YouTube Advertising
Boost merkbekendheid
Meetbaar en gericht adverteren
Lage kosten
Verschillende advertentievormen
Hulp nodig? Zo ondersteunt Bloosem met YouTube Advertising
Of jullie al een video klaar hebben liggen of nog aan het begin staan van een videostrategie; wij kunnen jullie in verschillende situaties helpen.
Strategie
Of het nu gaat om naamsbekendheid, websiteverkeer, leads of retargeting: we zorgen voor de juiste aanpak voor adverteren op YouTube.
Doelgroepbepaling
Wie willen jullie bereiken? Zetten we in op een brede doelgroep of juist heel specifiek?
Onze aanpak
Adverteren op YouTube kan op veel verschillende manieren worden aangepakt. Maar of het nu gaat om naamsbekendheid, websiteverkeer, leads of retargeting: we zorgen voor de juiste aanpak voor adverteren op YouTube. Daarbij kijken we altijd nét verder dan waar jij om vraagt, naar wat het bedrijf nodig heeft. Daarnaast creëren we synergie met Google Ads campagnes. Wat betekent dat de advertenties op YouTube niet compleet losstaan, maar gelinkt zijn aan andere advertenties. Op die manier kan er een complete en daardoor sterkere campagne opgesteld worden, voor beter bereik.
Bij Bloosem krijg je altijd ondersteuning van een video advertising consultant. Hier kun je terecht voor al je vragen en advies.
Voordelen YouTube Advertising
Met meer dan een miljard gebruikers weet je zeker dat jullie doelgroep er ook tussen zit.
Youtube is een kanaal dat mensen gebruiken om zich te oriënteren over een product, of informatie op te doen. Het zit hierdoor echt in de See-fase van de customer journey.
Adverteren via Youtube is goedkoper dan adverteren op tv.
Je kunt uitgebreid targeten op basis van demografische gegevens, interesses, kijkgedrag en zoekwoorden.
YouTube integreert naadloos met je andere Google Ads campagnes.
Zo werken we aan jullie succes
We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.
We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan, dus je kan ons altijd vragen stellen! Dat geldt trouwens niet alleen voor YouTube Advertising, maar bijvoorbeeld ook voor Social Advertising.
We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.
Advertentiemogelijkheden van YouTube
Bij In-Stream ads wordt de YouTube-advertentie vóór, tijdens of na een andere YouTube-video afgespeeld. Dit kunnen ‘skippable ads’ en ‘non-skippable ads’, die je een paar seconden of volledig (tot 15 seconden) moet bekijken voordat je verder kunt naar de video.
In-feed video advertenties verschijnen in de zoekresultaten van YouTube, bij video's die kijkers mogelijk hierna willen bekijken en in de Home-feed van de YouTube-app. In-feed advertenties worden weergegeven als een kleine afbeelding, een titel en een korte beschrijving van maximaal twee regels. Als een kijker op de thumbnail klikt, kan deze de volledige video bekijken.
Met YouTube Masthead wordt een videoadvertentie getoond in de Home-feed van YouTube. De advertenties zijn zichtbaar op elk apparaat en zijn ontworpen om direct de aandacht te trekken van gebruikers die door hun YouTube-feed scrollen.
Bumper ads zijn advertenties met hele korte video’s van maximaal 6 seconden die niet kunnen worden overgeslagen. Ze zijn voornamelijk bedoeld om bekendheid te vergroten.