“Wij werken sinds 4 jaar met BlooSEM. BlooSEM denkt enthousiast mee met onze projecten en verrast ons met nieuwe mogelijkheden.”

Karin de Haas
Project Manager Communicatie

Monster Jam

Op zaterdag 2 juli 2016 bracht Monster Jam de spannendste motorsport show ter wereld naar De Kuip in Rotterdam. De sterren van Monster Jam zijn de grootste artiesten op vier wielen: de Monster Jam trucks. Ze racen over een speciaal ontworpen parcours vol obstakels en voeren allerlei onvoorstelbare stunts uit. Het is de perfecte mix tussen extreme sport en family entertainment. Niet voor niets reist de show de hele wereld over: meer dan 350 shows op 125 verschillende locaties. Jaarlijks komen er zo’n 5 miljoen bezoekers op af.

Samenwerking

Met onze partner DeHaasProjecten ontwikkelen wij de strategie van Monster Jam: DeHaasProjecten ontwikkelt de offline marketing en communicatie en BlooSEM de online strategie en uitvoering. Samen streven we een tweeledig doel na: brand awareness en ticketverkoop. En dat in een relatief korte campagneperiode van 3 maanden!

BlooSEM werkt met DeHaas ook samen voor andere events zoals Disney On Ice en Marvel Universe Live. BlooSEM is bijzonder trots te mogen werken voor een wereldmerk als Disney!

Voor Monster Jam worden verschillende manieren van online adverteren ingezet; Display, Facebook, Instagram en YouTube advertising om awareness en naamsbekendheid te realiseren. Ook wordt er specifiek ge(re)target en loopt er een op conversie gerichte SEA campagne. Vanzelfsprekend worden alle campagne activiteiten, ook bij partner Ticketmaster, goed gemeten om er voor te zorgen dat de KPI’s en targets behaald worden. The sky’s the limit!

Resultaten

  • Goede CTR van >33%
  • Ticketsales volgens target
  • Meer mobiele zoekopdrachten dan desktop
  • Topposities in Google Adwords als gevolg van biedstrategie
  • Synergie on- en offline marketing
  • Vruchtbare en plezierige samenwerking met alle betrokken partijen!