Honda Auto

Honda is een Japanse fabrikant van auto’s, motorfietsen en scooters. BlooSEM heeft voor Honda de automodellen goedgevonden gemaakt.

Diensten

www.honda.nl/autos

Klant 2006 – 2010

  • Online strategie; afstemming met offline mediaplanning
  • SEA; structureel en actiematig
  • Display; actiematig, contextual
  • SEO; copy en autoriteitbuilding

Samenwerking

Honda kwam met de vraag haar scala aan automodellen online goedgevonden te maken. BlooSEM bedacht een SEA en contextual display strategie met een structurele onderstroom aan views en kliks op branded en non-branded ‘auto zoekwoorden’. Ten tijde van een introductie van een nieuw Honda model voerden we extra actiecampagnes. Dit vergde een goede afstemming met het mediabureau en de offline (TV) mediaplanning.

Resultaten

BlooSEM heeft jarenlang veel en kwalitatieve traffic voor Honda Auto gerealiseerd. Met name voor de Honda Hybride, tegenwoordig Insight geheten. Naast SEA en display ook met SEO omtrent relevante, non-branded ‘auto termen’ met hoog zoekvolume. Dit leverde groeiende bezoekersaantallen op en toename in engagement en conversie. De conversie betrof brochure downloads en proefritaanvragen.