E-mailmarketing

E-mailmarketing

Wist je dat e-mailmarketing één van de meest interessante online marketingkanalen is? Dat de meeste e-mails worden verstuurd op vrijdag? En dat het belangrijkste doel van e-mailmarketing in 70% van de gevallen leadgeneratie is?

E-mailmarketing wordt daarnaast veel gebruikt voor het stimuleren van verkoop, het verlenen van service, het uitzetten van enquêtes en voor branding. De bekendste vorm van e-mailmarketing is het sturen van nieuwsbrieven, maar er is zo veel meer mogelijk!

E-mailmarketing is één van de bekendste vormen van direct marketing. Met e-mailmarketing benadert een bedrijf (potentiële) klanten direct via e-mail.

E-mailmarketing
E-mailmarketing

De belangrijkste voordelen van e-mailmarketing zijn:

  • Personalisatie (en toch geautomatiseerd)
  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Je kunt er gemakkelijk mee testen en optimaliseren
  • De ROI is hoog (lage kosten per contact)

Databasebeheer

Naast het maken van mooie e-mailings is databeheer een belangrijke component van e-mailmarketing. Het beheren van de database houdt onder meer in: het up-to-date houden en verrijken van de database, e-maillijsten maken (segmentaties) op basis van interesses of aankoopgedrag en het opschonen van lijsten door inactieve gebruikers te verwijderen (bouncers, inactieve of ongeldige e-mailadressen).

Wanneer is e-mailmarketing succesvol?

Het succes van een e-mailing is op verschillende manieren te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar:

  • Conversie; zoals een aankoop in een webshop of een aanvraag van een startpakket of proefles
  • Open ratio: het percentage geopende e-mails
  • Click to Open rate: aantal dat vanuit een bericht op een link wordt geklikt gedeeld door het aantal bevestigde opens voor dat bericht
  • Click Through Rate: aantal dat op een link is geklikt gedeeld door het totaal aantal afgeleverde e-mails
  • Unsubscribe ratio: het percentage uitschrijvers per verstuurde e-mailing.
E-mailmarketing BlooSEM
blank
blank

Partnership Spotler

BlooSEM is partner van Spotler. Spotler heeft gebruiksvriendelijke en geavanceerde software voor e-mailmarketing automation. Het ontwerpen van nieuwsbrieven en aanmaken van campagnes is eenvoudig. Een aantal van onze collega’s heeft de certificaten product training en automation. Bekijk hier de partnerpagina van BlooSEM bij Spotler.

Partnership Copernica

Sinds december 2015 is BlooSEM officieel Copernica Partner. Wij beschikken over de Copernica Marketing Software die gebruikt wordt voor geavanceerde e-mailmarketingprojecten. Een aantal van onze werkBIJen is gecertificeerd als ‘Advanced Copernica gebruiker’. Bekijk hier de partnerpagina van BlooSEM bij Copernica.

blank

Ook klanten loyaal maken met e-mailmarketing?
Contact Céline!