Social advertising
Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse privé en zakelijke leven. We gebruiken platformen als LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en Snapchat om in contact te blijven met familie en vrienden, maar ook ons te laten informeren en inspireren door influencers, nieuwssites en organisaties.
Het zijn geschikte kanalen om je eigen verhaal te vertellen met gratis berichten, en zeker ook met advertenties om je product of dienst te promoten. Doordat de targeting mogelijkheden op deze kanalen legio zijn kun je een heel specifieke doelgroep bereiken. Zo zorg je ervoor dat social advertising echt gaat bijdragen aan de doelstellingen van je organisatie.


Hoe kan social advertising bijdragen aan mijn doelstellingen?
Sociale media kunnen bijdragen aan marketing en salesdoelstellingen, in alle fasen van de customer journey. Hiervoor gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. In de See-fase gaan we voor meer merkbekendheid en in de Think-fase voor kwalitatief websitebezoek. In de Do-fase concentreren we ons op concrete, harde conversies zoals een aankoop of invullen van een contactformulier. Enkele doelen waarvoor social advertising ingezet kan worden zijn:
- Brand-awareness
- Recruitment
- Leadgeneratie
- E-commerce
Targetingmogelijkheden
Sociale media staan niet stil als het gaat om de targetingmogelijkheden. Zo kun je targeten op demografie, geografie, opleiding en interesses van gebruikers. Door middel van het plaatsen van een pixel is het ook mogelijk om lookalike doelgroepen van je websitebezoekers te maken en ook doelgroeplijsten op te bouwen voor de retargeting. Op deze manier vergroot je je bereik, stijgt je websitebezoek en neemt de conversie toe!

Social mediakanalen
Wij hebben jarenlange ervaring op de diverse social mediakanalen. Weet je niet welk kanaal het beste bij je product of dienst past? Wij adviseren je graag en kunnen ondersteunen bij het opzetten en managen van campagnes op de belangrijkste sociale media.

Linkedin
LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland met meer dan acht miljoen accounts en 771.000 dagelijkse gebruikers. Het is niet alleen een ideaal kanaal om je netwerk te onderhouden, maar ook om als professional of bedrijf je kennis te delen en geïnspireerd te raken door anderen. De populariteit voor adverteren neemt sterk toe. Je kunt heel specifiek targeten op bijvoorbeeld branche, bedrijfsgrootte, functietitel en opleiding. Hierdoor is het een zeer geschikt kanaal voor recruitment of (B2B) leadgeneratie. Lees ook eens onze blogs over LinkedIn Advertising!
Lees meer over LinkedIn adverteren

Facebook
Facebook heeft ruim tien miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 7,1 miljoen dagelijks actief. De kans is groot dat je doelgroep hier aanwezig is. Door de vele targetingmogelijkheden kun je heel gericht adverteren op locatie, demografie en interesses. Zo kun je met de juiste instellingen je lokale winkel promoten of juist meer bezoekers naar je webshop leiden om de online verkoop te stimuleren. De mogelijkheden zijn oneindig. Lees ook onze blogs over Facebook Advertising!
Lees meer over Facebook adverteren

Instagram
Het dagelijks gebruik van Instagram stijgt gestaag en is daarmee één van de grootste social mediaplatforms ter wereld. In Nederland zijn er ruim 5,6 miljoen gebruikers, waarvan 3,4 miljoen dagelijks. Je kunt op diverse manieren adverteren op Instagram, bijvoorbeeld via het overzicht of via Stories. En net zoals Facebook heeft het netwerk uitgebreide targetingmogelijkheden. Je kunt gebruik maken van o.a. retargeting en lookalike audiences. Lees ook ons blog over Instagram Advertising!
Lees meer over Instagram adverteren

Pinterest
Dit platform wordt in Nederland door ruim 3,5 miljoen mensen gebruikt. Mensen gebruiken Pinterest om geïnspireerd te worden en deze inspiraties te bewaren – te pinnen – op de zogenoemde borden. Bij Pinterest draait het om beeld; op die manier trek je de aandacht van de gebruiker. Je kunt als bedrijf ook adverteren op Pinterest. Dit kan voor diverse doelen, zoals het vergroten van je naamsbekendheid, het beïnvloeden van overwegingen en het verkopen van producten. Dit kan door middel van een gesponsorde video of een gesponsorde pin. Je kunt ook je app promoten, zodat bezoekers vanuit Pinterest gelijk je app kunnen downloaden.
Lees meer over Pinterest adverteren

YouTube
YouTube, daar kunnen we niet meer omheen; het is het grootste videokanaal ter wereld en de grootste zoekmachine na Google. YouTube heeft in Nederland 9,1 miljoen gebruikers waarvan 2,8 miljoen het kanaal dagelijks gebruiken. Grote kans dus dat ook jouw doelgroep YouTube gebruikt. Er liggen vele kansen om te adverteren op YouTube.
Lees meer over YouTube adverteren

Snapchat
Snapchat; het platform waar je filmpjes stuurt naar vrienden die slechts enkele seconden te zien zijn. Snapchat heeft in Nederland inmiddels zo’n 2,7 miljoen gebruikers waarvan meer dan de helft dagelijks de app gebruikt. Het is sinds 2017 mogelijk om te adverteren in Snapchat. Deze vorm van adverteren is vooral geschikt voor producten of diensten met een zeer jonge doelgroep (tussen de 15-19 jaar). Lees ook ons blog over Snapchat Advertising!

Twitter
Twitter, het social medianetwerk van de berichtjes van 180 tekens en hashtags. In Nederland heeft het platform 2,8 miljoen gebruikers, waarvan 1,1 miljoen dagelijkse bezoekers! Het kanaal groeit nog steeds, dus adverteren op Twitter wordt ook steeds interessanter. Doordat er op Twitter nog niet zoveel wordt geadverteerd als op andere kanalen, is het relatief goedkoop om veel mensen te bereiken.
Lees meer over Twitter adverteren

Meer weten over Social Media Marketing en Social Advertising?
Contact Céline!