Bloosem staat voor de 7e keer op een rij in de Emerce100!

Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Met de “Cookieless era” in zicht, staan marketeers voor de uitdaging om contextual targeting toe te voegen. In dit blog leggen we uit wat het is en wat de voordelen zijn.
Chimène Lubbers,
20 feb, 2024,

Wat is Contextual Targeting?

Een contextuele advertentie is een online advertentie die aansluit bij de inhoud van een website of webpagina. Contextuele targeting kan gebruikt worden bij display-advertenties en kan worden ingesteld via Google Ads. Ook zijn er bepaalde tools die je kunt gebruiken om deze vorm van advertenties te maken. 

Vrouw met kruisboog schietend op target

Door context toe te voegen aan je targeting, bepaal je nauwkeurig dat advertenties alleen zichtbaar zijn bij onderwerpen en categorieën waarvan jij bepaalt dat ze daar zichtbaar mogen zijn. Zo hebben wij bijvoorbeeld een klant die zijn advertenties niet bij spellen wilt plaatsen. Dit kunnen we allemaal instellen zodat je zeker weet dat je op de juiste plekken zichtbaar bent.

AVG Checklist blauw minder wit

De voordelen van Contextual Targeting

Contextual targeting biedt diverse voordelen voor adverteerders. Door advertenties af te stemmen op de context van de content op een specifieke pagina, vergroot deze benadering de kans op betrokkenheid van de bezoekers.

Bovendien is contextual targeting privacyvriendelijk omdat er geen data van individuele gebruikers wordt gebruikt. Contextual targeting draagt dus niet alleen bij aan een verbeterde privacy, maar resulteert ook in een betere gebruikerservaring doordat de advertenties aansluiten bij het onderwerp of categorie van een website. Oftewel adverteerders kunnen gerichter targeten.

Wanneer begin jij met Contextual Targeting?

In deze snel veranderende digitale wereld biedt contextuele targeting een effectieve aanpak om je doelgroep te bereiken. Genoeg reden om dus te beginnen met deze advertentievorm. Hulp nodig? Neem dan contact op met Bloosem via het contactformulier!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer
Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Voor jullie website wil je natuurlijk relevante, aantrekkelijke afbeeldingen. De selectie aan afbeeldingen en de opmaak zijn immers van groot belang voor de uitstraling en visuele representatie van jullie als bedrijf. Het is echter wel belangrijk om jullie afbeeldingen een beetje aandacht te geven vóór het uploaden. Onbewerkte afbeeldingen kunnen namelijk de laadtijd vertragen en, ja, zelfs de SEO-prestaties negatief beïnvloeden. Door afbeeldingen te optimaliseren, verbeter je niet alleen de gebruikerservaring, maar ook jullie zichtbaarheid in zoekmachines.

Lees meer