Affiliate-marketing-nieuw-leven

Jouw affiliate marketing programma nieuw leven inblazen: 8 praktische tips

Affiliate marketing programma’s zijn er in alle soorten en maten en ook in allerlei verschillende fases. Nieuw, in ontwikkeling, maar ook: slapend. Je programma loopt op zich wel, er komen wat sales binnen, je stuurt af en toe een mailing. Gaat prima toch? Maar het grootste deel van je sales (zo’n 80%) zal uit een klein groepje publishers (meestal zo’n 10-20%) komen. Herkenbaar? Tijd om je affiliate programma nieuw leven in te blazen en je publishers te activeren!

Universal App Campaigns

Universal App Campaigns: de nieuwe manier van app promotie

Halverwege 2016 schreven we al eens over manieren om via Google Adwords je app onder de aandacht te brengen. Waar het toendertijd nog de zogenaamde “App Install Campaign” betrof, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.

Lokaal-adverteren-UA

Lokaal adverteren met Adwords? Een succescase van Beddenspecialist!

Één formule, meerdere vestigingen en iedereen is een potentiële klant, maar toch haal je het beste rendement uit de lokale omgeving. Speciaal voor deze groep bedrijven is er de mogelijkheid om binnen Adwords voor locatie-targeting te kiezen. Een zeer interessante optie voor lokaal gerichte spelers zoals de Beddenspecialist. In dit blog nemen we je mee in de praktijkcase voor Beddenspecialist waarin we je duidelijk vertellen hoe wij succes hebben behaald met een lokale benadering van Adwords campagnes.

LinkedIn Advertising

LinkedIn Adverteren: Must do’s voor B2B organisaties in 2018

Zit jouw doelgroep voornamelijk in de B2B sector en wil je deze nog beter bereiken in 2018? Dan kun je eigenlijk niet om (adverteren op) LinkedIn heen! Met meer dan 6 miljoen accounts heeft LinkedIn in Nederland een van de hoogste penetratiegraden ter wereld. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor adverteren binnen LinkedIn in 2017 sterk uitgebreid en wordt er voortdurend aan de weg getimmerd om het advertentieplatform te verbeteren.

Snapchat Advertising

Snapchat advertising campagnes, snap jij het al?

Snapchat is er voor iedereen die foto’s en filmpjes wil versturen met grappige filters. Vanaf half 2017 is het ook mogelijk om op Snapchat te adverteren als bedrijf. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. We vertellen je alles over Snapchat advertising in dit blog!

SuperBIJ

Interim online marketeer op de werkvloer – Huur een SuperBIJ!

Sinds jaar en dag is het mogelijk om bij BlooSEM een SuperBIJ in te huren. In praktijk betekent dit dat de consultants van BlooSEM wel eens ergens anders werken dan in het vertrouwde Hilversum. Op verschillende wijzen is deze rol de afgelopen jaren ingevuld en nu is de tijd aangebroken dat we inzage geven in de projecten van onze SuperBIJen.

joint-marketing

Joint Marketing: Haal er meer uit met deze 4 stappen!

Joint marketing campagnes worden regelmatig ingezet in retail en etail. Fabrikanten trekken samen met hun partners (bijvoorbeeld webwinkels, distributeurs en andere channelpartners) op om zowel het product van de fabrikant als de business van de partner te promoten. Denk bijvoorbeeld aan een smartphone fabrikant die een nieuwe smartphone lanceert. Om die lancering extra kracht bij te zetten is het interessant om samen met etailers en retailers een campagne in te zetten. Veel retailers en etailers hebben hun eigen unieke klantenset waarmee het bereik van de fabrikant  vergroot wordt. In deze campagne wordt er veel gebruikt gemaakt van Marketing Development Funds (MDF) of co-op funding.

ThinkWithGoogle

Case: Simyo uses ECPC bid strategy to grow AdWords conversions and cut costs

Simyo focuses on selling SIM-only and prepaid service plans without a device across the Netherlands. The SIM-only space is especially competitive in the Dutch market, so Simyo and its performance agency BlooSEM faced the challenge of controlling the costs of campaigns geared towards acquiring new clients. The team was on the lookout for strategies to manage spend while maximising conversions.

KEEP-CALM-USE-ADWORDS-SCRIPTS-liggend

Verbeter je Adwords prestaties met deze 5 geavanceerde scripts

Het wachten is eindelijk voorbij. Zoals beloofd in m’n eerste blog over een drietal essentiële basis Adwords scripts volgt hierbij deel 2. In dit tweede hoofdstuk deel ik graag een aantal geavanceerdere scripts met je. Waar de vorige scripts voornamelijk bedoeld waren om je te alarmeren bij eventuele foutjes of conflicten in je account, zijn de scripts in dit blog met name erop gericht om de prestaties van je account(s) te verbeteren. Iets waar wij, performance marketeers in hart en nieren, heel erg blij van worden!

tafeltennis

De eerste maand van Rene

Rene Siedsma is sinds half oktober onze nieuwe collega. Rene heeft brede ervaring binnen online marketing door het werken voor verscheidene webshops. Hij gaat zowel aan de slag met BlooSEM’s marketing als voor diverse klanten. Welkom bij het team, Rene!

Als Rene niet bij BlooSEM zit is hij te vinden op het sportveld of het terras met een speciaalbiertje in zijn hand. In zijn blog stelt hij zich voor en vertelt hij over zijn eerste ervaringen bij BlooSEM!

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!