Linkbuilding

Wat is linkbuilding? En hoe zit het met backlinks?

Hoewel iedereen graag een onafhankelijk denker wil zijn, een eigen mening wil vormen en vooral niet wil worden gezien als meeloper worden we toch continu beïnvloed door de omgeving om ons heen. Aanbevelingen zijn altijd welkom en we volgen ze vaak op. Het is immers niet voor niets een aanbeveling. Wat betreft aanbevelingen is Google net een mens. Hoe meer een website wordt aanbevolen hoe groter de kans dat het een goede website is en dus ook hoe groter de kans dat een Google gebruiker op deze website vindt wat hij of zij zoekt.

Google Ad Grants afbeelding

Adverteren met Google Ad Grants voor de Bijenstichting

Om in aanmerking te komen voor een Google Ad Grants account zijn er een aantal toelatingsvoorwaarden waar je aan moet voldoen. Zo moet de stichting bijvoorbeeld een eigen website van hoge kwaliteit hebben en mogen commerciële activiteiten niet de hoofddoelstelling zijn van de stichting. Ook moet het een geregistreerde non-profitorganisatie zijn. Voordat je een Google Ad Grants account kunt aanvragen, moet je zijn aangemeld bij ‘Google voor Non-profitorganisaties’-programma.

Instagram adverteren

Instagram adverteren met Stories: zo doe je dat!

Instagram wint enorm aan populariteit – vooral in de doelgroep tot 39 jaar. Dit kwam duidelijk naar voren in het jaarlijkse social media onderzoek dat begin 2019 door Newcom Research gepubliceerd werd. Ter vergelijking; het gebruik van Facebook neemt in die groep juist erg af. In totaal heeft Instagram bijna 6 miljoen Nederlandse gebruikers; 2,7 miljoen mensen gebruiken de foto-app dagelijks (26% meer dan het jaar ervoor). Het moge duidelijk zijn: Instagram is HOT.

LinkedIn Pages

LinkedIn updates, trends & tips voor 2019

2019 is begonnen en dit jaar is LinkedIn hét kanaal waar je écht niet meer omheen kunt. Gebruikt jouw bedrijf de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het grootste B2B platform ter wereld te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet!

In dit blog update ik je over de nieuwe features en trends, vertel ik hoe het algoritme van LinkedIn werkt, geef ik je tips over LinkedIn Advertising en hoe je jouw bedrijfspagina kunt verbeteren.

Keep calm and use Google Ads scripts

Verbeter je kwaliteitsscore en verlaag je kosten met 3 Google Ads scripts

In deze vierde (en tevens voorlopig even laatste) editie van m’n script-gerelateerde blogs ga ik het met name hebben over scripts die wat zeggen over de kwaliteitsscore van je Google Ads account.

Waarom kwaliteitsscore? De kwaliteitsscore die Google jou geeft is erg belangrijk voor de klikprijzen die je betaalt. Simpel gezegd, hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe minder je voor de klik betaalt.

Search Engine Optimization - doe het zelf

Snel SEO verbeteren, tips voor de doe-het-zelver (deel 2)

“Hoe kom ik op de #1 plek op de Google resultatenpagina?”. Is een vraag die we regelmatig horen. Om jou als SEO doe-het-zelver te helpen een goede basis neer te zetten hebben we 6 tips voor je opgesteld. Begin november heb je de eerste drie tips kunnen lezen in deel 1, nu zijn we toe aan de tweede helft.

BlooSEM nieuwsbrief

5 tips om jouw email marketing te optimaliseren!

Hoe val je als bedrijf op in die steeds groter wordende inbox en zorg je dat zoveel mogelijk mensen doorklikken? Sophie geeft 5 tips om jouw email marketing te optimaliseren.

Is jouw campagne klaar voor de feestdagen?

Feestdagen checklist; 9 aandachtspunten voor Shopping & Sponsored Products

Black Friday, Sinterklaas, Kerst. Het is al bijna, dus even een last minute check of jouw leger van elfjes al goed getraind klaar staat voor de grote drukte én of mensen jou wel kunnen vinden tussen al het feestdagen gedruis. We helpen je met 9 aandachtspunten voor Google Shopping en Sponsored Products!

Search Engine Optimization - doe het zelf

Snel SEO verbeteren, tips voor de doe-het-zelver (deel 1)

Regelmatig horen we de vraag “hoe kom ik op de #1 plek op de Google resultatenpagina?”. Helaas is daar geen universeel antwoord voor en helaas is die nummer één positie lang niet altijd haalbaar. Toch is het belangrijk om je SEO goed op orde te hebben omdat het gewoon veel scheelt in het aantal organische bezoekers die je website trekt. Hierbij is het vooral belangrijk te mikken op de eerste of tweede resultatenpagina want zeg nou eerlijk, hoe vaak kijk je zelf nog verder dan die tweede pagina?

BlooSEM kennisevent

BlooSEM kennisevent: overleven in de digitale wereld

Het BlooSEM kennisevent was ook dit keer weer een succes! Waar ons vorige BlooSEM kennisevent zonovergoten was, komt dit keer de regen met bakken uit de hemel. Maar dit mag de pret niet drukken; onze bezoekers hebben rekening gehouden met de files en iedereen is ruim op tijd binnen. De nieuwste trends & ontwikkelingen van o.a. Google Ads, LinkedIn, SEO en content marketing zijn tijdens het event aan bod gekomen.

Eva-promovenster
Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!