Net op tijd voor het seizoen; Snapchat Ecommerce advertising

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Snapchat lanceert nieuwe features voor product advertising

Volgend op diverse verbeteringen voor performance driven ads is Snapchat nu net op tijd voor het seizoen met hun nieuwe e-commerce mogelijkheden. Snapchat gebruikers zijn 20% meer geneigd op mobiel te kopen dan een niet-gebruiker. En in 60% van de gevallen zijn dat ook nog eens impuls inkopen volgens Snapchat. Dat samen met de interessante doelgroep van Snapchat maakt het zeker de moeite waard om eens te kijken of je jouw producten dit jaar via Snapchat kan inzetten.

Shoppable Snap ads – Collection Ads

Vanaf oktober zijn de nieuwe Collection Ads beschikbaar; ad units waarin je meerdere producten van je brand shoppable kan maken tegen een ‘branded’ achtergrond, zie ook de afbeelding hiernaast. De ads komen beschikbaar in de Ads interface. Dit format moet zorgen voor 5x meer engagement tegenover de standaard ad.

Snapchat Product catalogus

Je kunt nu zowel Snap Ads als Story Ads en de nieuwe Collection Ads voeden met je bestaande productdata. Er komt een nieuwe omgeving in de ads interface waar je je product feeds kunt beheren en toepassen voor je advertenties.

Verbeterde targeting door nieuwe pixel 

Er zijn nieuwe mogelijkheden om audiences aan te maken door een verbeterde pixel. Zo kun je nu ook een audience bouwen op bezoekers van een gedeelte van je website; zoals bijvoorbeeld de truien of jassen. Zo kun je je ads ook weer veel gerichter inzetten. Al met al wordt Snapchat ads zo net voor het seizoen een stuk volwassener!

Lees ook ons blog over Snapchat Advertising Campagnes.

Snapchat Collection Ads - Copyright Snapchat

 Eva-promovenster

  Meer weten over online performance marketing? Neem dan contact op met Eva!