“Het was de eerste brede campagne van KPN.com waarvan elke euro terug te rekenen was naar verkoopeffectiviteit.”

Bas Hawinkels
KPN Mobiel Marketing & Sales

KPN Mobiel

KPN Mobiel, onderdeel van KPN, lanceerde in 2005 KPN’s eerste grote zoekmachinemarketing campagne.

Lees ook: BlooSEM en KPN Mobiel Winnaar SEM Award

Samenwerking

Tussen begin september en eind december 2005 verzorgde Bloosem Media voor KPN.com een campagne met zoekmachine-advertenties om online-verkopen te stimuleren en meer potentiële kopers bekend te maken met de site en winkelverkeer te genereren. BlooSEM voerde de KPN.com-campagne uit in samenwerking met partner Reddion, dat de metingen van het bezoekersgedrag op KPN.com verzorgde.

Resultaten

  • Nauwkeurig inzicht op de zoektermen waarop men de KPN-site vindt en bezoekt
  • 25 miljoen extra pageviews
  • Doorklikratio van 2,5%
  • Conversieratio in Google van 0,68%
  • CPO in Google van €72,50
  • Conversieratio in Overture van 0,92%
  • CPO in Overture van €36,58