Google Ads & more

Marktleider Google biedt verschillende advertentiemogelijkheden, zoals zoekmachine adverteren, adverteren middels bannering in het Display netwerk, in Google Shopping en in YouTube. We adviseren graag de best passende oplossing voor jouw organisatie!

Search Engine Advertising (SEA)

Bijna elke consument of elk bedrijf start zijn oriëntatie op internet bij een zoekmachine. Sterker nog, velen hebben zoekmachine Google als startpagina ingesteld. Een goede SEA-campagne in Google Ads (het vroegere Adwords) zorgt ervoor dat op het moment dat mensen naar een bepaald product of bepaalde dienst zoeken jouw advertentie in beeld komt. De vertoning van je advertentie is dus gekoppeld aan de voor jou relevante trefwoorden. Je betaalt alleen als er op je advertentie is geklikt, de rest is gratis exposure.

Display Advertising

De banner, bijna zo oud als het internet, heeft zichzelf opnieuw uitgevonden en zorgt dat display advertising sinds een aantal jaar weer fors groeit. De drijvende kracht hierin is een technologische innovatie, genaamd automated trading. Dit is het geautomatiseerd, online inkopen van advertentie-impressies bij een uitgever. Door een combinatie van zeer verfijnde targetingmogelijkheden, dynamische bannersets en het gebruik van big data zullen advertenties steeds vaker alleen aan de juiste doelgroep worden getoond, op het juiste moment en in de juiste context.

Google Shopping

Google Shopping is hét kanaal bij uitstek om je producten door middel van een online etalage onder de aandacht te brengen. Grotere (retail) partijen zetten Shopping meestal in, en leveren hun producten met een complexe datafeed aan Google aan. Wij zetten Shopping doorgaans in voor (e-commerce) klanten met een groot assortiment producten. Maar ook voor een kleine workshop kan Shopping zeer interessant zijn.

YouTube Advertising

YouTube; we kunnen er niet meer omheen. Het is het grootste videokanaal en de grootste zoekmachine na Google. YouTube heeft in Nederland 9,1 miljoen gebruikers. 2,8 miljoen mensen gebruiken het medium dagelijks. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep YouTube gebruikt. Adverteren op YouTube biedt daarom zeker interessante mogelijkheden. Het adverteren op YouTube gaat via de Google Ads omgeving.

YouTube Advertising

Microsoft Advertising (Bing)

Waar Google de overduidelijke marktleider is, is Bing bezig met een opmars en heeft zij inmiddels 8,5% marktaandeel van het Nederlands zoekvolume binnen haar netwerk. Concreet gaat het om zo’n 115 miljoen zoekopdrachten vanaf een desktop per maand. Onderschat daarom het adverteren in Bing (Microsoft Advertising) niet. De kosten liggen daarnaast lager en is de kans klein dat je concurrentie er adverteert.

Microsoft Advertising

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

 Daan-promovenster

  Meer weten over adverteren in Google? Neem dan contact op met Daan!