LinkedIn Advertising

LinkedIn Adverteren: Must do’s voor B2B organisaties in 2018

Zit jouw doelgroep voornamelijk in de B2B sector en wil je deze nog beter bereiken in 2018? Dan kun je eigenlijk niet om (adverteren op) LinkedIn heen! Met meer dan 6 miljoen accounts heeft LinkedIn in Nederland een van de hoogste penetratiegraden ter wereld. Daarnaast zijn de mogelijkheden voor adverteren binnen LinkedIn in 2017 sterk uitgebreid en wordt er voortdurend aan de weg getimmerd om het advertentieplatform te verbeteren.

Snapchat Advertising

Snapchat advertising campagnes, snap jij het al?

Snapchat is er voor iedereen die foto’s en filmpjes wil versturen met grappige filters. Vanaf half 2017 is het ook mogelijk om op Snapchat te adverteren als bedrijf. Snapchat biedt een aantal unieke en grappige manieren om je doelgroep te bereiken. We vertellen je alles over Snapchat advertising in dit blog!

SuperBIJ

Interim online marketeer op de werkvloer – Huur een SuperBIJ!

Sinds jaar en dag is het mogelijk om bij BlooSEM een SuperBIJ in te huren. In praktijk betekent dit dat de consultants van BlooSEM wel eens ergens anders werken dan in het vertrouwde Hilversum. Op verschillende wijzen is deze rol de afgelopen jaren ingevuld en nu is de tijd aangebroken dat we inzage geven in de projecten van onze SuperBIJen.

joint-marketing

Joint Marketing: Haal er meer uit met deze 4 stappen!

Joint marketing campagnes worden regelmatig ingezet in retail en etail. Fabrikanten trekken samen met hun partners (bijvoorbeeld webwinkels, distributeurs en andere channelpartners) op om zowel het product van de fabrikant als de business van de partner te promoten. Denk bijvoorbeeld aan een smartphone fabrikant die een nieuwe smartphone lanceert. Om die lancering extra kracht bij te zetten is het interessant om samen met etailers en retailers een campagne in te zetten. Veel retailers en etailers hebben hun eigen unieke klantenset waarmee het bereik van de fabrikant  vergroot wordt. In deze campagne wordt er veel gebruikt gemaakt van Marketing Development Funds (MDF) of co-op funding.

ThinkWithGoogle

Case: Simyo uses ECPC bid strategy to grow AdWords conversions and cut costs

Simyo focuses on selling SIM-only and prepaid service plans without a device across the Netherlands. The SIM-only space is especially competitive in the Dutch market, so Simyo and its performance agency BlooSEM faced the challenge of controlling the costs of campaigns geared towards acquiring new clients. The team was on the lookout for strategies to manage spend while maximising conversions.

KEEP-CALM-USE-ADWORDS-SCRIPTS-liggend

Verbeter je Adwords prestaties met deze 5 geavanceerde scripts

Het wachten is eindelijk voorbij. Zoals beloofd in m’n eerste blog over een drietal essentiële basis Adwords scripts volgt hierbij deel 2. In dit tweede hoofdstuk deel ik graag een aantal geavanceerdere scripts met je. Waar de vorige scripts voornamelijk bedoeld waren om je te alarmeren bij eventuele foutjes of conflicten in je account, zijn de scripts in dit blog met name erop gericht om de prestaties van je account(s) te verbeteren. Iets waar wij, performance marketeers in hart en nieren, heel erg blij van worden!

tafeltennis

De eerste maand van Rene

Rene Siedsma is sinds half oktober onze nieuwe collega. Rene heeft brede ervaring binnen online marketing door het werken voor verscheidene webshops. Hij gaat zowel aan de slag met BlooSEM’s marketing als voor diverse klanten. Welkom bij het team, Rene!

Als Rene niet bij BlooSEM zit is hij te vinden op het sportveld of het terras met een speciaalbiertje in zijn hand. In zijn blog stelt hij zich voor en vertelt hij over zijn eerste ervaringen bij BlooSEM!

Full Funnel Marketing UA

Hoe zet je het See-Think-Do-Care model effectief in voor jouw bedrijf?

Dinsdag 14 november organiseerde BlooSEM voor de tweede keer een kennisevent met Google. Op de 21e etage van de Viñoly toren in Amsterdam – het hoofdkantoor van Google – verzamelden zich zo’n 35 geïnteresseerden in ‘Full Funnel Marketing’. Google’s marketingmodel See-Think-Do-Care werd aan de hand van twee klantcases behandeld. Voor elke fase werd uitgelegd hoe de verschillende marketinginstrumenten van Google worden toegepast.

SEO tabel - UA

SEO ranking factoren die je écht moet kennen

SEO ranking factoren beïnvloeden door het succesvol inzetten van zoekmachine optimalisatie (SEO) is van zeer groot belang bij het verhogen van je conversie! Het beïnvloeden van de zoekresultaten wordt vaak als iets ongrijpbaars aangeduid. Maar er zit wel degelijk een wetenschap achter. In dit blog artikel bespreken we de belangrijkste ranking factoren voor jouw SERP’s (Search Engine Result Pages).

Simyo app advertenties

Klantloyaliteit verhogen met Adwords

Online ontwikkelingen gaan snel, dat weet iedere online marketeer. Ook binnen Google Adwords zijn veranderingen en nieuwe features aan de orde van de dag.
De inzet van doelgroepen in Google search is zo’n verandering die een significante impact kan hebben op je campagnes. Naast dat je voormalige bezoekers (van specifieke pagina’s) van je website binnen Google search kan retargeten, kun je bijvoorbeeld ook je huidige klantenbestand benaderen met een specifieke boodschap of aanbod.

Michiel-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Michiel!