Google Shopping

Google Shopping: waarom je het in moet zetten

Google Shopping bestaat al een tijdje (in 2011 is het in Nederland gelanceerd) en is eigenlijk niet meer weg te denken als acquisitie kanaal voor webshops. Toch wordt het door veel webshops nog niet altijd ingezet, een gemiste kans! In dit blog artikel leggen we uit wat de voordelen en kosten zijn om een succesvolle Google Shopping campagne op te zetten.

Google-Tag-manager

Meertalige website tracken via Google Tag Manager

Heb jij een meertalige website zoals Engels, Nederlands en Duits? Dan wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. In deze how-to / blog leggen we je in een aantal stappen uit hoe je gemakkelijk een meertalige website kunt tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt je behoorlijk wat tijd met het inrichten  van je Google Tag Manager!

MCC BlooSEM en Simyo

Simyo’s customer journey op de Multichannel Conference

Woensdag 18 april, strakblauwe lucht, zon hoog aan de hemel en een graadje of tweeëntwintig. Wat een heerlijke dag om in het ketelhuis van een oude oliefabriek aan het werk te gaan. Nee, niet achter de lopende band in een chemische omgeving, maar om een presentatie te geven op het Multichannel Event over de toepassing van het See-Think-Do-Care model in de customer journey door Simyo en BlooSEM.

Isabelle Westra en Jennifer Kok

Affiliateblogger Sessions: het grootste affiliate marketing event van het jaar

BlooSEM werkt sinds 2017 samen met Affiliateblogger.nl; hét affiliate marketing platform van Nederland. Als (affiliate) marketing bureau gastbloggen we zo nu en dan en bezocht vorig jaar ook al de Masterclass over Trends & Tools. Vanzelfsprekend zijn wij ook aanwezig op de eerste Affiliateblogger Sessions: het grootste affiliate event van het jaar. De Nederlandse affiliate branche komt vandaag bij elkaar in de Arena om te netwerken, nieuwe kennis op te doen en geïnspireerd te raken.

Emerce recruitment UA

Emerce Recruitment: verslag van een niet-recruiter

Vandaag naar Emerce Recruitment! Emerce events zijn doorgaans zeer de moeite waard en meestal bezoeken een of twee van onze mensen zo’n event. Dit keer heb ik mezelf uitverkoren om te gaan. Ik voorzie tenslotte een aantal klanten van recruitment en/of employer branding campagnes én ben verantwoordelijk voor de werving en selectie van mijn eigen fantastische collega’s (en het afwimpelen van volhardende recruiters).

Affiliate-marketing-nieuw-leven

Jouw affiliate marketing programma nieuw leven inblazen: 8 praktische tips

Affiliate marketing programma’s zijn er in alle soorten en maten en ook in allerlei verschillende fases. Nieuw, in ontwikkeling, maar ook: slapend. Je programma loopt op zich wel, er komen wat sales binnen, je stuurt af en toe een mailing. Gaat prima toch? Maar het grootste deel van je sales (zo’n 80%) zal uit een klein groepje publishers (meestal zo’n 10-20%) komen. Herkenbaar? Tijd om je affiliate programma nieuw leven in te blazen en je publishers te activeren!

Universal App Campaigns: de nieuwe manier van app promotie

Halverwege 2016 schreven we al eens over manieren om via Google Adwords je app onder de aandacht te brengen. Waar het toendertijd nog de zogenaamde “App Install Campaign” betrof, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.

Lokaal-adverteren-UA

Lokaal adverteren met Adwords? Een succescase van Beddenspecialist!

Één formule, meerdere vestigingen en iedereen is een potentiële klant, maar toch haal je het beste rendement uit de lokale omgeving. Speciaal voor deze groep bedrijven is er de mogelijkheid om binnen Adwords voor locatie-targeting te kiezen. Een zeer interessante optie voor lokaal gerichte spelers zoals de Beddenspecialist. In dit blog nemen we je mee in de praktijkcase voor Beddenspecialist waarin we je duidelijk vertellen hoe wij succes hebben behaald met een lokale benadering van Adwords campagnes.

LinkedIn Advertising

LinkedIn Adverteren: Must do’s voor B2B organisaties in 2018

Zit jouw doelgroep voornamelijk in de B2B sector en wil je deze nog beter bereiken in 2018? Dan kun je eigenlijk niet om (adverteren op) LinkedIn heen! Met meer dan 6 miljoen accounts heeft LinkedIn in Nederland een van de hoogste penetratiegraden ter wereld. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor adverteren binnen LinkedIn in 2017 sterk uitgebreid en wordt er voortdurend aan de weg getimmerd om het advertentieplatform te verbeteren.

Snapchat Advertising

Snapchat advertising campagnes, snap jij het al?

Snapchat is er voor iedereen die foto’s en filmpjes wil versturen met grappige filters. Vanaf half 2017 is het ook mogelijk om op Snapchat te adverteren als bedrijf. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. We vertellen je alles over Snapchat advertising in dit blog!

Michiel-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Michiel!