App Marketing
Strategie voor elke app
Voor elke fase in de customer journey
Datagedreven
App store en Google Play
Hulp nodig? Zo ondersteunt Bloosem met App Marketing
Er zijn verschillende manieren waarop we jullie App Marketing kunnen ondersteunen. En dat is maar goed ook, want de manier om de app te promoten moet natuurlijk wel bij de fase passen waarin jullie zitten. Een app die net is gelanceerd vereist een andere strategie dan wanneer jullie app al een paar maanden of jaar te downloaden is. Wat de situatie ook mag zijn, we hebben een aantal manieren klaarstaan om jullie app te promoten.
Lancering van een nieuwe app
We helpen jullie met het opzetten van de juiste strategie, plus app-install campagnes.
Meer app downloads
Samen kijken we naar hoe we jullie strategie kunnen verbeteren.
Meetbaarheid van app gebruik
Bloosem kan helpen met het neerzetten van datagedreven resultaten, inclusief het beter meten van de data zelf.
Onze aanpak voor App Marketing
We zijn graag transparant over hoe wij werken. Daarom beginnen we eerst met een uitgebreide kick-off voordat we voor jullie aan de slag gaan. Zo weten jullie wat we gaan doen en waarom.
Van downloads tot retargeting: we zorgen voor een aanpak die past bij jullie app en de doelstellingen die jullie hopen te bereiken.
We houden je op de hoogte met een realtime rapportage, zodat je altijd inzichtelijk hebt hoe het ervoor staat. Maar we leggen het ook graag elke maand aan je uit. Als je tussendoor vragen hebt, dan kan je ons altijd mailen of even bellen.
Tijdens de samenwerking krijg je altijd ondersteuning van een App marketing consultant.
Zo werken we aan jullie succes
We zetten in op een langetermijnsamenwerking en blijven actief betrokken. Alleen door nauw samen te werken kunnen we jullie prestaties continu verbeteren.
We geven je graag advies dat we in 20 jaar tijd hebben opgedaan. Dat geldt trouwens niet alleen voor App Marketing, maar bijvoorbeeld ook voor E-mailmarketing of SEA.
We zijn meer dan een partner: we zijn jouw vraagbaak, kritische blik en adviseur.
Mogelijkheden voor App Marketing
App downloads kunnen gestimuleerd worden via app-installatie campagnes. Hierbij wordt een app gepromoot, met als doel om meer downloads te genereren. Via Google kan dit op verschillende manieren, namelijk via Search in de Google Play Store en via Display en YouTube advertenties. Maar ook via Social Advertising kun je jullie app promoten.
In de Apple App Store kun je adverteren met de zogenoemde Apple Search Ads. Zoekt iemand naar een app of type app die overeenkomt met jullie app, dan komt jullie app bovenaan de zoekresultaten te staan van de Apple App Store.
Net zoals het voor jullie website belangrijk is om hoog te ranken in zoekmachines is het ook voor een app cruciaal om goed gevonden te worden. Hoe hoger jullie app rankt, des te zichtbaarder die is voor potentiële gebruikers. Bij App Store Optimalisatie is zowel de titel van de app als de juiste selectie van zoekwoorden cruciaal.
Jullie app is al veel gedownload – en nu? Als je de nodige downloads hebt gerealiseerd dan is het natuurlijk ook belangrijk dat je betrokkenheid met de app blijft creëren. Deze ‘app-engagement’ kan via app-remarketing gegenereerd worden. Dit is het opnieuw benaderen van mensen die jullie app geïnstalleerd hebben, maar al een tijd niet gebruikt hebben.
Het is ook mogelijk om jullie app te promoten via Social Advertising. Door de app te koppelen aan bijvoorbeeld Meta kunnen we campagnes inzetten voor meer downloads, maar ook voor meer engagement met de app.
Het is ook mogelijk om app-installaties en app-engagement te genereren via Affiliate Marketing. Daarbij promoten affiliates jullie app en sturen ze bezoekers door naar de Google Play of App Store. Dit kunnen zij doen via bijvoorbeeld content of banners op hun sites, social media of via e-mail.