• Agrifirm

Agrifirm – Royal Agrifirm Group

Royal Agrifirm Group is 120 jaar geleden opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende agrarische coöperatie met een internationaal netwerk van dochterbedrijven in o.a. Europa, Zuid-Amerika, de VS en Azië. Agrifirm biedt meetbare, relevantie en duurzame oplossingen aan klanten op het gebied van veevoeders, teelten en dier-, plant en bodemgezondheid.

Agrifirm streeft ernaar de nummer één kennis- en oplossingsgerichte partner te zijn voor haar klanten en is trots te kunnen en mogen bijdragen aan een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties. Door het herkennen en grijpen van kansen en het anticiperen op nieuwe ontwikkelingen wil Agrifirm voorop blijven lopen in de agrarische sector. Samen zijn we verantwoordelijk voor een rijkere aarde en verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties. Better Together. Dat is waar Royal Agrifirm Group voor staat.

Agrifirm staat via e-mail veel in contact met haar klanten, partners, medewerkers en ketenpartijen. Zaak dus om er een goede werking van het e-mail marketingproces op na te houden. Samen met Agrifirm en Spotler hebben we een methode opgezet om doelgroepen binnen het e-mailbestand te segmenteren. Zo kunnen deze segmenten meer, sneller en relevantere berichten ontvangen. E-mails, nieuwsbrieven en updates zijn zo altijd relevant voor de ontvanger. Niet alleen wordt het klantcontact beter, Agrifirm krijgt ook inzicht in hun klantenbestand. In welke sector liggen kansen? Aan welke doelgroep moet het marketingbudget worden besteed? Wint de biologische sector ook professioneel aan populariteit? Vragen die (deels) beantwoord kunnen worden door een goede inrichting van het e-mail marketingbestand.

Om de vele verzamelde gegevens goed in beeld te kunnen brengen is een dashboard ontwikkeld. In dit dashboard is o.a. te zien hoeveel aan- en afmelders er in een bepaalde periode zijn geweest, welke sector het best converteert, welke artikelen in nieuwsbrieven het best worden gelezen, wie de populairste schrijvers zijn, welke conversies er uit e-mails voortgekomen zijn en hoe e-mails presteren t.o.v. andere acquisitiebronnen. Zo zijn alle KPI’s in één opslag te zien en kan er snel geconcludeerd worden welke methodes wel of niet het gewenste effect hebben.

Samen Royal Agrifirm Group heeft BlooSEM voor de volgende resultaten gezorgd:

  • Verbeterde e-mail marketing funnel
  • Geoptimaliseerde e-mail database
  • Overzichtelijke dataweergave van e-mail acquisitie en prestaties