Contentoptimalisatie

Contentoptimalisatie

Haal jij alles al uit je content? Waarschijnlijk kan ook jij meer bezoekers en meer conversies binnenhalen wanneer je je content optimaliseert!

Het doel van contentoptimalisatie is om aan zoekmachines zoals Google duidelijk te maken waarover de inhoud van een webpagina gaat. Oftewel, op welke zoektermen moet de pagina worden getoond als men hierop zoekt? Het gaat veelal om tekstuele content, maar ook visuele content kun je optimaliseren op trefwoorden!

Matcht de zoekmachine je website aan de juiste zoektermen, dan zal je een hogere positie innemen op de resultatenpagina en meer bezoek naar je website genereren!

blank
Werken bij BlooSEM

Starten met contentoptimalisatie

Wanneer we starten met contentoptimalisatie beginnen we met het inventariseren en analyseren van de bestaande content. Welke content is er al en welke ontbreekt? Bestaande content gaan we optimaliseren en ontbrekende content maken we.

Bij zowel het optimaliseren als creëren stellen we onszelf vier vragen:

  • Wat wil je bereiken met je content?
  • Wie is de doelgroep?
  • Welke trefwoorden sluiten aan bij de content?
  • Vanuit welk kanaal komt het meeste bezoek?

Optimaliseren maar!

Het optimaliseren of creëren van content gebeurt op basis van een trefwoordanalyse. Focus met je content op de trefwoorden en/of onderwerpen die het meeste potentie tonen op basis van de antwoorden op de 4 vragen.

Naast trefwoorden maken we de teksten beter leesbaar voor zowel menselijke bezoekers als zoekmachine robots. Een balans tussen leesbaarheid voor mensen en zoekmachines is belangrijk. Ze spreken elkaar namelijk tegen. Bezoekers willen zo snel mogelijk een antwoord op hun reden van bezoek terwijl een zoekmachine juist gebaat is bij uitgebreide informatieve content.

blank
blank

En nog meer contentoptimalisatie

  • Conversieoptimalisatie: zijn er genoeg goede call to actions?
  • Paginatitels: bevatten de titels de juiste trefwoorden?
  • Meta descriptions: maak deze pakkend en aansluitend op je doelgroep!
  • Interne links: plaats de juiste link op de juiste plek.
  • Image optimization: ook afbeeldingen horen bij content. Ook dit maakt BlooSEM SEO-proof!

Resultaten

  • Hogere posities in zoekmachines
  • Verbeterde CTR op organische zoekresultaten
  • Langere sessietijden
Patricia paarse achtergrond

Kom jij niet uit je woorden? Ga voor optimale content;
contact Patricia!