Twitter zit in de lift, ook in Nederland

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Twitter zit in de lift, ook in Nederland

Het aantal dagelijks actieve Twitteraars is wereldwijd met 34% gestegen in de afgelopen 12 maanden. Deze groei is al jaren niet zo hoog geweest. Ook in Nederland blijft Twitter niet achter. Het microblog groeit dit jaar met 13%, naar 2,8 miljoen gebruikers. Het aantal dagelijkse gebruikers stijgt zelfs met 25% naar 1,1 miljoen! Investeringen van Twitter om zich meer te positioneren als informatie- en discussieplatform werpen zijn vruchten af. Zo kan je bepaalde thema’s volgen en op de hoogte blijven van het laatste nieuws over onderwerpen binnen dat thema. Interessant!

Twitterabonnement

Twitter liet doorschemeren dat het bedrijf nadenkt over het verkopen van een Twitterabonnement. Dit zit echter in een hele vroege fase, details hierover zijn nog niet bekend. De kans is groot dat een abonnementsmodel een aanvulling wordt op Twitter advertenties, waar Twitter nu grotendeels zijn omzet uithaalt.

Twitter advertenties

Twitter adverteren voor bedrijven

Met een groeiend aantal dagelijkse gebruikers, wordt ook adverteren op Twitter interessanter. Net als op andere social mediakanalen kun je hier kiezen voor doelen als merkbekendheid, overweging en conversie. Optimaliseren van campagnes gaat samen met heel veel testen. Met een aantal afbeeldingen en teksten kun je al goede campagnes realiseren.

Is dit iets voor ons bedrijf?

Heb je wel Twitter, maar gebruik je het als bedrijf alleen nog organisch? Dan is nu het moment om te starten met adverteren op Twitter. De Nederlandse groei, gecombineerd met minder concurrerende advertenties dan op andere social mediakanalen, maakt het medium relatief goedkoop om veel mensen te bereiken. Ga aan de slag!

Heb je hulp nodig met het opzetten van Twitter advertising? BlooSEM helpt je graag!

 Céline

  Meer weten over Twitter Advertising? Neem dan contact op met Céline!