Val op met deze nieuwe features voor je LinkedIn Bedrijfspagina

Val op met deze nieuwe features voor je LinkedIn Bedrijfspagina

Home » Val op met deze nieuwe features voor je LinkedIn Bedrijfspagina

Val op met deze nieuwe features voor je LinkedIn Bedrijfspagina

LinkedIn is continu bezig om de gebruikservaring van het platform te verbeteren. Zo kun je sinds kort switchen naar de darkmode, kun je aangeven hoe je het liefst aangesproken wordt (she/her, he/him of they/them) en kun je aangeven welke services je aanbiedt. Niet alleen aanpassingen voor persoonlijke profielen worden er gemaakt, ook voor LinkedIn bedrijfspagina’s liggen er meerdere updates op de plank. In dit blog een overzicht.

LinkedIn in cijfers

Waar de groei van Facebook stagneert, groeit LinkedIn nog altijd door. Begin 2021 had LinkedIn 5 miljoen gebruikers in Nederland, een groei van 6% ten opzichte van 2020. Ook is het dagelijkse gebruik toegenomen met 39% (bron: Newcom Research 2021). Daar speelt Covid-19 zeker een belangrijke rol in, want LinkedIn is hét platform om in contact te blijven met je zakelijke netwerk.

LinkedIn-Artikelen blog BlooSEM

Nieuwe features voor LinkedIn Bedrijfspagina

Jouw LinkedIn bedrijfspagina is de plek om te laten zien waar je als organisatie mee bezig bent. Denk daarbij niet alleen aan commerciële updates over producten of diensten, maar juist ook aan kennisdeling middels blogs of ‘likeable’ content over het team. Vaak plaatsen we content met een foto of video en een link naar de website. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om updates te plaatsen op LinkedIn. Lees maar snel verder!

Artikelen plaatsen

Schrijf jij regelmatig blogs voor je eigen website, zodat je ook organisch goed gevonden wordt? Dan kun je deze nu direct als artikel publiceren op LinkedIn, zonder dat je een link naar je website hoeft te plaatsen. Dit kon al veel langer vanaf een persoonlijk profiel, maar nu dus ook vanuit een bedrijfspagina. Voordeel hiervan is dat lezers op LinkedIn blijven en dat is natuurlijk wat LinkedIn het liefste ziet. Dus waarschijnlijk zal dit soort content door het algoritme van LinkedIn ook beter gewaardeerd worden dan berichten met een link naar een externe website. Wat uiteindelijk tot een groter bereik moet leiden.

LinkedIn Nieuwsbrief

Deze feature is al langer beschikbaar voor persoonlijke profielen en wordt naar verwachting in Q3 2022 ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. LinkedIn Nieuwsbrief is een aanvulling op LinkedIn Artikelen en het is een extra mogelijkheid om te bouwen aan de zichtbaarheid op LinkedIn. Het idee is dat je een item aanmaakt voor een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld ‘Tips voor adverteren op LinkedIn’. Aan dit item kun je dan artikelen koppelen die over dit onderwerp gaan. Ben jij als lid geïnteresseerd in een onderwerp? Dan kun je je abonneren, zodat je een melding ontvangt als er nieuwe content is toegevoegd. Daarbij kun je de nieuwsbrief ook delen met je netwerk.

LinkedIn Live

Dit bestaat al een tijdje, maar was voorheen alleen beschikbaar voor de grotere accounts. Om toegang te krijgen moest je ook een verzoek indienen bij LinkedIn. Maar sinds september 2021 zijn de voorwaarden aangepast en is LinkedIn Live beschikbaar voor alle bedrijfspagina’s met meer dan 150 volgers. Dus wil je een Q&A doen of een korte demo geven van je product of dienst? Dan is LinkedIn Live een hele geschikte manier om dit te doen, zeker als je niet over de programma’s beschikt om een webinar te hosten.

LinkedIn-Event blog BlooSEM

LinkedIn Events

Ga je een congres organiseren of zoals hierboven beschreven een demo of Q&A houden? Dan kun je hier een evenement voor aanmaken, zodat geïnteresseerden een melding krijgen zodra het event begint. Daarnaast is het sinds kort mogelijk om een LinkedIn registratieformulier toe te voegen die automatisch ingevuld wordt op basis van profielgegevens. Zodra je hiervoor kiest is het voor iedereen verplicht dit formulier in te dienen, want anders kunnen ze niet deelnemen aan het evenement. Voordeel hiervan is dat als je bijvoorbeeld een congres of live demo organiseert, je direct ook leads genereert die je na afloop kan contacten. Een hele laagdrempelige manier voor leadgeneratie!

Ben je in aanloop naar het evenement nog niet tevreden over het aantal aanmeldingen? Dan kun je nu het evenement boosten. Dit kan direct via de bedrijfspagina of via jouw LinkedIn advertentieaccount. Wanneer je kiest om het via de bedrijfspagina te promoten heb je iets minder targeting-opties dan wanneer je dit doet via het campagnebeheer van je LinkedIn Advertentieaccount.

Nog een paar laatste tips voor meer zichtbaarheid op LinkedIn!

Genoeg opties dus om nog meer zichtbaarheid te creëren op LinkedIn voor jouw organisatie. Maar waar begin je? Daarom geven we nog een paar laatste tips: 

  • Begin met het maken van een contentkalender, zodat je weet wat je wanneer wilt publiceren. Daarnaast is het ook een stok achter de deur om ervoor te zorgen dat collega’s aan de slag gaan met een blog. 
  • Plaats relevante hashtags bij het bericht voor meer zichtbaarheid. Drie tot vijf hashtags zijn voldoende. Tip: binnen LinkedIn kun je ook zoeken op hashtags en zien of deze ook veelgebruikt en gevolgd worden door LinkedIn gebruikers.
  • Ontvang je leuke reacties op een post? Geef deze reacties dan een like of reageer op de comment. Daar hecht het algoritme van LinkedIn veel waarde aan en zorgt er dus voor dat jouw bericht langer zichtbaar wordt op de tijdlijn. Zie jij een leuke update voorbij komen waar jij als organisatie op kan reageren? Doe dat dan vooral!
  • Vergroot het aantal volgers van je LinkedIn bedrijfspagina door connecties uit te nodigen. Dit kan door een bericht op je profiel te delen, maar als beheerder van de pagina kun jij elke maand 100 eerstegraads connecties een uitnodiging sturen om jouw pagina te volgen. Wil je jouw bekendheid onder een bredere groep vergroten? Start dan met LinkedIn Advertising

Naast het verbeteren van de gebruikerservaring voor bedrijfspagina’s staat er in 2022 ook veel te gebeuren voor LinkedIn Advertising. Benieuwd wat? Lees dan ons blog over de nieuwe features voor LinkedIn Advertising.

blank

Meer weten over de mogelijkheden op LinkedIn? Contact Kim!