Google Shopping feestdagen

Feestdagen checklist; 9 aandachtspunten voor Shopping & Sponsored Products

Black Friday, Sinterklaas, Kerst. Het is al bijna, dus even een last minute check of jouw leger van elfjes al goed getraind klaar staat voor de grote drukte én of mensen jou wel kunnen vinden tussen al het feestdagen gedruis. We helpen je met 9 aandachtspunten voor Google Shopping en Sponsored Products!

Search Engine Optimization - doe het zelf

Snel SEO verbeteren, tips voor de doe-het-zelver (deel 1)

Regelmatig horen we de vraag “hoe kom ik op de #1 plek op de Google resultatenpagina?”. Helaas is daar geen universeel antwoord voor en helaas is die nummer één positie lang niet altijd haalbaar. Toch is het belangrijk om je SEO goed op orde te hebben omdat het gewoon veel scheelt in het aantal organische bezoekers die je website trekt. Hierbij is het vooral belangrijk te mikken op de eerste of tweede resultatenpagina want zeg nou eerlijk, hoe vaak kijk je zelf nog verder dan die tweede pagina?

BlooSEM kennisevent Isabelle

BlooSEM kennisevent: overleven in de digitale wereld

Het BlooSEM kennisevent was ook dit keer weer een succes! Waar ons vorige BlooSEM kennisevent zonovergoten was, komt dit keer de regen met bakken uit de hemel. Maar dit mag de pret niet drukken; onze bezoekers hebben rekening gehouden met de files en iedereen is ruim op tijd binnen. De nieuwste trends & ontwikkelingen van o.a. Google Ads, LinkedIn, SEO en content marketing zijn tijdens het event aan bod gekomen.

Gereedschappen

9 Google Chrome extensies die je écht moet hebben als Online Marketeer!

Als Online Marketeers, Webmaster of ‘Iemand die iets met internet doet’ wil je natuurlijk zo efficiënt en snel mogelijk werken. Google Chrome geeft ons de mogelijkheid om de al perfect werkende browser nog beter te maken door middel van extensies! In dit blog laten we je 9 Google Chrome Extensies zien die je écht moet hebben als Online Marketeer.

Meten is weten GTM tracking

UTM Tracking – Meten is weten!

In de online marketing kennen de meeste de regel wel ‘meten is weten’. Echter komen wij als performance online marketing bureau regelmatig accounts en campagnes tegen die helemaal niet of niet op de juiste manier getrackt worden. Dat is natuurlijk hartstikke zonde! Zonder correcte meting is het behoorlijk lastig om achteraf het resultaat, de opbrengsten en misschien nog wel het belangrijkste(!), de learnings te achterhalen van je campagne. Want heeft dat extra Facebookbudget nou wel of niet gezorgd voor een uplift in conversies?

zoekmachine adverteren

10 Tips om te checken of je Google advertenties goed zichtbaar zijn

‘Waarom zie ik mijn eigen advertentie niet in Google?’ is een vraag die ons zo nu en dan wordt gesteld door onze klanten. Een hele logische vraag; je huurt een bureau in om middels Google Ads (voorheen Adwords) te adverteren op jouw product/dienst en merknaam en zij geven aan dat de campagne live staat. Natuurlijk wil je dan zelf ook even zien hoe die advertentie er in Google uit ziet. Maar zelf krijg je niet te zien waar je op gehoopt had; je ziet je eigen advertentie niet in de Google zoekresultaten terugkomen. Hoe kan dat nou?

stage succesvol afgerond

Online marketing stage bij BlooSEM: leerzaam & gezellig!

De tijd gaat snel voorbij als je het naar je zin hebt! De laatste week van mijn online marketing stage is alweer ingegaan. In mijn eerste blog vertelde ik al dat ik de opleiding E-commerce Marketing & Sales volg aan Hogeschool Tio. In dit blog komen jullie te weten wat ik van mijn stagetijd bij BlooSEM vond en wat ik allemaal heb mogen leren.

Google Ads Logo

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads omgeving

Sindskort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de “oude” interface, is het wat ons betreft hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat jij gelijk met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

doelgroepen targeting

Effectief jouw doelgroep bereiken met de juiste targeting!

Doelgroepen bereiken gaat anno 2018 steeds minder op basis van aannames en steeds meer op basis van accurate data. Waarbij er in het verleden vaak aannames werden gemaakt op basis van leeftijd en geslacht is er tegenwoordig veel meer data beschikbaar over het gedrag van mensen en hun intentie. Als je alleen op basis van demografische gegevens mensen bereiken je een groot deel van je doelgroep kunt mislopen. In dit blogartikel lees je meer over het effectief bereiken van jouw doelgroep en hoe je hiermee je conversie kunt verhogen.

AdWords Fuel

5 vernuftige Adwords scripts om meer uit je ads te halen

In dit deel van m’n Adwords scripts-saga wil ik graag ingaan op een aantal manieren waarop je meer uit je zoekwoorden en advertenties kan halen. Zoals jullie misschien inmiddels van me gewend zijn heb ik weer een aantal nuttige scripts opgeduikeld waarmee je wederom een mooie optimalisatieslag kunt maken in je account(s). Met deze scripts bespaar je jezelf een hoop handmatig werk én enorm veel tijd.

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!