Lijbrandt

Lijbrandt is een aanbieder van internet, televisie, radio en telefonie via een razendsnelle glasvezelverbinding. In 2012 is Lijbrandt overgenomen door KPN en werd het stap voor stap ondergebracht bij Telfort. Tot die tijd was Lijbrandt een landelijke service provider, die concurreerde met kabelaars UPC en Ziggo en met alle andere (glasvezel) service providers (KPN, Tele2, Online, XS4ALL etc.).

Diensten

www.lijbrandt.nl

Klant 2012 – 2013

  • SEA
  • Display
  • Remarketing
  • Web Analytics
  • Conversie Optimalisatie

Samenwerking

Toen BlooSEM en Lijbrandt gingen samenwerken wisten we dat Lijbrandt zou overgaan in Telfort. De doelstelling was om nog voor de definitieve overgang zoveel mogelijk nieuwe klanten te werven.

We wisten dat de concurrentie op ‘glasvezeltermen’ in Google extreem hoog is, de online merkbekendheid van Lijbrandt gering is en de propositie onvoldoende onderscheidend is. Om Lijbrandt toch op te laten vallen hebben we voor een zeer ‘lokale aanpak’ gekozen. We hebben regionale targeting toegepast in SEA en Display. Dat zorgde ervoor dat Lijbrandt altijd en overal, in alle 200 glasvezel gemeenten, online aanwezig was. Samen met creatief bureau Eight Media is de bestelstraat geoptimaliseerd.

De aanpak leidde tot voldoende nieuwe klanten voor een acceptabele CPO. De samenwerking wierp haar vruchten af, dusdanig dat deze 6 maanden langer is voortgezet dan oorspronkelijk voorzien.

Resultaten

  • Topposities in Google Adwords
  • Sterke groei in online bereik en sitebezoek
  • Sterke verlaging van de CPO
  • Constructieve samenwerking!