Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Waarom jij moet beginnen met Contextual Targeting

Met de “Cookieless era” in zicht, staan marketeers voor de uitdaging om contextual targeting toe te voegen. In dit blog leggen we uit wat het is en wat de voordelen zijn.
Chimène Lubbers,
20 feb, 2024,

Wat is Contextual Targeting?

Een contextuele advertentie is een online advertentie die aansluit bij de inhoud van een website of webpagina. Contextuele targeting kan gebruikt worden bij display-advertenties en kan worden ingesteld via Google Ads. Ook zijn er bepaalde tools die je kunt gebruiken om deze vorm van advertenties te maken. 

Vrouw met kruisboog schietend op target

Door context toe te voegen aan je targeting, bepaal je nauwkeurig dat advertenties alleen zichtbaar zijn bij onderwerpen en categorieën waarvan jij bepaalt dat ze daar zichtbaar mogen zijn. Zo hebben wij bijvoorbeeld een klant die zijn advertenties niet bij spellen wilt plaatsen. Dit kunnen we allemaal instellen zodat je zeker weet dat je op de juiste plekken zichtbaar bent.

AVG Checklist blauw minder wit

De voordelen van Contextual Targeting

Contextual targeting biedt diverse voordelen voor adverteerders. Door advertenties af te stemmen op de context van de content op een specifieke pagina, vergroot deze benadering de kans op betrokkenheid van de bezoekers.

Bovendien is contextual targeting privacyvriendelijk omdat er geen data van individuele gebruikers wordt gebruikt. Contextual targeting draagt dus niet alleen bij aan een verbeterde privacy, maar resulteert ook in een betere gebruikerservaring doordat de advertenties aansluiten bij het onderwerp of categorie van een website. Oftewel adverteerders kunnen gerichter targeten.

Wanneer begin jij met Contextual Targeting?

In deze snel veranderende digitale wereld biedt contextuele targeting een effectieve aanpak om je doelgroep te bereiken. Genoeg reden om dus te beginnen met deze advertentievorm. Hulp nodig? Neem dan contact op met Bloosem via het contactformulier!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

De top 5 SEA-trends van 2025

De top 5 SEA-trends van 2025

Online blijven de ontwikkelingen in een hoog tempo doorgaan. Platformen als Meta, Google en LinkedIn krijgen regelmatig updates, trends veranderen en ook het gedrag van online gebruikers staat niet stil. Het begin van het nieuwe jaar is daarom een perfect moment om even uit te zoomen en naar het grotere plaatje aan veranderingen te kijken. In dit blog geven we je een duidelijk overzicht van verschillende SEA-trends van 2025 die het meer dan waard zijn om in te investeren, dus lees vooral verder!

lees meer