“BlooSEM is betrokken, flexibel, innovatief en doelgericht. De uitdagingen van Simyo zijn ook die van BlooSEM, dat voelt heel goed.”

Lieve Gerretsen
Online Marketing Manager – Simyo
Bloosem Referentie Simyo

Simyo

Simyo (onderdeel van KPN) is een relatief jong telecom merk, een echte challenger, die de gevestigde orde samen met BlooSEM flink doet opschudden. Simyo heeft een volledige focus op online: geen winkels, geen televisiereclames of opwaarderen in de supermarkt. Geen wonder dat het voor Simyo van levensbelang is om goed gevonden te worden, online!

Diensten

www.simyo.nl
forum.simyo.nl

Klant sinds 2007

  • SEA; Google, Bing
  • App install campagnes
  • Klant retentie campagnes
  • Affiliate Marketing
  • Data Feed Marketing
  • Web Analytics
  • Google Tag Manager
  • Conversie Optimalisatie
  • Online strategie

Samenwerking

BlooSEM zorgt dat Simyo ‘always on’ is in Google en Bing Ads en Affiliate. Met voor telecom begrippen relatief lage online media budgetten en vrijwel zonder offline budget is Simyo uitgegroeid tot een volwaardige telecomspeler met duizenden nieuwe klanten per maand.

De driver van dit succes is de multi-disciplinaire teamaanpak; structurele kruisbestuiving tussen SEA, Display, Social, Affiliate, en gedegen analyse, advies en optimalisatie van alle online channels, de website en het bestelproces. De zeer prettige lange relatie en de snelle korte lijnen tussen het BlooSEM en Simyo team draagt ook elke dag bij aan het succes.

Resultaten

  • Succesvolle lancering van SIMonly proposities (naast prepaid)
  • Conversies per maand +1000% gegroeid sinds 2007
  • CPO ondanks toenemende concurrentie altijd onder controle
  • Stijgende instroomwaarde, groeiende ARPU
  • Hoog innovatief, snelste toepassing van Google bèta’s in Europa
  • Award winning online marketing, sales & service