stage succesvol afgerond

Online marketing stage bij BlooSEM: leerzaam & gezellig!

De tijd gaat snel voorbij als je het naar je zin hebt! De laatste week van mijn online marketing stage is alweer ingegaan. In mijn eerste blog vertelde ik al dat ik de opleiding E-commerce Marketing & Sales volg aan Hogeschool Tio. In dit blog komen jullie te weten wat ik van mijn stagetijd bij BlooSEM vond en wat ik allemaal heb mogen leren.

Google Ads Logo

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads omgeving

Sindskort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de “oude” interface, is het wat ons betreft hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat jij gelijk met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

doelgroepen targeting

Effectief jouw doelgroep bereiken met de juiste targeting!

Doelgroepen bereiken gaat anno 2018 steeds minder op basis van aannames en steeds meer op basis van accurate data. Waarbij er in het verleden vaak aannames werden gemaakt op basis van leeftijd en geslacht is er tegenwoordig veel meer data beschikbaar over het gedrag van mensen en hun intentie. Als je alleen op basis van demografische gegevens mensen bereiken je een groot deel van je doelgroep kunt mislopen. In dit blogartikel lees je meer over het effectief bereiken van jouw doelgroep en hoe je hiermee je conversie kunt verhogen.

AdWords Fuel

5 vernuftige Adwords scripts om meer uit je ads te halen

In dit deel van m’n Adwords scripts-saga wil ik graag ingaan op een aantal manieren waarop je meer uit je zoekwoorden en advertenties kan halen. Zoals jullie misschien inmiddels van me gewend zijn heb ik weer een aantal nuttige scripts opgeduikeld waarmee je wederom een mooie optimalisatieslag kunt maken in je account(s). Met deze scripts bespaar je jezelf een hoop handmatig werk én enorm veel tijd.

BlooSEM event - Otto presenteert

Online marketing kennisevent: trends en kansen in de digitale wereld

Vandaag is de grote dag, de dag van ons online marketing kennisevent. Hier hebben we echt als Team naar toe geleefd. In de afgelopen 2 maanden hebben we de belangrijkste trends, ontwikkelingen en kansen op online marketing gebied in kaart gebracht. Vanmiddag gaan we die presenteren aan een grote groep relaties. Wij zijn er helemaal klaar voor!

Stagiair BlooSEM Wouter Tio

Welkom Wouter! 5 vragen aan… BlooSEM’s stagiair

Hi! Mijn naam is Wouter de Zoete en de komende 3 maanden ben ik de nieuwe stagiair van BlooSEM. In dit blog stel ik mij graag aan je voor!

Blog Domein Autoriteit

Wat is domein autoriteit? Alle vragen beantwoord!

Je hoort het SEO specialisten vaak zeggen, maar toch zegt het je niks. Rara wat is het? Voor vele marketeers is het antwoord domein autoriteit (of de naam van die nieuwe collega die er wel mag wezen). Maar wat is domein autoriteit? Is het belangrijk, wat is jouw domein autoriteit en hoe bouw je het op?

Google Shopping

Google Shopping: waarom je het in moet zetten

Google Shopping bestaat al een tijdje (in 2011 is het in Nederland gelanceerd) en is eigenlijk niet meer weg te denken als acquisitie kanaal voor webshops. Toch wordt het door veel webshops nog niet altijd ingezet, een gemiste kans! In dit blog artikel leggen we uit wat de voordelen en kosten zijn om een succesvolle Google Shopping campagne op te zetten.

Google-Tag-manager

Meertalige website tracken via Google Tag Manager

Heb jij een meertalige website zoals Engels, Nederlands en Duits? Dan wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. In deze how-to / blog leggen we je in een aantal stappen uit hoe je gemakkelijk een meertalige website kunt tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt je behoorlijk wat tijd met het inrichten  van je Google Tag Manager!

MCC BlooSEM en Simyo

Simyo’s customer journey op de Multichannel Conference

Woensdag 18 april, strakblauwe lucht, zon hoog aan de hemel en een graadje of tweeëntwintig. Wat een heerlijke dag om in het ketelhuis van een oude oliefabriek aan het werk te gaan. Nee, niet achter de lopende band in een chemische omgeving, maar om een presentatie te geven op het Multichannel Event over de toepassing van het See-Think-Do-Care model in de customer journey door Simyo en BlooSEM.

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!