Blog

IO-Dublin

Google I/O 2017 in Dublin

Onze SuperBIJen Randy en Bart woonden 17 en 18 mei het jaarlijkse Google I/O event bij in Dublin. Google I/O is een jaarlijks terugkerende ontwikkelaarsconferentie van Google die officieel plaatsvindt in San Francisco met een bijbehorend Europees event in Dublin. Tijdens dit event maakt Google haar plannen voor het komende jaar bekend en brengt ontwikkelaars…

lees meer »

email-is-invite-ua

Hoe je anno 2017 email marketing optimaal inzet

Is email marketing passé? ‘Email marketing is achterhaald’ zeggen sommige marketeers. Het is immers zo outbound als het maar kan, is niet interactief en vaak weinig persoonlijk. Bovendien heeft iedereen tegenwoordig spamfilters en ‘promotion’-tabs, waardoor je je ontvanger steeds moeilijker kunt bereiken. Maar is dat wel echt zo? Immers, als mensen jou toestemming geven om…

lees meer »

DSA-feed-UA

Vers van de pers: Dynamic Search Ads met Page Feeds

Er is onlangs weer een nieuwe feature gelanceerd door Google. Wij van BlooSEM zijn er natuurlijk als de kippen bij om dit uit te proberen en de bevindingen met de buitenwereld te delen! Het betreft ditmaal de zogenaamde Dynamic Search Ads (afgekort DSA) die je met behulp van een feed in Adwords inzet. Klinkt spannend,…

lees meer »

IF-functie-UA

Creëer advertenties op maat met de nieuwe IF-functies in Adwords

Met de komst van de Expanded Text Ads (ETA’s) en het stopzetten van het standaard formaat tekstadvertentie is het ons adverteerders moeilijker gemaakt om specifieke advertentieteksten voor mobiele gebruikers in te zetten. Dankzij de komst van IF-functies in Adwords komt hier gelukkig weer verandering in. Als kers op de taart kan je naast een segmentatie op…

lees meer »

KEEP-CALM-USE-ADWORDS-SCRIPTS

De basis van scripts: 3 essentiële Adwords scripts

Iedereen die met Adwords werkt of heeft gewerkt herkent het vast wel, campagnes die op onverklaarbare wijze opeens stil zijn komen te staan, verwijzende URL’s die ineens naar een 404-pagina blijken te leiden en het adverteren op zoekwoorden die je tegelijkertijd in je uitsluitingslijst hebt opgenomen. Heel frustrerend, voornamelijk om dit vervolgens weer aan je…

lees meer »

Responsive-UA

Responsive Display Ads: waarom je ze vandaag nog in moet zetten!

Responsive Display Ads zijn een relatief nieuwe vorm van adverteren op het Google Display Netwerk (GDN). Tijdens de Google Performance Summit van 2016 is dit aangekondigd en in het 4e kwartaal van 2016 daadwerkelijk gelanceerd. En let op, Responsive Display Ads gaan de display text ads vervangen. In dit blog lichten we toe wat Responsive Ads precies…

lees meer »