fbpx

Trefwoordanalyse

Trefwoordanalyse

Zoekmachines zoals Google bekijken of de inhoud van je website overeenkomt met de zoekopdracht van een gebruiker. Daarvoor moet de zoekmachine natuurlijk eerst weten waar je website precies over gaat. Met de juiste trefwoorden kun je exact aangeven waar je website en bijhorende pagina’s over gaan en met welke zoekopdrachten deze gematcht moeten worden. Hoe beter de match, hoe hoger je plek in de zoekresultaten!
Welke trefwoorden geschikt zijn hangt af van het periodieke zoekvolume en de concurrentie op die trefwoorden. Hoe meer er op die trefwoorden gezocht wordt, hoe vaker je website in beeld kan komen. Maar hoe meer concurrentie er op deze trefwoorden aanwezig is, hoe groter de kans dat je pagina een lage positie inneemt en niet gezien wordt.

SEO keyword types

We onderscheiden een drietal keyword types:

  • Short tail – generieke trefwoorden – hoog zoekvolume, veel concurrentie
    Voorbeeld: ‘online marketing’
  • Middle tail – ietwat specifieke zoektermen – redelijk veel zoekvolume, redelijk veel concurrentie.
    Voorbeeld: ‘online marketing bureau utrecht’
  • Long tail – zeer specifieke zoektermen – Laag zoekvolume, weinig concurrentie
    Voorbeeld: ‘goed online marketing bureau voor SEO utrecht’

De analyse

BlooSEM doet een diepgaande trefwoordanalyse in jullie online concurrentieveld. De uitkomst is een gefundeerd overzicht van de meest kansrijke long tail, middle tail en short tail trefwoorden en onderwerpen. In de analyse vinden wij het antwoord op de vragen:

  • Op welke trefwoorden wil je dat je website opvalt en scoort in de zoekresultaten?
  • Zijn dit de trefwoorden waarop je doelgroep zoekt?
  • Zijn dit trefwoorden waarop je een onderscheidende propositie hebt?
  • Hoe goed vindbaar is de concurrentie op deze trefwoorden?

Trefwoordanalyse maken

De juiste trefwoorden op de juiste plek. Niet alleen om hoger te kunnen scoren in zoekmachines, maar ook om je doelgroep beter te voorzien van de informatie die zij zoeken. Vergroot de gebruiksvriendelijkheid en verbeter je content. Laat BlooSEM je helpen bij het maken van een gedegen trefwoordanalyse.

De meest kansrijke zoekwoorden vinden?
Stop met zoeken, contact Rene!