BlooSEM & DISC

BlooSEM werkt volgens het See-Think-Do-Care marketingmodel van Google. Jouw contentmarketingstrategie wordt hierdoor veel relevanter. Je verkrijgt meer rendement uit onze marketinginspanningen. Het mooie van content marketing is dat het in elke fase van de customer journey waarin jouw doelgroep zich bevindt, gebruikt kan worden.

Oorsprong

Het DISC-model is bijna honderd jaar geleden ontwikkeld door de Amerikaanse psycholoog dr. William Marston. Hij observeerde en interviewde mensen en bracht in kaart wat hun aangeboren en aangeleerde gedrag in bepaalde (werk)situaties is. Hij kwam tot de conclusie dat mensen in de basis taakgericht of mensgericht zijn, en direct of indirect communiceren. Daaruit vloeiden vier fundamentele gedragsstijlen voort:

DISC-bij-BlooSEM

Werken met DISC

Ieder mens vertoont gedrag dat beïnvloed is door alle vier de stijlen, maar er is één stijl primair. Die stijl overheerst én wordt ondersteund door een secundaire stijl. Van elk van onze collega’s is onderzocht welke combinatie van stijlen het sterkst aanwezig is en welke gedragsstijl daaruit voortkomt.

Door de gedragsstijlen te begrijpen en te (h)erkennen kunnen wij effectiever met elkaar – en anderen – communiceren. Het bevordert onze samenwerking als team en daardoor presteren wij beter. Daarnaast is het voor ieders persoonlijke ontwikkeling ook erg interessant. Het verrijkt ons zelfbeeld en we leren anderen beter begrijpen waardoor we effectiever omgaan met mensen en situaties.

Wil je meer weten over DISC en of er mee aan de slag? Laat je informeren door onze businesspartner Q4 Profiles of DISC consultant Ruud Donker.

“Is Bloo good for you?!”

Spreekt onze werkmethode jou aan en heb jij een enorme klik met online marketing? Is jouw werk- en denkniveau HBO+ en ben jij een verrijking voor ons team? Laat het ons weten!

Tip:

Proef meer over BlooSEM op onze Facebook en LinkedIn pagina!

Spreekt deze werkstijl je aan? Bekijk dan de actuele vacatures!