Unilever

Voor Unilever heeft BlooSEM een online multi-brand strategie ontwikkeld. Een 25-tal A-merken hebben we verdeeld in ‘online brand territoria’. Eet gezond; o.a. Becel en Blue Band. Dagelijkse maaltijd; o.a. Calvé, Conimex, Lipton, Knorr, Bertolli, Unox, Hertog en Ola. Uiterlijke verzorging; o.a. Dove, Axe, Rexona en Andrélon. Homecare; Omo, Robijn en Sun. Op elk territorium en aanverwante zoekwoorden maakte BlooSEM Unilever goedgevonden. Bij elkaar ‘overlappende’ merken werden afspraken over positionering gemaakt. Daarmee boden we de consument heldere keuze en creëerden wij qua vindbaarheid ook online marktleiderschap voor Unilever.

Diensten

www.unilever.nl

Klant 2005 – 2009

  • Online strategie
  • SEA
  • Display advertising

Samenwerking

Voor Unilever heeft BlooSEM een online multi-brand strategie ontwikkeld. Een 25-tal A-merken hebben we verdeeld in ‘online brand territoria’. Eet gezond; o.a. Becel en Blue Band. Dagelijkse maaltijd; o.a. Calvé, Conimex, Lipton, Knorr, Bertolli, Unox, Hertog en Ola. Uiterlijke verzorging; o.a. Dove, Axe, Rexona en Andrélon. Homecare; Omo, Robijn en Sun. Op elk territorium en aanverwante zoekwoorden maakte BlooSEM Unilever goedgevonden. Bij elkaar ‘overlappende’ merken werden afspraken over positionering gemaakt. Daarmee boden we de consument heldere keuze en creëerden wij qua vindbaarheid ook online marktleiderschap voor Unilever.

Resultaten

BlooSEM heeft veel en kwalitatieve traffic voor de sites van Unilever gerealiseerd. Daarnaast hebben we in overleg met brandmanagers het zoekgedrag van consumenten continu vertaald naar content om de engagement op de sites hoog te houden. Denk aan tools als een BMI meter en content voor speciale recepten. Er is synergie bereikt tussen offline TV en online SEA campagnes. Tevens is veel getest met kortingsvouchers en monsteraanvragen ter verhoging van de traffic op de winkelvloer. Als voor iemand geldt “research online, purchase offline”, dan is het wel Unilever!