Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Social Advertising

Social Advertising is de perfecte manier om gezien te worden op de plekken waar jouw doelgroep al online te vinden is. Met Social Advertising kan je via verschillende social media platformen een doelgroep bereiken die tot in de puntjes specifiek is. Je kan social media daardoor op verschillende manieren inzetten, zowel organisch als betaald. Je kan goed je merkbekendheid uitbreiden, meer bezoekers creëren of juist omzet laten groeien. Wat je doel ook is: er is een geschikt kanaal voor.

Altijd een geschikt platform

Groot bereik

Target een specifieke doelgroep

Organisch en betaald

Hulp nodig? Social campagnes via Bloosem.

Weet je niet of jullie het beste kunnen adverteren via Meta, Pinterest of juist moeten inzetten op LinkedIn? Bloosem helpt jou met de keuze maken voor het juiste kanaal voor jullie doelgroep. We zorgen er altijd voor dat de campagnes goed aansluiten op jullie online strategie.

Gestart met Social Advertising

Maar benader je de doelgroep ook op de juiste manier?

Een hogere ROI

Jullie Social-campagnes lopen al een tijdje, maar er wordt nog niet het maximale uit de campagne gehaald.

Jullie Social Advertising naar een hoger niveau

Je hebt geweldige ideeën en weet precies welk platform jullie moeten inzetten, maar mist tijd of capaciteit

Social Advertising - LinkedIn
Bloosem team - onze aanpak

Onze aanpak

Social Advertising is één van de expertises waar we graag in adviseren. Maar waarom is Bloosem de juiste partner voor jullie?

We beginnen eerst met een uitgebreide kick-off. Of het doel nou meer leads, naamsbekendheid of meer sales is: we willen weten wat jullie willen bereiken, wie jullie ideale doelgroep is en waar jullie al op inzetten. Zo ontwikkelen wij een passende social media strategie.

Tegelijkertijd evalueren we ook graag jullie huidige online marketingstrategie – het totaalplaatje – om te kijken waar jullie meer uit kunnen halen. Is dat alleen Social Advertising of ook andere kanalen?

We kijken ook uitgebreid naar jullie website. Hoe zien de landingspagina’s eruit en wordt er gestuurd op de juiste conversie? Jullie website is immers waar de campagne een potentiële klant naartoe stuurt.

We houden je op de hoogte met een realtime rapportage, zodat altijd inzichtelijk is hoe het ervoor staat. Maar we leggen het ook graag elke maand aan je uit. En als je tussendoor vragen hebt, dan kan je ons altijd mailen of even bellen.

Zo werken we aan jullie succes

We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.

Naast onze kennis krijg je ook support van accountmanagers van Meta, LinkedIn, Pinterest en TikTok.

We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.

We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan, dus je kan ons altijd vragen stellen! Dat geldt trouwens niet alleen voor Social Advertising, maar ook voor andere expertises zoals SEA en Web Analytics.

Daan, Patricia en Céline op de bank - zo werken we aan jouw succes

Welk kanaal voor Social Advertising?

Instagram en Facebook (Meta) gebruiken we om in contact te blijven met familie en vrienden. Via Linkedin blijf je op de hoogte over collega’s en bedrijven. Snapchat, TikTok en Pinterest informeren en inspireren ons en X houdt ons up-to-date. Al deze platformen hebben verschillende voordelen voor verschillende bedrijfsdoelstellingen, of jullie nu meer werknemers zoeken, merkbekendheid willen boosten of meer leads zoeken.

LinkedIn is hét zakelijke sociale platform. Het is niet alleen een ideaal kanaal om je bedrijf te promoten, maar óók om nieuwe werknemers te werven. De populariteit van LinkedIn advertising neemt sterk toe en dat is niet gek: je kunt heel specifiek targeten op branche, bedrijfsgrootte, functietitel en opleiding. Dat maakt het geschikt voor zowel (B2B) leadgeneratie als recruitment.

Via Meta Adverteren kun je adverteren op Facebook en Instagram. En op Facebook adverteren blijft effectief. Het platform heeft veel gebruikers, dus de kans is groot dat jullie doelgroep aanwezig is. Er zijn veel targetingmogelijkheden, dus je kunt adverteren op locatie, demografie en interesses. Handig, want zo kun je jullie product of dienst gericht onder de aandacht brengen.

Adverteren op Instagram? Slim! Je moet er een beetje visueel voor ingesteld zijn, maar met de juiste visuals kun je vervolgens op diverse manieren adverteren op Instagram, via stories of direct in het overzicht met een foto of video. Daarnaast is het mogelijk om gebruikers direct door te sturen naar je product. Dat maakt Instagram perfect voor merkbekendheid, betrokkenheid én sales genereren.

Adverteer via TikTok en je kunt snel inhaken op je doelgroep en ermee in contact komen. TikTok biedt een jong en divers publiek die sterk betrokken is met de videocontent. TikToks nauwkeurige targeting en samenwerking met influencers maken het adverteren op dit platform effectief voor merkbekendheid en het promoten van een product. Het is een creatief platform. Met diverse tools en effecten kun je opvallende en unieke advertenties creëren.

Kijk dat X Twitter heette vóór de overname, dat weten we wel. Individuele en zakelijke gebruikers, B2B en B2C: adverteren via Twitter (ahem, X) kan hartstikke interessant zijn. Je kunt een tweet promoten zodat je bijvoorbeeld je website of app extra in de spotlight kunt brengen of om je aantal volgers te verhogen. Ook leuk om te weten: Doordat er op X nog niet zoveel wordt geadverteerd, is het relatief goedkoop om veel mensen te bereiken.

Bij Pinterest draait het om beeld – en dat geldt ook voor adverteren op Pinterest. Pinterest adverteren kan bijdragen aan diverse bedrijfsdoelstellingen: het vergroten van naamsbekendheid, meer sales generen of het promoten van een app. Dat maakt Pinterest vooral interessant voor B2C-bedrijven. Bij Pinterest adverteren kun je een gesponsorde video of gesponsorde ‘pin’ delen.

Gehoord worden door de jullie doelgroep, op het juiste moment? Dan is Spotify – het grootste platform voor het streamen van muziek en podcasts – dé plek om te adverteren. Hoewel veel gebruikers betalen voor Spotify, krijgen de gratis gebruikers advertenties te horen. Deze advertenties worden getarget op basis van hun luistergewoontes. Voor Spotify advertenties blijft geluid natuurlijk belangrijk, maar je hebt ook de mogelijkheid voor video advertenties.

Snapchat is een platform waar je korte filmpjes en foto’s naar vrienden kunt sturen die slechts enkele seconden te zien zijn. Het biedt hierdoor kansen voor snelle visuele content en een directe vorm van communicatie. Adverteren via Snapchat is vooral geschikt voor producten of diensten met een jonge doelgroep, aangezien de grootste gebruikers tussen de 15-34 jaar zijn.

Reddit is een van de grootste sociale mediaplatformen en biedt een diverse mix van nieuws, memes, interesses en discussies op verschillende ‘subreddits’. Ook in Nederland is Reddit een grote én groeiende gemeenschap. Hoewel het platform over het algemeen minder bekend is, wordt het in Nederland door ongeveer 1,5 miljoen mensen gebruikt. Door de verschillende interesses en onderwerpen en actieve betrokkenheid kun je verschillende doelgroepen bereiken, van tussen de 18 en 49 jaar oud.