GGN

GGN is de grootste incassospecialist en gerechtsdeurwaarderorganisatie in Nederland. GGN Nederland had in 2011 hun sales en marketing activiteiten nog verdeeld over 4 regio’s en wilde dit gaan centraliseren. Nota bene, GGN had nog geen ervaring met online marketing.

Diensten

www.ggn.nl

Klant 2012 – 2013

  • SEA
  • Landingspagina
  • Web Analytics

Samenwerking

Om de meerwaarde van online marketing eerst op kleine schaal te toetsen startte BlooSEM met een SEA campagne voor 1 regio. Na 3 maanden was de SEA campagne succesvol en hebben wij de campagne uitgebreid naar landelijk niveau.

Het doel was een zo groot mogelijk aantal gekwalificeerde leads te verkrijgen voor zo laag mogelijke prijs per lead, GGN wilde inzichtelijk hebben wat de waarde van een lead is en wat een lead derhalve maximaal mag kosten en GGN wilde achterhalen of het ‘marketing kanaal’ Google Adwords voor GGN voldoende businesspotentieel heeft.

Om de genoemde doelstellingen nog beter te kunnen meten en van de campagnes te leren en er meer rendement uit te halen, heeft BlooSEM Google Analytics geïmplementeerd op ggn.nl. Aan de hand van de data gaven wij adviezen om de conversie op de site nog verder te optimaliseren en het rendement uit alle online kanalen te verbeteren.

Resultaten

  • Een stijging in het aantal leads met 100% in 6 maanden
  • Een daling van de kosten per lead met 50% in 6 maanden
  • Verbetering van het leadmanagementproces bij GGN
  • Extra sollicitaties