Leadgeneratie
Groeien in omzet
Hogere ROI
Bereik meer potentiële klanten
Impact op de lange termijn
Leadgeneratie via Digital Performance Marketing
Een conversie gebeurt natuurlijk niet zomaar. Hoe belangrijk ingevulde contactformulieren ook zijn, Digital Performance Marketing is een effectieve tool voor online leadgeneratie. De juiste aanpak zorgt ervoor dat er meer leads van hoge kwaliteit bij jullie terechtkomen. Zo kan leadgeneratie naast de merkbekendheid zorgen voor meer orders.
Met ons programma voor online leadgeneratie, zorgen wij ervoor dat jullie op de juiste momenten zichtbaar zijn bij de juiste doelgroep. Onze consultants denken daarbij mee over de juiste strategie: welke Google Ads kanalen we moeten inzetten om kwalitatieve leads te werven, welk type advertenties het beste past bij jullie KPI’s, plus we ondersteunen bij het analyseren van websiteverkeer en conversies.
De voordelen van Digital Performance Marketing voor leadgeneratie
Digital Performance Marketing kan jullie effectief helpen met online leadgeneratie en heeft een aantal belangrijke voordelen:
Door te werken met KPI’s kan de ROI geöptimaliseerd worden en de kosten per leads in de hand gehouden worden.
Jullie bereik wordt vele malen groter dan via organische groei.
Campagnes kunnen voor verschillende doelgroepen worden ingezet.
Verschillende online kanalen kunnen worden ingezet om leads en potentiële klanten gericht en op het juiste moment te targeten.
Door het analyseren van conversies creëer je meetbare resultaten die je kunt inzetten voor toekomstige leadcampagnes.
Leadgeneratie in de customer journey
Hou bij leadgeneratie ook rekening met de customer journey Leads kunnen namelijk op verschillende manieren én momenten met jullie in aanraking komen. Sommige leads zijn misschien al bekend met jullie, anderen nog niet en zullen daardoor niet gelijk converteren. Niet elk kanaal is daarom op elk moment geschikt voor elke lead, maar de kanalen kunnen wel altijd ingezet worden voor leadgeneratie. Bij Bloosem zorgen we ervoor dat er een juiste aanpak is voor elk moment van de customer journey van een lead.
Leadgeneratie realiseer je met:
Bloosem is jullie strategische partner. Met een datagedreven aanpak kijken wij hoe we het juiste online verkeer naar jullie organisatie, product of dienst kunnen halen. Daarbij focussen we ons natuurlijk specifiek op een doelgroep die ook écht geïnteresseerd is in wat jullie aanbieden. Zo creëren we niet zomaar een strategie, maar dé online strategie die is gefocust op jullie groei in leads en conversies.
Social Advertising is de perfecte manier om gezien te worden op de plekken waar jouw doelgroep al online te vinden is: op social media. Omdat je op veel verschillende platformen kan adverteren, kan je je advertenties toespitsen op jullie doelgroep, maar ook doelstelling, zoals online leadgeneratie.
Bloosem helpt jullie met het volledige proces: wij kunnen de advertenties creëren en managen én zorgen ervoor dat jullie product of dienst op de juiste platforms gezien wordt en gezien blijft worden.
Search Engine Advertising (SEA) kan jullie helpen om beter gevonden te worden in de zoekresultaten. Dat maakt natuurlijk al een belangrijk verschil voor jullie converesies. Een goede SEA-campagne in Google en Microsoft Ads zorgt er namelijk voor dat jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten komt te staan, wat voor een flink concurrentievoordeel zorgt.
Bloosem helpt door jullie SEA-campagnes op te zetten met een focus op leads en conversies genereren. We zorgen ervoor dat jullie doelgroep wordt getarget op de juiste kanalen. Ook wanneer jullie al zoekmachine advertenties gebruiken, kunnen we op verschillende manieren ondersteunen om te zorgen voor meer sales.
Via Display Advertising banners kunnen (potentiële) klanten in verschillende fases van de customer journey bereikt worden. Daardoor worden je advertenties op het juiste moment gezien. Zoekt een potentiële klant bijvoorbeeld naar jullie product, dan krijgt deze daarna relevante advertenties op andere websites te zien, bijvoorbeeld via banneradvertenties.
Display Advertising kan hierdoor goed worden ingezet voor retargeting, zodat afhakers alsnog tot conversies kunnen worden omgezet.
Met leads als doel zetten wij Affiliate Marketing vooral in voor E-commerce. De advertenties worden bijvoorbeeld bij prijsvergelijkers getoond en zetten jullie product hierdoor centraal. Wanneer wij aan de slag gaan voor jullie Affiliate Marketing, dan behartigen wij natuurlijk primair de belangen van jou en secundair die van het partnernetwerk en de affiliates. We zorgen ervoor dat jullie product of dienst op de juiste plekken gepromoot worden, zodat er méér conversies plaatsvinden.
Zoek je een conversie optimalisatie bureau? Bloosem staat voor jullie klaar. Conversie optimalisatie mag namelijk niet vergeten worden binnen de customer journey van een lead. Je wil niet alleen dat jullie website vindbaar is, maar ook dat jullie website optimaal werkt en is opgebouwd.
Op zoek naar een Digital Performance Marketingbureau?
Ons team bestaat uit strategische denkers die houden van digitaal doen. We kijken naar wat jullie willen behalen, maar kijken ook naar wat jullie écht nodig hebben. Ook voor leadgeneratie blijven we graag lang betrokken bij een organisatie, want dat leidt tot betere resultaten. En daar worden we allebei blij van.
Met ruim 20 jaar expertise is Bloosem een ervaren en strategische partner.
Door niet alleen één campagne te draaien, maar samen te blijven werken, kunnen we de samenwerking blijven ontwikkelen en verbeteren.
Actief betrokken, testen we nieuwe ideeën en tonen we flexibiliteit in het bijsturen van de campagnes.
We zijn meer dan een partner, we zijn jouw vraagbaak, kritische vriend en adviseur.