fbpx

Microsoft Advertising

Microsoft Advertising

Microsoft Advertising

Google is met afstand de grootste zoekmachine van Nederland met een marktaandeel van ruim 93%. Dus waarom zou je je digital marketingactiviteiten op Microsoft advertising platformen Bing en Yahoo! richten … ?!

Hoewel Bing niet groot is in Nederland, heeft het in Amerika een marktaandeel van 28% en in Engeland zo’n 11%. Ben je internationaal actief, dan zijn Bing en Yahoo! dus zeker interessant. Ook in Nederland groeit het marktaandeel gestaag: van 1% in 2010 naar ruim 5% in 2020 (onder desktopgebruikers).

Bing advertising

Nog een voordeel: de concurrentie bij Microsoft Advertising is veel minder hevig. Google dwingt je door (te) hoge kosten per klik (CPC) op algemene zoektermen al snel om op longtail zoektermen te adverteren. Dus voor extra bereik en aantrekkelijkere CPC kun je terecht bij Microsoft Advertising.

Patricia paarse achtergrond

Wil jij ook ‘schaken’ op meerdere advertentieplatvormen?
Contact Patricia!