Bing Ads

Bing Ads Make-over. Alle wijzigingen op een rijtje

Bing Ads Make-over

Alhoewel het marktaandeel van Bing in Nederland niet substantieel is, zijn we binnen BlooSEM erg tevreden over de resultaten die we binnen Bing weten te behalen voor onze klanten. De kosten per conversie liggen vaak lager dan bij Google AdWords! Bij Bing Ads zitten ze gelukkig niet stil. Ze hebben de afgelopen periode een aantal belangrijke wijzigingen aangekondigd, enerzijds op het gebied van lay-out, maar zeker ook interessante aanpassingen op het gebied van functionaliteit. Hieronder hebben we ze voor je op een rijtje gezet.

Nieuwe Bing Ads interface
De eerste veranderingen die we graag met je willen delen is de wijziging in de interface. De nieuwe interface is veel overzichtelijker, en, om het voor ons als marketeers wat gemakkelijker te maken, krijgt Bing Ads steeds meer de ‘look and feel’ van Google AdWords. Bing Ads - Oude en nieuwe interface

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Auto tagging
Auto tagging, een nieuwe feature op account niveau, maakt het mogelijk om het betaalde verkeer vanuit Bing te onderscheiden in bijvoorbeeld Google Analytics. Deze feature kan op twee manieren worden toegepast.  Je kunt alle bestaande tags gemakkelijk wijzigen of bestaande tags behouden en een tag toevoegen waar deze eventueel nog mist. Tot voor kort moest deze URL tagging handmatig worden aangepast, nu zal dit veel tijd besparen en fouten helpen voorkomen.

Keyword management
Momenteel kun je 250.000 keywords, 250.000 advertenties en 100.000 advertentiegroepen in een tabblad beheren. Begin dit jaar lag dit nog op 50.000. Aan het einde van dit jaar moet dit aantal bij de miljoen liggen waardoor het beheren van grote accounts in Bing Ads steeds gemakkelijker wordt. Daarnaast is het ook mogelijk om lijsten aan te maken met uitsluitingszoekwoorden die je vervolgens met andere campagnes en advertentiegroepen kan delen. In de gedeelde bibliotheek (shared library) kun je 20 lijsten toevoegen met een maximum van 5.000 keywords per lijst.

Top Mover
Onder het tabblad ‘Dimensions’ zit een nieuwe feature verstopt: Top Mover. Deze nieuwe feature laat de belangrijkste wijzigingen zien in het aantal klikken en budget op advertentiegroep- en campagne niveau. Dit kan zowel een negatieve als een positieve verandering zijn. Top Mover report geeft op detail niveau aan waar de verandering in zit én wat een mogelijke oorzaak kan zijn.

Bing Ads - Top Movers

Targeting
Lokaal adverteren wordt nu ook in Bing gemakkelijk door een verbeterde ‘radius targeting’. Voorheen kon je alleen de afstand weergeven in miles. Nu kun je een targeting aangeven van 1 tot 800 km (of 1 tot 500 miles). Net als in Google kun je nu ook in Bing de locaties zien die je hebt getarget in de zogenoemde map control.

Bing Ads - Radius targeting

Advertentieplanning
Net als in AdWords is het vanaf september ook in Bing mogelijk om op de 15 minuten nauwkeurig je advertenties te plannen. Normaliter kon dat alleen om de 30 minuten. Bijvoorbeeld extra bieden rondom de pauzes met een advertentieplanning op werkdagen van 11:45 tot 13:15.

Bing Ads Editor
Ook Bing Ads  Editor heeft een update gekregen. De Editor 10.5 is sneller, meer gebruiksvriendelijk en heeft enkele nieuwe features. Zo is, net als in de UI, ook in de editor mogelijk om uitsluitingszoekwoorden in lijsten te bewerken en te beheren, kun je de advertentieplanning op 15 minuten nauwkeurig instellen en is het mogelijk om te targeten op postcode niveau met een maximum van 1.000 targets in elke campagne of advertentiegroep. Enkele andere nieuwe functies die we je zeker niet willen onthouden zijn:

  • Verbeterde ‘Opportunities Pagina’ met suggesties op het gebied van keywords, biedingen en budget
  • Verbeterde Ad Preview Tool: preview per apparaat en besturingssysteem
  • Het proces voor het maken van een ‘store catalog’ in Bing Merchant Center is aangepast (op dit moment alleen nog in de VS van toepassing)
  • Een nieuw ‘auction insights report’ in Bing Ads Intelligence.

Wil je meer weten over de nieuwste features in Bing Ads, bekijk dan dit filmpje.
Heb je verder vragen over adverteren in Bing? Neem dan contact met ons op.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *