Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Contentmarketing

Contentstrategie kan gezien worden als het startpunt van het doorvertalen van bedrijfsdoelstellingen naar de doelgroep. Het is het creëren van waardevolle content, voor verschillende stappen van de Customer Journey. Bloosem ziet contentmarketing daarom als de manier om bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Zeker wanneer het wordt gecombineerd met SEO, om zo een combinatie van vindbaarheid en waarde te creëren.

Creatieve en strategische input

Structurele ondersteuning

Passend bij jullie identiteit

Voor SEO en social content

Hulp nodig? Zo ondersteunt Bloosem met Contentmarketing

Wat de aanpak van Bloosem onderscheidend maakt, is dat wij naast een pragmatische en creatieve insteek, contentmarketing ook vanuit een prestatiegericht oogpunt bekijken. We willen jullie daarom op de goede weg zetten door op verschillende momenten jullie contentmarketing te ondersteunen.

Starten met Contentmarketing?

Dan helpen we jullie met het maken van een datagedreven start, inclusief contentkalender.

Meer halen uit jullie bestaande contentmarketing

We nemen de contentstrategie en -planning onder de loep, maar kijken we ook wat er anders kan worden gedaan op het gebied van SEO.

Jullie contentmarketing naar het volgende niveau te tillen?

Wij kunnen verschillende onderdelen van de contentmarketing overnemen, van het schrijven van de content tot het meten van data.

Bloosem team - onze aanpak
Contentmarketing

Onze aanpak voor contentmarketing

Contentmarketing is één van de expertises waar we graag in adviseren. Maar waarom is Bloosem de juiste partner voor jullie?

Wij starten ieder contentmarketingtraject met een initiële brainstormsessie. In deze sessie kijken we natuurlijk naar jullie bedrijfsdoelstellingen, welke content jullie al gebruiken en naar de owned media. Samen met jullie beoordelen wat jullie of het product onderscheidt als organisatie.

Voor de contentplanning kijken we natuurlijk hoe we jullie doelstellingen kunnen behalen – zolang dat natuurlijk realistisch is. We komen samen tot een concept contentstrategie, inclusief targets en budgettering. Door middel van een contentkalender creëren we structuur en waarborgen we continuïteit.

De contentplanning moet uiteindelijk natuurlijk doorvertaald worden, dus kijken we tijdens kwartale brainstormsessies ook naar onderwerpen waar gezocht naar wordt, die uitgewerkt kunnen worden tot content. Door SEO te combineren met de content zorgen we dat de creaties effectief zijn – en dat jullie waardevolle content ook gevonden wordt. Bloosem helpt ook bij het verspreiden van de content via de juiste online kanalen, zoals Google Ads, Social Media en E-mailmarketing.

Wij zorgen ervoor dat alle uitingen meetbaar zijn middels Google Search Console en Web Analytics. Zo kunnen we aantonen of wat we in theorie bedacht hebben ook werkt in de praktijk. Door te blijven evalueren en de content op basis van de gemeten data te optimaliseren, kunnen we ook de resultaten blijven verbeteren.

Zo werken we aan jullie succes

We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.

We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan, dus je kan ons altijd vragen stellen! Dat geldt trouwens niet alleen voor Contentmarketing, maar ook voor SEO of Social Advertising.

We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.

Daan, Patricia en Céline op de bank - zo werken we aan jouw succes