Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Home » Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Nu de “cookieless era’’ steeds dichterbij komt, wordt het belangrijker om alternatieve manieren te vinden om jouw doelgroep te bereiken. Als marketeer sta je voor de uitdaging om je marketingstrategie aan te passen. Contextuele targeting is nu relevanter dan ooit vanwege de strengere privacywetgeving. In deze blog ga je ontdekken waarom contextual targeting de sleutel is tot succesvolle marketingcampagnes.

Wat is Contextual Targeting?

Een contextuele advertentie is een online advertentie die aansluit bij de inhoud van een website of webpagina. Contextuele targeting kan gebruikt worden bij display-advertenties en kan worden ingesteld via Google Ads. Ook zijn er bepaalde tools die je kunt gebruiken om deze vorm van advertenties te maken. 

Door context toe te voegen aan je targeting, bepaal je nauwkeurig dat advertenties alleen zichtbaar zijn bij onderwerpen en categorieën waarvan jij bepaalt dat ze daar zichtbaar mogen zijn. Zo hebben wij bijvoorbeeld een klant die zijn advertenties niet bij spellen wilt plaatsen. Dit kunnen we allemaal instellen zodat je zeker weet dat je op de juiste plekken zichtbaar bent.

Vrouw met kruisboog schietend op target
AVG Checklist blauw minder wit

De voordelen van Contextual Targeting

Contextual targeting biedt diverse voordelen voor adverteerders. Door advertenties af te stemmen op de context van de content op een specifieke pagina, vergroot deze benadering de kans op betrokkenheid van de bezoekers. Bovendien is contextual targeting privacyvriendelijk omdat er geen data van individuele gebruikers wordt gebruikt. Contextual targeting draagt dus niet alleen bij aan een verbeterde privacy, maar resulteert ook in een betere gebruikerservaring doordat de advertenties aansluiten bij het onderwerp of categorie van een website. Oftewel adverteerders kunnen gerichter targeten.

Wanneer begin jij met Contextual Targeting?

In deze snel veranderende digitale wereld biedt contextuele targeting een effectieve aanpak om je doelgroep te bereiken. Genoeg reden om dus te beginnen met deze advertentievorm.

Collega Céline roze blouse armen in zij

Heb jij interesse om te starten met Contextual Targeting of heb je andere vragen? Neem dan contact op met Céline!