• NVZ

Nederlandse Vereniging Ziekenhuizen

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) is de branchevereniging voor algemene ziekenhuizen en categorale instellingen in Nederland. Zij behartigen de belangen van hun leden op zorginhoudelijk, economisch en sociaal vlak.

NVZ heeft met Ziekenhuischeck.nl een platform in het leven geroepen waarmee zij meer inzicht willen geven in de kwaliteit van zorg in Nederlandse ziekenhuizen. Ziekenhuischeck biedt de mogelijkheid ziekenhuizen te vergelijken op o.a. wachttijden, heropnames en de kwaliteit van diverse behandelingen.

Samenwerking

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen wil Ziekenhuischeck.nl op de kaart zetten in Nederland. Dit betekent dat zij veel verkeer willen trekken naar hun platform. Een (forse) verhoging in het aantal bezoekers van Ziekenhuischeck.nl was dus de doelstelling. Daarnaast wilden ze graag huidige gebruikers van concurrenten bereiken om hen over te halen Ziekenhuischeck te gaan gebruiken.

Voor Ziekenhuischeck.nl hebben we verschillende SEA campagnes opgezet. Een campagne die zich focust op merknaam, campagnes die zich richten op medische termen, een wat algemenere campagne die zich op de gehele markt richt en een DSA campagne (Dynamic Search Ads). De DSA campagne hebben we opgezet om ook de personen te bereiken die buiten de inhoud van de drie overige campagnes zoeken.

Resultaten

Samen met de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen heeft BlooSEM voor de volgende resultaten gezorgd:

  • 107% groei qua bezoekers
  • 9500 bezoekers in 3 maanden
  • Gemiddelde CTR van 20% (!). Zonder DSA campagne zelfs 27%.
  • Ruim 5 pagina’s per sessie uit Google Ads