Contentmarketing

Het wordt steeds lastiger om potentiële klanten te bereiken met een merkboodschap. Het bereik van (dure) klassieke offline media wordt steeds kleiner. Ook verspreidt het aantal relevante contactmomenten zich over meerdere kanalen en momenten. Hoe kun je op een unieke en effectieve manier je (potentiële) klanten bereiken met die gewenste merkboodschap?

Waarom een contentstrategie?

Steeds meer organisaties ervaren dat internet het belangrijkste marketing-, branding- en saleskanaal is om bedrijfsdoelstellingen te behalen. Een contentstrategie is tegenwoordig vaak het startpunt van het doorvertalen van die doelstellingen naar de doelgroep. BlooSEM ziet contentmarketing daarom als de strategische kapstok om bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

content marketing

Starten met contentmarketing:

Fase 1: Brainstorm

Wij starten ieder contentmarketingtraject met een interactieve brainstormsessie. In deze sessie inventariseren wij de actuele bedrijfsdoelstellingen, de aanwezige middelen en brengen wij de ‘owned media’ in kaart. Daarnaast beoordelen wij samen met de klant wat het onderscheidend vermogen van de organisatie en product of dienst is in het (online) concurrentieveld, inclusief de bijbehorende doelgroepen of persona’s.

Hierbij stimuleert BlooSEM de klant outside-in te denken!

Contentmarketing samen met BlooSEM

Wat de aanpak van BlooSEM onderscheidend maakt, is dat wij naast een praktische en creatieve insteek, contentmarketing ook uit Performance oogpunt bekijken. Of we jou of jouw team op de goede weg zetten door middel van een brainstormsessie, een conceptstrategie en/of maandelijkse ondersteuning, of dat we je het hele proces uit handen nemen, wij zorgen dat je ‘goed gevonden’ wordt!

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

Céline transparant

   Ook starten met contentmarketing? Maak kennis met BlooSEM, contact Céline!