezelfde branche. Je krijgt per kanaal, locatie of apparaat inzicht in metrics als bijvoorbeeld sessies en bounce rate. Eerder […]

Filter

Vijf nuttige Google Analytics filters

Google Analytics is in de basis een simpele tool. Installeer een stukje code op de website en binnen korte tijd verschijnt de eerste data in je Google Analytics account. In de praktijk zijn er nog diverse acties vereist om de data betrouwbaar binnen te laten komen. In dit artikel ga ik in op het gebruik van filters, […]

Mobiele Advertenties

Mobiele advertenties. Korte boodschap steeds belangrijker!

Google is voortdurend bezig de weergave van haar advertenties te optimaliseren. Uiteraard ook voor mobiele advertenties, waar de beperkte ruimte een extra uitdaging biedt. Google heeft daarom aangekondigd dat het per 15 oktober kan voorkomen dat bij mobiele zoekadvertenties de 2e beschrijvingsregel niet meer wordt vertoond. In plaats hiervan zullen (extra) advertentie extensies vertoond worden. […]

21 Checks

21 belangrijke checks bij de lancering van je nieuwe website

Het ontwerp van je website is klaar, het CMS werkt, je hebt de site gevuld met content – klaar om live te gaan. Of toch niet? Bij het lanceren van een nieuwe website kunnen er in het enthousiasme om live te gaan veel dingen vergeten worden. Vandaar deze checklist. Zorg dat je website voldoet aan […]

Focus conversies

Eindelijk! Focus op de meest belangrijke conversies!

Vorige week heeft Google een belangrijke nieuwe feature in Adwords aangekondigd: Conversies voor Optimalisatie. Deze setting, die de komende weken wordt doorgevoerd in alle Adwords accounts, maakt het mogelijk voor Search marketeers om zich te focussen op de meest belangrijke conversies in hun Google Adwords accounts. Hoe het werkt Vaak komt het voor dat er […]

Daan-promovenster
Wil je weten wat BlooSEM voor jou op online marketinggebied kan betekenen?? Maak kennis met BlooSEM, contact Daan!