Social Advertising

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse (zakelijk) leven. We gebruiken netwerken als LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en WhatsApp om in contact te blijven met familie en vrienden, en ons te laten informeren en inspireren door influencers, nieuwssites en bedrijven. Het zijn dan ook geschikte kanalen om middels advertenties jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. Doordat de targetingmogelijkheden op deze kanalen legio zijn kun je een heel specifieke doelgroep bereiken. Zo zorg je ervoor dat het echt gaat bijdragen aan jouw doelstellingen.

Voor elke fase van de customer journey

Uitgebreide targeting opties

Branding en sales

Hoe kan social advertising bijdragen aan mijn doelstellingen?

Social media kan bijdragen aan zowel branding als salesdoelstellingen en kan in alle fasen van de customer journey ingezet worden. Hiervoor gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. In de See-fase gaan we voor merkbekendheid, in de Think-fase zetten we in op kwalitatief websitebezoek en in de Do-fase concentreren we ons op het doen van een aankoop of het invullen van een contactformulier. Enkele doelen waarvoor social advertising ingezet kan worden zijn:

  • Naamsbekendheid
  • Recruitment
  • Leadgeneratie
  • E-commerce

Targetingmogelijkheden

De diverse kanalen staan niet stil als het gaat om de targetingmogelijkheden. Zo kun je targeten op demografie, geografie, opleiding en interesses van gebruikers. Door middel van het plaatsen van een pixel is het ook mogelijk om lookalike doelgroepen van jouw websitebezoekers te maken en ook doelgroeplijsten op te bouwen voor de retargeting. Op deze manier vergroot je jouw bereik en neemt het conversiepercentage toe!

Kanalen

Wij hebben jarenlange ervaring op de diverse social mediakanalen. Weet je niet welke kanaal het beste bij jouw product of dienst past? Wij adviseren jullie graag en kunnen ondersteunen bij het opzetten en managen van campagnes op de volgende kanalen:

LinkedIn

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland met meer dan acht miljoen accounts en 771.000 dagelijkse gebruikers. Het is niet alleen een ideaal kanaal om je netwerk te onderhouden, maar ook om als professional of bedrijf je kennis te delen via updates en geïnspireerd te raken door andere leden. De afgelopen jaren is de populariteit voor adverteren gegroeid. Je kunt heel specifiek targeten op onder andere bedrijven, functietitels en opleiding. Hierdoor is het een geschikt kanaal voor onder meer recruitment en leadgeneratie. Lees ook eens onze blogs over LinkedIn Advertising!

linkedin-logo

Facebook

Facebook heeft ruim tien miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 7,1 miljoen dagelijks actief zijn. De kans is dan ook groot dat jouw doelgroep hier aanwezig is. Door de vele targetingmogelijkheden kun je heel gericht adverteren op locatie, demografische gegevens en interesses. Zo kun je met de juiste instellingen jouw lokale winkel promoten of juist meer bezoekers naar jouw webshop leiden om de online verkoop te stimuleren. De mogelijkheden zijn oneindig. Lees ook onze blogs over Facebook Advertising!

Facebook logo

Instagram

Het dagelijks gebruik van Instagram blijft stijgen en daarmee is het één van de grootste social mediaplatforms ter wereld. In Nederland zijn er ruim 5,6 miljoen gebruikers, waarvan er 3,4 miljoen het platform dagelijks gebruiken. Je kunt op diverse manieren adverteren op Instagram, bijvoorbeeld via het overzicht of via Stories. En net zoals Facebook heeft het netwerk uitgebreide targetingmogelijkheden. Je kunt gebruik maken van o.a. retargeting en lookalike audiences. Lees ook ons blog over Instagram Advertising!

Instagram logo

Pinterest

Dit platform wordt in Nederland door ruim 3,5 miljoen mensen gebruikt. Mensen gebruiken Pinterest om geïnspireerd te worden en deze inspiraties te bewaren – te pinnen – op de zogenoemde borden. Bij Pinterest draait het om beeld; op die manier trek je de aandacht van de gebruiker. Je kunt als bedrijf inmiddels ook adverteren op Pinterest! Dit kan voor diverse doelen, zoals het vergroten van je bekendheid, het beïnvloeden van overwegingen en het verkopen van producten/verhogen van je omzet.  Dit kan door middel van een gesponsorde video of een gesponsorde pin. Je kunt ook je app promoten, zodat bezoekers vanuit Pinterest gelijk je app kunnen downloaden. Lees ook ons blog over Pinterest Advertising!

Pinterest

Snapchat

Snapchat; het platform waar je filmpjes stuurt naar vrienden die slechts enkele seconden te zien zijn. Snapchat heeft in Nederland inmiddels zo’n 2,7 miljoen gebruikers waarvan meer dan de helft dagelijks de app gebruikt. Het is sinds 2017 mogelijk om te adverteren in Snapchat. Deze vorm van adverteren is vooral geschikt voor producten of diensten met een zeer jonge doelgroep (tussen de 15-19 jaar). Lees ook ons blog over Snapchat Advertising!

Snapchat logo vierkant

YouTube

YouTube, daar kunnen we niet meer omheen; het is het grootste videokanaal en de grootste zoekmachine na Google. YouTube heeft in Nederland9,1 miljoen gebruikers waarvan 2,8 miljoen het kanaal dagelijks gebruiken. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep YouTube gebruikt. Er liggen dan ook zeker interessante kansen om te adverteren op Youtube. Lees ook ons blog over YouTube Advertising!

Youtube Logo

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

Daan-promovenster  

    Ook op zoek naar een partner op het gebied van Social Advertising? Neem contact op met Daan!