Web Analytics

Web Analytics is niet meer weg te denken uit de huidige online marketing wereld. Nederland is vooruitstrevend en maakt op grote schaal gebruik van pakketten zoals Google Analytics, Firebase, Google Tag Manager en Google Data Studio om webdata te analyseren. BlooSEM loopt voorop qua kennis en kunde en helpt graag om met Web Analytics meer rendement uit je website te halen!

Waarom Web Analytics?

Webstatistieken zijn onmisbaar om als organisatie de juiste online koers te varen. Hierbij is een juiste balans tussen investeringen in traffic (via bijv. zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren) en Web Analytics cruciaal.

Met behulp van webstatistieken kom je alles te weten over je website en je websitebezoekers. Hoe zit het bijvoorbeeld met je bezoekersaantallen, het gedrag van je websitebezoekers, de prestaties van je e-commerce funnel of die mobiele App campagne? Webstatistieken leveren je hét inzicht waarmee je website en traffic kanalen verder kunt optimaliseren en jouw organisatie naar een hoger niveau tilt.

Web Analytics

Firebase

Bezoekersgedrag op je app moet natuurlijk ook gevolgd worden. Met behulp van Firebase analytics, de Google Analytics voor Firebase, is dit mogelijk. Vind uit of de gebruikers van jouw app doen wat je graag wil, wat zij missen of wat er goed werkt met deze handige tool.

Waar te beginnen?

Web Analytics is een complex proces dat bestaat uit meerdere fasen:

Fasen Web Analytics

Meten is weten

Door middel van UTM-tracking wordt het verkeer de verschillende kanalen beter inzichtelijk in Google Analytics. Lees er meer over in ons blog over UTM-tracking!

Fase 1: Formuleren online doelstellingen

Het formuleren van jouw online business doelstellingen is een belangrijke eerste stap binnen het Web Analytics traject. Je wilt resultaten meten en optimaliseren? Zonder concrete doelstellingen weet je niet welke kant je op moet. Tevens formuleren wij Key Performance Indicators (KPI’s) waarop de trendlijn van de doelstellingen gestuurd wordt.

Wij helpen met het concretiseren van de online doelstellingen. Deze stemmen wij af op de specifieke situatie en de markt waarin jouw bedrijf zich bevindt.

Daan-promovenster

 Ook op zoek naar een partner op het gebied van Web Analytics? Neem contact op met Daan!