Focus conversies

Eindelijk! Focus op de meest belangrijke conversies!

Vorige week heeft Google een belangrijke nieuwe feature in Adwords aangekondigd: Conversies voor Optimalisatie.
Deze setting, die de komende weken wordt doorgevoerd in alle Adwords accounts, maakt het mogelijk voor Search marketeers om zich te focussen op de meest belangrijke conversies in hun Google Adwords accounts.

Hoe het werkt

Vaak komt het voor dat er meerdere conversies Focus op de meest belangrijke conversies!worden gemeten voor een specifieke website, maar dat er één (of meerdere) conversies belangrijker zijn dan de rest.

In de oude situatie kon je bij de bodoptimalisatie instellingen geen onderscheid maken voor welke conversies je wil optimaliseren en voor welke niet. Het systeem scheerde alle conversies dus over één kam. Dat is nu veranderd. Het is nu mogelijk de instellingen bij automatisch bieden zodanig in te stellen dat Google Adwords alleen kijkt naar de voor jou meest belangrijke conversie(s).

Hierbij een voorbeeld van een partij in de arbeidsmarkt. We willen graag weten hoe vaak men online heeft gesolliciteerd, maar ook hoe vaak men het contactformulier invult. De eerste conversie is de meest belangrijke. Door de instellingen voor conversie aan te passen m.b.v. de nieuwe feature, kunnen we ervoor zorgen dat Adwords alleen gaat optimaliseren op déze conversie, en daarbij de contactformulier conversies buiten beschouwing laat.

In Adwords blijven nog steeds alle conversies te zien. Er zijn echter wel een aantal extra kolommen toegevoegd die je informeren over de conversies waarop je wilt optimaliseren.

Focus op de meest belangrijke conversie

 

Overigens kun je deze feature ook gebruiken zonder dat je automatisch bieden inzet! Je krijgt dan wel in één oogopslag de resultaten van je meest belangrijke conversie te zien in de nieuwe kolommen, terwijl je zelf handmatig blijft optimaliseren.

Wat vinden we er bij BlooSEM van?
Dit is een toevoeging waar we bij BlooSEM erg enthousiast over zijn! Google heeft het afgelopen jaar behoorlijk wat veranderd aan de kant van bodoptimalisatie. Dit is echter een ontwikkeling die het allemaal net af lijkt te maken. We gaan er dan ook vanuit dat deze aanpassing een positief effect zal hebben op de resultaten voor onze klanten!

BlooSEM kijkt graag met je mee hoe we je belangrijkste conversie kunnen optimaliseren!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *