Google Ads & more

Marktleider Google biedt verschillende advertentiemogelijkheden, zoals zoekmachine adverteren, adverteren middels bannering in het Display netwerk, in Google Shopping en in YouTube. We adviseren graag de best passende oplossing voor jouw organisatie!

Search Engine Advertising (SEA)

Bijna elke consument of elk bedrijf start zijn oriëntatie op internet bij een zoekmachine. Sterker nog, velen hebben zoekmachine Google als startpagina ingesteld. Een goede SEA campagne in Google Ads (het vroegere Adwords) zorgt ervoor dat precies op het moment dat mensen naar een bepaald product of bepaalde dienst zoeken jouw advertentie in beeld komt. De vertoning van je advertentie is dus gekoppeld aan de voor jou relevante trefwoorden. Je betaalt alleen als er op je advertentie is geklikt, de rest is gratis exposure.

Display Advertising

De banner, bijna zo oud als het internet, heeft zichzelf opnieuw uitgevonden en zorgt dat display advertising sinds een aantal jaren weer fors groeit. De drijvende kracht hierin is een technologische innovatie die we automated trading noemen; het geautomatiseerd, online inkopen van advertentie impressies bij een uitgever. In combinatie met zeer verfijnde targeting mogelijkheden, dynamische bannersets en op basis van big data (grote volumes cookies met info over browsergedrag), zullen advertenties meer en meer alleen geserveerd worden aan de juiste doelgroep, op het juiste moment in de juiste context.

Google Shopping

Google Shopping is hét kanaal bij uitstek om je producten middels een online etalage onder de aandacht te brengen. Doorgaans wordt Shopping ingezet door grotere (retail) partijen die al hun producten middels een complexe datafeed aan Google aanleveren. Doorgaans zetten wij Google Shopping in voor (e-commerce) klanten met een groot assortiment producten. Maar ook met een kleine webshop kan Shopping al zeer interessant zijn.

YouTube Advertising

YouTube, daar kunnen we niet meer omheen; het is het grootste videokanaal en de grootste zoekmachine na Google. YouTube heeft in Nederland 8,7 miljoen gebruikers waarvan 2,4 miljoen dagelijks. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep YouTube gebruikt, er liggen dan ook zeker interessante mogelijkheden door te adverteren op YouTube. YouTube Advertising gaat via de Google Ads omgeving.

YouTube Advertising

Microsoft Advertising (Bing)

Waar Google de overduidelijke marktleider is is Bing bezig met een opmars en heeft zij inmiddels 8,5% marktaandeel van het Nederlands zoekvolume binnen haar netwerk. In totaal hebben we het over zo’n 115 miljoen zoekopdrachten vanaf een desktop per maand. Daarom moet je adverteren in Bing (Microsoft Advertising) zeker niet onderschatten. Bovendien liggen de kosten lager en is de kans klein dat je concurrentie er adverteert.

Microsoft Advertising

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

 Daan-promovenster

 Meer weten over adverteren in Google? Neem dan contact op met Daan!