Honda Tuin

Honda Tuin bestaat uit het assortiment van Honda voor de tuin zoals grasmaaiers, heggenscharen, versatools, bladblazers, tuinfrezen.

Diensten

www.honda.nl/tuin

Klant 2006 – 2010

Samenwerking

Honda Nederland kwam met de vraag haar divisies Auto, Motor, Marine, Industrie en Tuin online goed vindbaar te maken. Met het beschikbare budget moesten er keuzes gemaakt worden. BlooSEM bedacht de strategie van een structurele onderstroom aan views en kliks voor de divisie Auto en Industrie, en voor de overige meer seizoensgebonden divisies alleen net voor en tijdens hun (hoog)seizoen. Specifieke uitdaging voor de Tuin divisie was het stimuleren van offline traffic naar de showrooms van dealers van Honda grasmaaiers, trimmers, tuinfrezers, ploegen, bladblazers, et cetera.

Resultaten

BlooSEM heeft veel en kwalitatieve traffic voor de divisie websites van Honda gerealiseerd. In bijzonder met SEO copy omtrent relevante zoekwoorden met hoog zoekvolume. Naast budget besparing leverde dit veel nieuw sitebezoek op en is de engagement op de sites sterk verhoogd. En specifiek voor Honda Tuin heeft BlooSEM 4 jaar lang met de beschikbare middelen slim ingespeeld op het online consumentengedrag “research online, purchase offline”!