doelgroepen targeting

Effectief jouw doelgroep bereiken met de juiste targeting!

Doelgroepen bereiken gaat anno 2018 steeds minder op basis van aannames en steeds meer op basis van accurate data. Waarbij er in het verleden vaak aannames werden gemaakt op basis van leeftijd en geslacht is er tegenwoordig veel meer data beschikbaar over het gedrag van mensen en hun intentie. Als je alleen op basis van demografische gegevens mensen bereiken je een groot deel van je doelgroep kunt mislopen. In dit blogartikel lees je meer over het effectief bereiken van jouw doelgroep en hoe je hiermee je conversie kunt verhogen.

AdWords Fuel

5 vernuftige Adwords scripts om meer uit je ads te halen

In dit deel van m’n Adwords scripts-saga wil ik graag ingaan op een aantal manieren waarop je meer uit je zoekwoorden en advertenties kan halen. Zoals jullie misschien inmiddels van me gewend zijn heb ik weer een aantal nuttige scripts opgeduikeld waarmee je wederom een mooie optimalisatieslag kunt maken in je account(s). Met deze scripts bespaar je jezelf een hoop handmatig werk én enorm veel tijd.

BlooSEM event - Otto presenteert

Online marketing kennisevent: trends en kansen in de digitale wereld

Vandaag is de grote dag, de dag van ons online marketing kennisevent. Hier hebben we echt als Team naar toe geleefd. In de afgelopen 2 maanden hebben we de belangrijkste trends, ontwikkelingen en kansen op online marketing gebied in kaart gebracht. Vanmiddag gaan we die presenteren aan een grote groep relaties. Wij zijn er helemaal klaar voor!

Stagiair BlooSEM Wouter Tio

Welkom Wouter! 5 vragen aan… BlooSEM’s stagiair

Hi! Mijn naam is Wouter de Zoete en de komende 3 maanden ben ik de nieuwe stagiair van BlooSEM. In dit blog stel ik mij graag aan je voor!

Blog Domein Autoriteit

Wat is domein autoriteit? Alle vragen beantwoord!

Je hoort het SEO specialisten vaak zeggen, maar toch zegt het je niks. Rara wat is het? Voor vele marketeers is het antwoord domein autoriteit (of de naam van die nieuwe collega die er wel mag wezen). Maar wat is domein autoriteit? Is het belangrijk, wat is jouw domein autoriteit en hoe bouw je het op?

Google Shopping

Google Shopping: waarom je het in moet zetten

Google Shopping bestaat al een tijdje (in 2011 is het in Nederland gelanceerd) en is eigenlijk niet meer weg te denken als acquisitie kanaal voor webshops. Toch wordt het door veel webshops nog niet altijd ingezet, een gemiste kans! In dit blog artikel leggen we uit wat de voordelen en kosten zijn om een succesvolle Google Shopping campagne op te zetten.

Google-Tag-manager

Meertalige website tracken via Google Tag Manager

Heb jij een meertalige website zoals Engels, Nederlands en Duits? Dan wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. In deze how-to / blog leggen we je in een aantal stappen uit hoe je gemakkelijk een meertalige website kunt tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt je behoorlijk wat tijd met het inrichten  van je Google Tag Manager!

MCC BlooSEM en Simyo

Simyo’s customer journey op de Multichannel Conference

Woensdag 18 april, strakblauwe lucht, zon hoog aan de hemel en een graadje of tweeëntwintig. Wat een heerlijke dag om in het ketelhuis van een oude oliefabriek aan het werk te gaan. Nee, niet achter de lopende band in een chemische omgeving, maar om een presentatie te geven op het Multichannel Event over de toepassing van het See-Think-Do-Care model in de customer journey door Simyo en BlooSEM.

Isabelle Westra en Jennifer Kok

Affiliateblogger Sessions: het grootste affiliate marketing event van het jaar

BlooSEM werkt sinds 2017 samen met Affiliateblogger.nl; hét affiliate marketing platform van Nederland. Als (affiliate) marketing bureau gastbloggen we zo nu en dan en bezocht vorig jaar ook al de Masterclass over Trends & Tools. Vanzelfsprekend zijn wij ook aanwezig op de eerste Affiliateblogger Sessions: het grootste affiliate event van het jaar. De Nederlandse affiliate branche komt vandaag bij elkaar in de Arena om te netwerken, nieuwe kennis op te doen en geïnspireerd te raken.

Emerce recruitment UA

Emerce Recruitment: verslag van een niet-recruiter

Vandaag naar Emerce Recruitment! Emerce events zijn doorgaans zeer de moeite waard en meestal bezoeken een of twee van onze mensen zo’n event. Dit keer heb ik mezelf uitverkoren om te gaan. Ik voorzie tenslotte een aantal klanten van recruitment en/of employer branding campagnes én ben verantwoordelijk voor de werving en selectie van mijn eigen fantastische collega’s (en het afwimpelen van volhardende recruiters).

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!