Op zoek naar een baan in online marketing? Bekijk onze vacatures

Back to School: 4 tips voor SEA

Dat Nederlandse consumenten hun aankopen baseren op de laagste prijs, is ondertussen geen nieuws meer. Maar alleen een lage prijs aanbieden is nog geen garantie om ook meer te verkopen. September is hét moment om nog eens goed te kijken naar je advertentie-aanpak en hoe je jullie producten promoot. In het najaar begint het koopjesjagen immers weer! In dit blog vind je vier verschillende tips voor hoe je SEA-campagnes kunt inzetten om online sales of winkelbezoeken te creëren.
Patricia Netten,
15 aug, 2024,

Tip 1: Geautomatiseerde kortingen

Google heeft sinds kort de nieuwe optie om geautomatiseerde kortingen toe te passen. Deze AI-gestuurde functie zorgt voor ideale verkoopprijzen van producten en laat deze prijzen automatisch zien in de Shopping-advertenties en productpagina op je website. Deze prijzen worden natuurlijk niet willekeurig verlaagd. Dit gebeurt op basis van trends en prijzen van concurrenten. Daarnaast kun je zelf een minimale prijs opgeven, zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Tip 2: Promotiecomponenten

Via promotiecomponenten worden je producten én promoties verder onder de aandacht gebracht van je doelgroep die al op zoek is naar de beste aanbiedingen. Deze promotiecomponenten zijn speciaal voor feestdagen en gebeurtenissen, zoals moederdag, Black Friday of kerst. De promotie wordt als vetgedrukte tekst weergegeven bij verschillende type zoekmachine advertenties en stuurt de klant direct door naar de aanbiedingenpagina. Als dat niet voor aandacht zorgt…

Tip 3: Bereik meer kopers in de buurt van jullie winkel

Hebben jullie een fysieke winkel? Dan kun je de producten automatisch tonen in de zoekresultaten én Google Maps. Voor de kopers die liever in een winkel browsen dan online, kan dit een belangrijke reden zijn om bij jullie langs te gaan en dáár een kijkje te nemen, in plaats van alleen online de laagste prijs op te zoeken.

Bereik kopers die in de buurt naar uw producten zoeken - blog back to school

Tip 4: Google Performance Max campagne

Een andere manier om lage prijzen én winkelvoorraad te promoten is via Perfomance Max. Met Performance Max advertenties kun je verschillende advertentiemogelijkheden combineren binnen één SEA-campagne, zoals Google, Maps, YouTube en het Google Display Netwerk. Specifieke informatie als de winkelvoorraad of de dichtstbijzijnde locatie kunnen bijvoorbeeld al gedeeld worden in de advertenties. Het is een effectieve manier om je doelgroep op het juiste moment te bereiken én kan worden ingezet voor online en offline winkeldoeleinden.

Je SEA naar een hoger niveau met Bloosem

Wil je één of meer van deze tips gebruiken voor jullie online marketingcampagnes? Wij kijken graag samen met jullie wat we kunnen doen om jullie SEA-campagnes te verbeteren met het oog op meer sales. Klinkt goed? Neem contact op via het contactformulier!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Mijn eerste maand als stagiaire bij Bloosem

Mijn eerste maand als stagiaire bij Bloosem

Hoi! Ik ben Emil, student Bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht en sinds september stagiair bij Bloosem. Mijn eerste maand bij Bloosem zit er al op — en wat is het snel gegaan! Ik heb hier een korte terugblik geschreven op wat ik heb geleerd, meegemaakt en ontdekt.

Lees meer
Mijn eerste maand bij Bloosem als Digital Marketing Consultant

Mijn eerste maand bij Bloosem als Digital Marketing Consultant

In juli begon een spannend nieuw hoofdstuk in mijn carrière: ik ben gestart bij Bloosem als Digital Marketing Consultant. Na jaren ervaring in zoekadvertenties wilde ik graag doorgroeien naar een allround digital marketeer. Bloosem biedt daarvoor de perfecte plek, met veel kansen om te leren en mijn kennis uit te breiden.

Lees meer
Affiliate Marketing in Utrecht: dé sleutel tot lokale groei

Affiliate Marketing in Utrecht: dé sleutel tot lokale groei

De online concurrentie neemt elke dag toe. Zeker in een bruisende stad als Utrecht is het als ondernemer een uitdaging om online zichtbaar te blijven. Hoe zorg je dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere aanbieders? Het antwoord ligt dichterbij dan je denkt: affiliate marketing. En juist op lokaal niveau kan deze aanpak het verschil maken.

In dit blog leggen we je uit waarom affiliate marketing in Utrecht dé kans is voor lokale ondernemers, delen we praktische voorbeelden en delen we tips hoe je kan beginnen.

Lees meer