Blog
Wil je op de hoogte blijven van het laatste online marketingnieuws? De laatste ontwikkelingen, de nieuwste features en interessante long reads; je leest ze op ons online marketing blog!
Anno 2024 is de online concurrentie voor webshops enorm. Hoe onderscheid je je van concullega’s die hetzelfde product verkopen? Wat als je je doelgroep op verschillende kanalen anders wil aanspreken? En hoe maak je je campagnes rendabel? Een antwoord op deze vragen is Channable. Channable maakt feedmanagement namelijk een stuk...
We zijn enorm trots om te kunnen delen dat Bloosem in de FONK150 voor Best Agencies in 2024 staat! De FONK150 is een ranglijst van FONK magazine met de top marketing- en communicatiebureaus van Nederland. Er is gekeken welke bureaus de meest tevreden klanten hebben, hoe ze scoren op creativiteit...
Affiliate marketing programma’s zijn er in alle soorten en maten en ook in allerlei verschillende fases. Nieuw, in ontwikkeling, maar ook: slapend. Je programma loopt op zich wel, er komen wat sales binnen, je stuurt af en toe een mailing. Gaat prima toch? Maar het grootste deel van je sales (zo’n...
Google Analytics 4 (GA4) is de toekomst. Je hoeft niet meer te twijfelen of je GA4 wel écht nodig hebt. Het is een no-brainer om over te stappen naar GA4, het platform biedt namelijk een reeks krachtige tools en verbeterde functionaliteiten die onmisbaar zijn voor moderne data-analyse. In dit blog...
Hoe speel je via e-mail marketing in op de customer journey? In dit blog gaan we langs 10 verschillende soorten mailings die je binnen de customer journey kunt inzetten. Benieuwd welke dat zijn? Lees nu verder!
De toekomst van third-party cookies is nog steeds onzeker. Via adblockers worden veel cookies door gebruikers geblokkeerd en sommige browsers, waaronder Safari en Firefox, blokkeren zelf third-party cookies. Eigenlijk is het niet de vraag of, maar vooral wanneer ze zullen verdwijnen. Zonder third-party cookies is veel data, waaronder bijvoorbeeld waar...
Bij Demand Gen campagnes heb je de mogelijkheid om ‘lookalike-segmenten’ te maken, groepen mensen die bepaalde kenmerken delen met anderen uit een bestaande doelgroeplijst. Daarmee kun je je doelgroep effectief uitbreiden.
Natuurlijk wil je zelf kunnen zien hoe jullie ads eruitzien in de zoekresultaten. Maar zelf zie je de advertenties nergens terug. Hoe kan dat? In dit blog leggen we dat uit hoe dat kan.