ThinkWithGoogle

Case: Simyo uses ECPC bid strategy to grow AdWords conversions and cut costs

Simyo focuses on selling SIM-only and prepaid service plans without a device across the Netherlands. The SIM-only space is especially competitive in the Dutch market, so Simyo and its performance agency BlooSEM faced the challenge of controlling the costs of campaigns geared towards acquiring new clients. The team was on the lookout for strategies to manage spend while maximising conversions.

KEEP-CALM-USE-ADWORDS-SCRIPTS-liggend

Verbeter je Adwords prestaties met deze 5 geavanceerde scripts

Het wachten is eindelijk voorbij. Zoals beloofd in m’n eerste blog over een drietal essentiële basis Adwords scripts volgt hierbij deel 2. In dit tweede hoofdstuk deel ik graag een aantal geavanceerdere scripts met je. Waar de vorige scripts voornamelijk bedoeld waren om je te alarmeren bij eventuele foutjes of conflicten in je account, zijn de scripts in dit blog met name erop gericht om de prestaties van je account(s) te verbeteren. Iets waar wij, performance marketeers in hart en nieren, heel erg blij van worden!

tafeltennis

De eerste maand van Rene

Rene Siedsma is sinds half oktober onze nieuwe collega. Rene heeft brede ervaring binnen online marketing door het werken voor verscheidene webshops. Hij gaat zowel aan de slag met BlooSEM’s marketing als voor diverse klanten. Welkom bij het team, Rene!

Als Rene niet bij BlooSEM zit is hij te vinden op het sportveld of het terras met een speciaalbiertje in zijn hand. In zijn blog stelt hij zich voor en vertelt hij over zijn eerste ervaringen bij BlooSEM!

Full Funnel Marketing UA

Hoe zet je het See-Think-Do-Care model effectief in voor jouw bedrijf?

Dinsdag 14 november organiseerde BlooSEM voor de tweede keer een kennisevent met Google. Op de 21e etage van de Viñoly toren in Amsterdam – het hoofdkantoor van Google – verzamelden zich zo’n 35 geïnteresseerden in ‘Full Funnel Marketing’. Google’s marketingmodel See-Think-Do-Care werd aan de hand van twee klantcases behandeld. Voor elke fase werd uitgelegd hoe de verschillende marketinginstrumenten van Google worden toegepast.

SEO tabel - UA

SEO ranking factoren die je écht moet kennen

SEO ranking factoren beïnvloeden door het succesvol inzetten van zoekmachine optimalisatie (SEO) is van zeer groot belang bij het verhogen van je conversie! Het beïnvloeden van de zoekresultaten wordt vaak als iets ongrijpbaars aangeduid. Maar er zit wel degelijk een wetenschap achter. In dit blog artikel bespreken we de belangrijkste ranking factoren voor jouw SERP’s (Search Engine Result Pages).

Simyo app advertenties

Klantloyaliteit verhogen met Adwords

Online ontwikkelingen gaan snel, dat weet iedere online marketeer. Ook binnen Google Adwords zijn veranderingen en nieuwe features aan de orde van de dag.
De inzet van doelgroepen in Google search is zo’n verandering die een significante impact kan hebben op je campagnes. Naast dat je voormalige bezoekers (van specifieke pagina’s) van je website binnen Google search kan retargeten, kun je bijvoorbeeld ook je huidige klantenbestand benaderen met een specifieke boodschap of aanbod.

Google-Tag-manager

Waarom je Google Tag Manager op je website wil hebben

Anno 2017 zou je verwachten dat de meeste websites wel een soort van tag management systeem gebruiken om scripts en pixels te plaatsen. Helaas blijkt in de praktijk dat slechts een klein deel van alle websites zo’n programma gebruiken, dit zijn meestal grotere bedrijven met een flinke website.
Gelukkig is daar Google Tag Manager om je leven een stuk gemakkelijker te maken op het gebied van tagging en tracking! In dit blog leggen we je in het kort uit waarom je Google Tag Manager op je website wilt hebben en waarom deze krachtige tool jouw leven zoveel makkelijker gaat maken!

Arbeidsmarktcommunicatie

Dé 4 online marketing kanalen voor Arbeidsmarktcommunicatie!

In dit blog nemen we je mee in de online wereld van Arbeidsmarktcommunicatie. In het verleden hebben we geschreven over de evenementen branche en hoe je  succesvol een evenement kunt promoten. Deze keer behandelen we  online arbeidscommunicatie; hoe gaan grote corporate bedrijven én de kleine ondernemer daar mee om? We bespreken de manieren waarop zij met hun online arbeidsmarktcommunicatie activiteiten omgaan.

linkedin-UA

Bereik jouw doelgroep op Linkedin met deze best practices

LinkedIn: een zakelijk sociaal netwerk waar ook jij vast een profiel hebt. Maar hoe zet je LinkedIn in als bedrijf? In het kort zijn er 3 redenen om een bedrijfsprofiel te hebben en bij te houden: Om je goed te profileren als werkgever, om nieuwe mensen te werven en om je producten of diensten in de markt te zetten.

Voetbalteam

De overstap naar Data Driven attributie: een kwestie van tijd?

Dit blog is tevens verschenen op Marketingfacts (19 september 2017). Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords al volgens het “Last click attributiemodel“. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik op je advertentie. En eigenlijk weet iedere online marketeer dat dit niet fair is. Bij een voetbalwedstrijd kan een spits immers […]

Michiel-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Michiel!