Blog

Wil je op de hoogte blijven van het laatste online marketingnieuws? De laatste ontwikkelingen, de nieuwste features en interessante long reads; je leest ze op ons online marketing blog.

Pinterest

Pinterest Advertsing?!

Adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn kennen we al. Maar een kanaal dat aan populariteit toeneemt is Pinterest. In dit blog vertellen we je meer over dit platform en wat de mogelijkheden zijn op het gebied van adverteren.

Facebook blog canva

Waarom Facebook onderdeel uit moet maken van jouw marketingstrategie

Het is niet meer de vraag óf je Facebook als kanaal moet inzetten maar hoe. We leggen het uit in een blogserie en beginnen bij het begin. Lees snel verder!

Kims eerste maand

De eerste maand van Kim

Kim is sinds september onze nieuwe collega. Als Online Marketing Consultant gaat Kim zich bezighouden met Affiliate Marketing, LinkedIn Advertising en de marketing van BlooSEM. In dit blog stelt ze zich voor en vertelt ze over haar eerste maand bij BlooSEM!

Recruitment marketing

Recruitment marketing, net ‘gewone’ marketing

Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: allemaal termen die je tegenwoordig veel hoort. Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten 10 jaar geleden zo’n 12 bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal 20.

Facebook certified

Facebook Blueprint certificering voor BlooSEM!

Adverteren op Facebook en Instagram heeft zich bij BlooSEM’s klanten al meerdere malen bewezen voor diverse branches. En daar hoort natuurlijk ook een certificering bij! BlooSEM mag zich vanaf nu … *tromgeroffel* … Facebook Blueprint gecertificeerd noemen!

Google- en Web Analytics add-ons

Google- en Web Analytics add-ons voor de beginner

In dit blog laten we je kennis maken met een aantal add-ons en extensies die je helpen om data beter en vollediger te kunnen verzamelen en aflezen. Zeker als beginnend online marketeer of web analytics specialist kunnen deze tools je helpen het hoofd boven water te houden.

Linkbuilding

Wat is linkbuilding? En hoe zit het met backlinks?

Hoewel iedereen graag een onafhankelijk denker wil zijn, een eigen mening wil vormen en vooral niet wil worden gezien als meeloper worden we toch continu beïnvloed door de omgeving om ons heen. Aanbevelingen zijn altijd welkom en we volgen ze vaak op. Het is immers niet voor niets een aanbeveling. Wat betreft aanbevelingen is Google net een mens. Hoe meer een website wordt aanbevolen hoe groter de kans dat het een goede website is en dus ook hoe groter de kans dat een Google gebruiker op deze website vindt wat hij of zij zoekt.

Google Grants

Adverteren met Google Ad Grants voor de Bijenstichting

Om in aanmerking te komen voor een Google Ad Grants account zijn er een aantal toelatingsvoorwaarden waar je aan moet voldoen. Zo moet de stichting bijvoorbeeld een eigen website van hoge kwaliteit hebben en mogen commerciële activiteiten niet de hoofddoelstelling zijn van de stichting. Ook moet het een geregistreerde non-profitorganisatie zijn. Voordat je een Google Ad Grants account kunt aanvragen, moet je zijn aangemeld bij ‘Google voor Non-profitorganisaties’-programma.

doelgroepen targeting

Effectief jouw doelgroep bereiken met de juiste targeting!

Doelgroepen bereiken gaat anno 2018 steeds minder op basis van aannames en steeds meer op basis van accurate data. Waarbij er in het verleden vaak aannames werden gemaakt op basis van leeftijd en geslacht is er tegenwoordig veel meer data beschikbaar over het gedrag van mensen en hun intentie. Als je alleen op basis van demografische gegevens mensen bereiken je een groot deel van je doelgroep kunt mislopen. In dit blogartikel lees je meer over het effectief bereiken van jouw doelgroep en hoe je hiermee je conversie kunt verhogen.

Instastories

Instagram adverteren met Stories: zo doe je dat!

Instagram wint enorm aan populariteit – vooral in de doelgroep tot 39 jaar. Dit kwam duidelijk naar voren in het jaarlijkse social media onderzoek dat begin 2019 door Newcom Research gepubliceerd werd. Ter vergelijking; het gebruik van Facebook neemt in die groep juist erg af. In totaal heeft Instagram bijna 6 miljoen Nederlandse gebruikers; 2,7 miljoen mensen gebruiken de foto-app dagelijks (26% meer dan het jaar ervoor). Het moge duidelijk zijn: Instagram is HOT.

Daan-promovenster
Wil je weten wat BlooSEM voor jou op online marketinggebied kan betekenen?? Maak kennis met BlooSEM, contact Daan!