Blog

data-driven-attributie

De overstap naar Data Driven attributie: een kwestie van tijd?

Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords al volgens het “Last click attributiemodel“. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik op je advertentie. En eigenlijk weet iedere online marketeer dat dit niet fair is. Bij een voetbalwedstrijd kan een spits immers ook niet scoren zonder een goede voorzet van een andere…

lees meer »

google-kennisevent-UA

Full Funnel Marketing: een kennisevent door Google & BlooSEM

Vrijdag 23 juni organiseerde BlooSEM met Google een gezamenlijk evenement. Een select gezelschap van 30 personen was uitgenodigd om die middag bij Google Nederland dit exclusieve kennisevenement bij te wonen. Op het programma stond het onderwerp ‘Full Funnel Marketing’. De genodigden werden meegenomen in een boeiend verhaal over ‘Customer Journey’ en leerden hoe je daar…

lees meer »

IO-Dublin

Google I/O 2017 in Dublin

Onze SuperBIJen Randy en Bart woonden 17 en 18 mei het jaarlijkse Google I/O event bij in Dublin. Google I/O is een jaarlijks terugkerende ontwikkelaarsconferentie van Google die officieel plaatsvindt in San Francisco met een bijbehorend Europees event in Dublin. Tijdens dit event maakt Google haar plannen voor het komende jaar bekend en brengt ontwikkelaars…

lees meer »

email-is-invite-ua

Hoe je anno 2017 email marketing optimaal inzet

Is email marketing passé? ‘Email marketing is achterhaald’ zeggen sommige marketeers. Het is immers zo outbound als het maar kan, is niet interactief en vaak weinig persoonlijk. Bovendien heeft iedereen tegenwoordig spamfilters en ‘promotion’-tabs, waardoor je je ontvanger steeds moeilijker kunt bereiken. Maar is dat wel echt zo? Immers, als mensen jou toestemming geven om…

lees meer »

DSA-feed-UA

Vers van de pers: Dynamic Search Ads met Page Feeds

Er is onlangs weer een nieuwe feature gelanceerd door Google. Wij van BlooSEM zijn er natuurlijk als de kippen bij om dit uit te proberen en de bevindingen met de buitenwereld te delen! Het betreft ditmaal de zogenaamde Dynamic Search Ads (afgekort DSA) die je met behulp van een feed in Adwords inzet. Klinkt spannend,…

lees meer »

IF-functie-UA

Creëer advertenties op maat met de nieuwe IF-functies in Adwords

Met de komst van de Expanded Text Ads (ETA’s) en het stopzetten van het standaard formaat tekstadvertentie is het ons adverteerders moeilijker gemaakt om specifieke advertentieteksten voor mobiele gebruikers in te zetten. Dankzij de komst van IF-functies in Adwords komt hier gelukkig weer verandering in. Als kers op de taart kan je naast een segmentatie op…

lees meer »