Case Twinfield BlooSEM

Case Twinfield

Case Twinfield

Hoe Twinfield en BlooSEM de spelregels veranderen voor Leads en Zichtbaarheid

Twinfield boekhouden biedt een professioneel online boekhoudpakket dat geschikt is voor accountants en het MKB. Het is een kwalitatief en uitgebreid pakket met veel koppelingen met andere bedrijfsmatige software. Van die USP moet Twinfield boekhouden het hebben, niet van de goedkoopste in prijs.

Twinfield case BlooSEM

Highlights/ project in het kort

De ‘online boekhouden markt’ in Nederland is zeer uitdagend. Er zijn veel aanbieders van boekhoudsoftware, ook in Google. Er is dus veel concurrentie op zowel generieke als specifieke zoekwoorden. De klikprijzen in Google Ads zijn hoog en gestaag groeiend. Een groot deel van de markt is prijskoper, op zoek naar het goedkoopste boekhoudpakket. Het is dus zaak om een slimme, prijsbewuste SEA strategie in te zetten voor Twinfield.

Resultaten

  • CPC op merknaam -60%
  • Leads +50%
  • Kosten per lead – 60%
  • Kwalitatief verkeer +900%

Uitdaging

Twinfield miste betrokkenheid en gedegen strategisch advies van hun vorige digital marketingbureau. De kosten per klik van hun merknaam campagne waren heel erg hoog. Daarnaast vloeide een hoop mediabudget weg naar generieke zoekwoorden rondom ‘boekhouden’ dat niets opleverde. Naast de inzet van Google was het ook zaak dat de zichtbaarheid en leadgeneratie in de social kanalen verhoogd werd.

KPI doelstellingen Twinfield BlooSEM

Strategie – Oplossing – Aanpak

Samen hebben we gekozen voor een balans tussen ‘Always On SEA’ en tijdelijke, actiematige campagnes, voor zowel Google, Facebook als LinkedIn.

De Always On SEA campagnes bestaan uit merknaamcampagnes en generieke campagnes met zoektermen rondom online boekhouden, boekhoudsoftware en boekhoudprogramma. De Facebook campagnes zijn gericht op merkbekendheid. Op LinkedIn, waar we een zeer gerichte targeting kunnen inzetten op de accountantsdoelgroep richten we ons op zowel leadgeneratie als kwalitatieve traffic.

Om te voorkomen dat er in de generieke campagnes te veel budget wordt besteed aan klikken van personen die toch nooit klant zullen worden, hebben we een 3-tal sectoren gedefinieerd. In de generieke campagnes focussen we op zoektermen in combinatie met een sector. De Always On SEA campagnes worden ondersteund door remarketing campagnes op de diverse kanalen, met meer conversies als resultaat.

Daarnaast zijn er tijdelijke SEA Display, Discover en Performance Max campagnes die gericht zijn op een specifieke doelgroep. Doel is hier om deze doelgroep (de 3 sectoren) kennis te laten maken met Twinfield Boekhouden. De belangrijkste graadmeter is niet zozeer leads, maar meer de kwaliteit van de traffic.

LinkedIn ad BlooSEM Twinfield

Resultaten

  • Verlaging van CPC op merknaam met 60%
  • Verhoging van het aantal leads met 50%
  • Verlaging van de kosten per lead met 60%
  • Verhoging van kwalitatief verkeer uit de specifieke doelgroep met 900%
blank

Daarnaast is het kennisniveau Twinfield team ook aantoonbaar gestegen, maar moeilijk kwantificeerbaar. Denk aan beter dezelfde marketingtaal spreken en daardoor efficiënter overleg, effectievere meetings en een hogere operationele handelingssnelheid. Ook kennisuitbreiding door trainingen in aanverwante vakgebieden als SEO en Web Analytics.

celine met blauwe achtergrond

Ook aan de slag met leadgeneratie?
Contact Céline!