Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Met de “Cookieless era” in zicht, staan marketeers voor de uitdaging om contextual targeting toe te voegen. In dit blog leggen we uit wat het is en wat de voordelen zijn.
Chimène Lubbers,
20 feb, 2024,

Wat is Contextual Targeting?

Een contextuele advertentie is een online advertentie die aansluit bij de inhoud van een website of webpagina. Contextuele targeting kan gebruikt worden bij display-advertenties en kan worden ingesteld via Google Ads. Ook zijn er bepaalde tools die je kunt gebruiken om deze vorm van advertenties te maken. 

Vrouw met kruisboog schietend op target

Door context toe te voegen aan je targeting, bepaal je nauwkeurig dat advertenties alleen zichtbaar zijn bij onderwerpen en categorieën waarvan jij bepaalt dat ze daar zichtbaar mogen zijn. Zo hebben wij bijvoorbeeld een klant die zijn advertenties niet bij spellen wilt plaatsen. Dit kunnen we allemaal instellen zodat je zeker weet dat je op de juiste plekken zichtbaar bent.

AVG Checklist blauw minder wit

De voordelen van Contextual Targeting

Contextual targeting biedt diverse voordelen voor adverteerders. Door advertenties af te stemmen op de context van de content op een specifieke pagina, vergroot deze benadering de kans op betrokkenheid van de bezoekers.

Bovendien is contextual targeting privacyvriendelijk omdat er geen data van individuele gebruikers wordt gebruikt. Contextual targeting draagt dus niet alleen bij aan een verbeterde privacy, maar resulteert ook in een betere gebruikerservaring doordat de advertenties aansluiten bij het onderwerp of categorie van een website. Oftewel adverteerders kunnen gerichter targeten.

Wanneer begin jij met Contextual Targeting?

In deze snel veranderende digitale wereld biedt contextuele targeting een effectieve aanpak om je doelgroep te bereiken. Genoeg reden om dus te beginnen met deze advertentievorm. Hulp nodig? Neem dan contact op met Bloosem via het contactformulier!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Dat social media populair is, dat weten we wel. Maar wist je ook dat het gebruik ervan ook nog steeds stijgt? De groep gebruikers is divers en de platformen die vooral populair zijn onder jongeren, worden ook steeds breder gebruikt, wat ze nét nog wat interessanter maakt voor bedrijven. In deze blog lees je alles over hoeveel mensen social media gebruiken en waarom het voor bedrijven goed is om daarop te marketen.

Lees meer
De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

In Nederland zijn er meer dan 4 miljoen mensen met een beperking. Door vergrijzing groeit deze groep alleen maar. Mensen kunnen daarom om uitlopende redenen moeite hebben met het gebruiken van digitale diensten, websites en apps. Toegankelijkheid is echter een fundamenteel recht, vandaar dat de European Accessibility Act (EAA) tot leven is geroepen. In dit blog lees je wat de gevolgen zijn voor bedrijven die met name online gefocust zijn.

Lees meer
AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer