Google-Tag-manager

Waarom je Google Tag Manager op je website wil hebben

Anno 2017 zou je verwachten dat de meeste websites wel een soort van tag management systeem gebruiken om scripts en pixels te plaatsen. Helaas blijkt in de praktijk dat slechts een klein deel van alle websites zo’n programma gebruiken, dit zijn meestal grotere bedrijven met een flinke website.
Gelukkig is daar Google Tag Manager om je leven een stuk gemakkelijker te maken op het gebied van tagging en tracking! In dit blog leggen we je in het kort uit waarom je Google Tag Manager op je website wilt hebben en waarom deze krachtige tool jouw leven zoveel makkelijker gaat maken!

Arbeidsmarktcommunicatie

Dé 4 online marketing kanalen voor Arbeidsmarktcommunicatie!

In dit blog nemen we je mee in de online wereld van Arbeidsmarktcommunicatie. In het verleden hebben we geschreven over de evenementen branche en hoe je  succesvol een evenement kunt promoten. Deze keer behandelen we  online arbeidscommunicatie; hoe gaan grote corporate bedrijven én de kleine ondernemer daar mee om? We bespreken de manieren waarop zij met hun online arbeidsmarktcommunicatie activiteiten omgaan.

linkedin-UA

Bereik jouw doelgroep op Linkedin met deze best practices

LinkedIn: een zakelijk sociaal netwerk waar ook jij vast een profiel hebt. Maar hoe zet je LinkedIn in als bedrijf? In het kort zijn er 3 redenen om een bedrijfsprofiel te hebben en bij te houden: Om je goed te profileren als werkgever, om nieuwe mensen te werven en om je producten of diensten in de markt te zetten.

Voetbalteam

De overstap naar Data Driven attributie: een kwestie van tijd?

Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords al volgens het “Last click attributiemodel“. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik op je advertentie. En eigenlijk weet iedere online marketeer dat dit niet fair is. Bij een voetbalwedstrijd kan een spits immers ook niet scoren zonder een goede voorzet van een andere […]

Facebook-als-marketing-kanaal

Waarom Facebook onderdeel uit moet maken van jouw marketing strategie

Het is niet de vraag óf je als bedrijf Facebook moet inzetten als marketingkanaal, maar hoe. Wij leggen uit waarom! Vaak krijgen wij van onze klanten de volgende vraag; is Facebook het juiste kanaal voor ons als bedrijf om in te zetten? Moeten we dit doen door middel van het bijhouden van een Facebook pagina […]

keuze-online-marketingbureau

8 Zaken die bepalend zijn bij de keuze van het juiste online marketingbureau!

Eerder bespraken we 5 Situaties die vragen om de hulp van een online marketingbureau. Nu ben je een stap verder: je staat op het punt om een online marketingbureau in te schakelen, maar welke? ‘Waar moet je op letten bij het kiezen van het juiste online marketingbureau’ wordt in dit blog behandeld.

mobile-app-store-optimalisatie

App Store Optimalisatie (ASO): laat je App hoger ranken met deze 5 tips!

Steeds meer bedrijven investeren in een app. Er zijn dan ook meer dan twee miljoen apps in de Google Play (Android) en App store (iOS), echter 60% daarvan is nog nooit gedownload. Zonde van de investering natuurlijk! De sleutel tot vindbaarheid in de app stores zit enerzijds in adverteren met je app (door middel van zogenaamde […]

simyo-vivian-google

Full Funnel Marketing: een kennisevent door Google & BlooSEM

Vrijdag 23 juni organiseerde BlooSEM met Google een gezamenlijk evenement. Een select gezelschap van 30 personen was uitgenodigd om die middag bij Google Nederland dit exclusieve kennisevenement bij te wonen. Op het programma stond het onderwerp ‘Full Funnel Marketing’. De genodigden werden meegenomen in een boeiend verhaal over ‘Customer Journey’ en leerden hoe je daar […]

Google-I-O-dublin

Google I/O 2017 in Dublin

Onze SuperBIJen Randy en Bart woonden 17 en 18 mei het jaarlijkse Google I/O event bij in Dublin. Google I/O is een jaarlijks terugkerende ontwikkelaarsconferentie van Google die officieel plaatsvindt in San Francisco met een bijbehorend Europees event in Dublin. Tijdens dit event maakt Google haar plannen voor het komende jaar bekend en brengt ontwikkelaars […]

email-marketing-breed

Hoe je anno 2017 email marketing optimaal inzet

Is email marketing passé? ‘Email marketing is achterhaald’ zeggen sommige marketeers. Het is immers zo outbound als het maar kan, is niet interactief en vaak weinig persoonlijk. Bovendien heeft iedereen tegenwoordig spamfilters en ‘promotion’-tabs, waardoor je je ontvanger steeds moeilijker kunt bereiken. Maar is dat wel echt zo? Immers, als mensen jou toestemming geven om […]

Michiel-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Michiel!