Nederlandse Transplantatie Stichting

De vraag naar donororganen en donorweefsel is helaas groter dan het aanbod. De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) zet zich daarom in voor meer registraties in het Donorregister en uiteindelijk meer transplantaties. Om vooral jongeren te informeren over donorregistratie en hen te helpen in het keuzeproces, zijn er verschillende lesmodules ontwikkeld. Deze lesmodules worden gegeven door docenten in het basisonderwijs (groep 7 en 8), op het
MBO en het voortgezet onderwijs.

Diensten

www.transplantatiestichting.nl

Klant 2015 – 2016

  • SEA
  • Facebook Advertising
  • Web Analytics; Google Tag Manager

Samenwerking

BlooSEM helpt NTS om docenten online goed te bereiken met gerichte Google Adwords campagnes. NTS is goed vindbaar voor mensen die in Google zoeken naar informatie, lespakketten of modules over donorregistratie. Daarnaast zijn er Facebook campagnes opgezet om aandacht te vragen voor de lesmodules. De lesmodules heten Donorwise en Donordenken (voorheen Xtralife). De effectiviteit van de campagnes wordt op de website gemeten in het door BlooSEM ingerichte en onderhouden Google Analytics account.

Resultaten

  • Sterke groei online naamsbekendheid
  • Sterke stijging gebruikers Donorwise en Donordenken
  • Hoge engagement en aandacht op Facebook
  • Gemiddeld meer website bezoekers per maand (>40%)
  • Helder inzicht in webstatistieken