Case Simyo BlooSEM

Case Simyo

Case Simyo

SEO Succes: Van Blog Boost naar Top 10 Ranking en Conversiegroei!

Simyo, dochterbedrijf van KPN, is een relatief jong telecom merk, een echte challenger, die de gevestigde orde samen met BlooSEM flink doet opschudden. Simyo heeft een volledige focus op online: geen winkels, geen televisiereclames of opwaarderen in de supermarkt. Geen wonder dat het voor Simyo van levensbelang is om goed gevonden te worden, online!

Case Simyo BlooSEM

Highlights/ project in het kort

De telecommarkt in Nederland is zeer uitdagend. Er zijn veel telecomaanbieders. Er is dus veel concurrentie op organische zoekresultaten. BlooSEM biedt Simyo essentiële ondersteuning bij het ontwikkelen van blogs die hun SEO-prestaties een boost geven. Door gerichte zoekwoorden te identificeren en relevante vraagstukken aan te pakken, zorgen we ervoor dat Simyo met specifieke trefwoorden een plek in de top 10 van organische zoekresultaten kan veroveren. 

Resultaten

  • +17% stijging in gemiddelde sessieduur
  • +22.6% meer sessies naar de blogs
  • +13.5% vertoningen in Google Search
  • +13% stijging in de gemiddelde positie met blogs

Uitdaging

“Creëer aantrekkelijke en bruikbare blogposts om bezoekers rechtstreeks naar je website te trekken door slim gebruik te maken van SEO-technieken”. Simyo wilde graag meer dan alleen nieuwe blogartikelen met een inspirerend tintje. De markt waarin Simyo zich bevindt is behoorlijk concurrerend, dus hoog ranken met organische content is niet vanzelfsprekend.

blank

Strategie – Oplossing – Aanpak

Onze strategische aanpak houdt niet alleen rekening met zoekmachine-optimalisatie, maar richt zich ook op het bieden van waardevolle content die de vragen en behoeften van de doelgroep beantwoordt.

Hierdoor kan Simyo zich als een autoriteit in haar branche positioneren en meer organisch verkeer genereren. Zo kunnen mensen die zich in een vroeg stadium van hun zoektocht bevinden toch bereikt worden met de blogcontent en daarbij geplaatste backlinks. Door lezers te begeleiden kunnen we hen ook stimuleren naar een aankoop van een sim-only of een telefoon. 

Hoe doen we dat dan? Elk kwartaal houden we met het team van SEO-specialisten en copywriters een brainstormsessie om ideeën uit te wisselen. Waar willen we op ranken, waar is de doelgroep naar op zoek en zijn er marktontwikkelingen waar we op aan kunnen haken? Zo komen we tot een ideale mix van inhoudelijke content over bijvoorbeeld privacy en veiligheid, de beste goedkope smartphones, alles over de nieuwste telefoon van Samsung of waarom kiezen voor een iPhone? Ook content over hulpvragen zoals hoe je een screenprotector aanbrengt, de voordelen van eSIM, slimme tips voor WhatsApp of handige apps voor op je telefoon scoren goed.

Case Simyo BlooSEM

Resultaten

  • +17% stijging in gemiddelde sessieduur
  • +22.6% meer sessies naar de blogs
  • +13.5% vertoningen in Google Search
  • +13% stijging in de gemiddelde positie met blogs
Toegepaste skills BlooSEM Simyo

Door een goede samenwerking met SEO-specialisten en copywriters hebben we een mooie groei weten te realiseren. Niet alleen op het gebied van organische ranking, we zien het ook terug in de kwaliteit van het websiteverkeer en het allerbelangrijkste: conversies! 

Wil jij ook meer focus leggen op organische content en zorgen dat je SEO-strategie E.E.A.T-proof is? Neem dan contact met ons op!

Lisa schuin groene achtergrond

Ook aan de slag met SEO?
Contact Lisa!